Badanie Clarksons Green Technology Tracker z maja wskazuje, że armatorzy przeznaczyli znaczną kwotę inwestycji tonażowych w niskoemisyjne technologie. Statki z silnikami przystosowanymi do stosowania dwóch lub trzech rodzajów paliw są coraz powszechniej zamawiane przez operatorów i stanowią obecnie 48% całkowitego portfela zamówień. Oznacza to, że operatorzy wprowadzą w najbliższym czasie na rynek 843 statki z instalacjami LNG – wyliczyli dokładnie eksperci Clarksons.
Firma Norsepower zakończyła instalację dwóch 35-metrów rotorów Flettnera na statku RoRo należącym do Sea-Cargo – dostawcy usług logistycznych na rynku Morza Północnego.
Fińska firma Norsepower zainstaluje dwa przechylone rotory Flettnera na swoim statku ro-ro.
Nie lada gratka dla shipspotterów i miłośników statków. Dziś rano, do portu w Świnoujściu przybył charakterystyczny rotorowiec E-Ship 1. To jego pierwsza wizyta w naszym kraju.
Firma Norsepower ogłosiła w tym tygodniu, że próba zaawansowanych wirników Flettner na pokładzie tankowca przyniosła wyjątkowe wyniki: zmniejszenie zużycia paliwa o 8,2 procent od września 2018 do września 2019 roku. Wynik mieści się w przewidywanym zakresie 7-10 procent oszczędności zużycia paliwa, których Norsepower spodziewał się na początku próby.
Jak poinformował w oficjalnym komunikacie fiński operator promowy Viking Line - zakończyła się właśnie przebudowa Viking Grace, pierwszego w historii promu pasażersko - samochodowego ze wspomaganiem systemu napędowego przez aerodynamiczne wirniki napędzane siłą wiatru.
Operatorzy systemów przesyłowych gazu podpisali porozumienie celem przyspieszenia rozwoju infrastruktury wodorowej
Tak kształtuje się przyszłość żeglugi? Położono stępkę pod Celebrity Xcel, statek pasażerski z napędem na metanol
Port w Pucku będzie miał nowy falochron i nabrzeże. Jest przetarg
Należący do MSC port afrykański zyskuje przez chaos na Morzu Czerwonym
Pływająca pogłębiarka rozpocznie pracę na Mierzei Wiślanej
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki