ew
Jak informuje biuro ds. bezpieczeństwa morskiego organizacji Transport Malta, to alkohol doprowadził do śmiertelnego upadku drugiego mechanika na pokładzie drobnicowca Khosrov Bey w listopadzie zeszłego roku. Właśnie wydano raport w tej sprawie.
W południe, 3 listopada 2018 roku, drugi mechanik udał się do maszynowni, aby przejąć wachtę. Schodzącego z kilku pierwszych stopni mężczyznę widział przez okno znajdujące się na mostku jeden z elektryków. Jak zeznał, gdy wyjrzał przez okno drugi raz dostrzegł, że drugi inżynier leży na ziemi. Natychmiast zaalarmował cały personel i pobiegł na pomoc razem z kapitanem.
Drugi inżynier był nieprzytomny, podczas obserwacji nie był wyczuwalny puls, mężczyzna nie oddychał. Załoga rozpoczęła wtedy resuscytację krążeniowo-oddechową. Niestety, nie przyniosła oczekiwanych rezultatów.
Odpowiednie służby zostały poinformowane o wypadku, statek skierował się w kierunku Cieśniny Stambulskiej. Niedługo później pojawił się statek szpitalny, jego załoga potwierdziła śmierć drugiego inżyniera.
Raport z sekcji zwłok nie ujawnił żadnych środków odurzających ani psychotropowych w organizmie mężczyzny ale potwierdził obecność etanolu we krwi (0,253%). Biuro ds. bezpieczeństwa morskiego organizacji Transport Malta wydało dwa zalecenia mające na celu zmniejszenie ryzyka związanego ze spożywaniem alkoholu.
Wypadek miał miejsce po wyjściu statku z Cieśniny Bosfor i zakończeniu operacji bunkrowania u wybrzeży Turcji. W tym czasie statek był w drodze z Bari we Włoszech do Reni na Ukrainie.
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji