W Porcie Wojennym Gdynia odbyła się operacja opuszczenia na wodę motorówek hydrograficznych typu "Wildcat 40". Jednostki MH 2, MH 3 i MH 4, rozpoczynają drugi sezon prac pomiarów hydrograficznych, zbierania i przetwarzania oraz wstępnego opracowywania danych hydrograficznych do produkcji i aktualizacji map morskich.
Motorówki hydrograficzne typu Wildcat 40 to dwukadłubowe, 12 metrowe jednostki, przeznaczone do prac hydrograficznych w strefie przybrzeżnej, a głównie w portach, na wodach podejściowych do portów, kotwicowiskach i poligonach morskich do 20 mil od brzegu. Operują wszędzie tam, gdzie ze względu na małe głębokość i brak miejsca trudno byłoby okrętowi hydrograficznemu wykonać takie zadania. Dużym atutem tych jednostek jest ich dwukadłubowa budowa (typ katamaran). To czyni je nie tylko bardziej dzielnymi w morzu, ale także stabilniejszymi podczas prowadzenia prac.
Specjalistyczne wyposażenie, takie jak wielowiązkowe echosondy, sonary holowane i pojazdy podwodne pozwalają im na sprawniejsze i dokładniejsze prowadzenie prac sondażowych. W 2015 roku, podczas pierwszego sezonu użytkowania, motorówki hydrograficzne pokonały łącznie 5820 mil morskich. Ich załogi wykonały prace sondażowe wód Zatoki Gdańskiej, gdyńskiego portu wojennego oraz Punktów Bazowania w Helu i Kołobrzegu, a także toru podejściowego do kołobrzeskiego portu i akwenów przybrzeżnych.
Na Morzu Czarnym bez zmian? Po sukcesie ukraińskiego ataku na bazę morską w Sewastopolu Rosja ogranicza aktywność okrętów
Stuletni, rosyjski okręt Kommuna miał nie odnieść dużych zniszczeń. To najstarszy okręt w czynnej służbie na świecie
Tragiczne obchody święta marynarki wojennej w Malezji. Zderzyły się dwa śmigłowce
Szefowa szwedzkiej marynarki wojennej: rosyjska flota cieni może być używana do szpiegowania
Konferencja morskich dowódców operacyjnych w MARCOM
Filipiny organizują wraz z sojusznikami ćwiczenia na Morzu Południowochińskim