Zeevonk, spółka joint venture Vattenfall i Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) za pośrednictwem Funduszu Transformacji Energetycznej, otrzymała pozwolenie na budowę farmy wiatrowej IJmuiden Ver Beta w Holandii. Ten morski projekt wiatrowy o mocy 2 GW będzie obejmował także pływającą morską farmę słoneczną oraz nowy elektrolizer w porcie w Rotterdamie, który wykorzysta energię elektryczną z IJmuiden Ver celem stworzenia zielonego wodoru.
Maersk wzmacnia swoją obecność jako integrator logistyczny w Kolumbii wraz z otwarciem centrum logistyki kontenerowej o powierzchni 44 000 m2 w gminie Tocancipa w Kolumbii, aby oferować rozwiązania swoim klientom. Centrum logistyczne jest częścią planowanej ekspansji w kraju, której celem jest oferowanie lepszych rozwiązań magazynowych i logistycznych klientom poszukującym zwinności i elastyczności w swoich łańcuchach dostaw.
W naszym artykule „Konosament a umowa czarteru" rozpoczęliśmy analizę relacji prawnych pomiędzy umową czarteru a wystawionym w związku z daną umową czarteru, konosamentem.
Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych podpisało umowę z Urzędem Morskim w Szczecinie na zadanie pn.: „Sztuczne zasilanie w miejscowości Wicie na odcinku wybrzeża km 260,690 - 261,190”. Razem z firmą Hegemann z Niemiec tworzy konsorcjum, które zostało wyłowione w postępowaniu przetargowym. Wartość umowy to 3 977 475,00 zł brutto.
Port w Rønne na duńskiej wyspie Bornholm, będącej stosunkowo blisko planowanych polskich morskich farm wiatrowych na Bałtyku, może być jednak zbyt płytki, by obsługiwać duże dostawy komponentów.
Znaczenie morskich elektrowni wiatrowych dla systemu energetycznego Polski na stałe zagościło w świadomości opinii publicznej Polaków. Coraz więcej osób wie bądź choć kojarzy czym jest przemysł offshore, hydrotechnika morska i jak jest skomplikowana. Do posadowienia i eksploatacji farm wiatrowych na morzu potrzeba specjalistycznych statków, instalacji oraz osób je obsługujących. By tego dokonać niezbędne są do tego celu stosowne bazy w portach.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest jednym z partnerów II Kongresu Polskie Porty 2030, który odbędzie się w dn. 10-11 czerwca w Sopocie.
W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongres Polskie Porty 2030. Patronem honorowym wydarzenia jest Ministerstwo Infrastruktury. Pierwsza edycja Kongresu okazała się wielkim sukcesem i jedną z największych imprez gospodarczych w regionie. Zgromadziła ponad 500 uczestników oraz ponad 70 prelegentów. W tym roku zainteresowanie konferencją jest jeszcze większe. Spotkajmy się w Sopocie !
Z udziałem francuskich władz, przedstawicieli branży stoczniowej oraz zamawiającego odbyła się ceremonia inaugurująca rozpoczęcie budowy wyjątkowego statku pasażerskiego napędzanego wiatrem, który ma stać się pionierską jednostką we flocie Orient Express Silenseas, należącej do grupy Accor. Z racji na wykorzystywany napęd wpisuje się w ideę dekarbonizacji żeglugi oraz morskiej branży turystycznej i pasażerskiej. Wydarzenie miało miejsce we francuskiej stoczni mieszczącej się w Saint Nazaire.
Dla wielu osób miasto Ningbo może nie wydawać się aż tak znaną metropolią chińską jak Pekin i Szanghaj, ale może być bliższe codziennemu życiu: chińskie narzędzia, urządzenia do gotowania ryżu, a nawet nowe pojazdy energetyczne z dużym prawdopodobieństwem będą podróżować przez ocean z chińskiego miasta w prowincji Zhejiang we wschodnich Chinach.
Rosja wykorzystuje zdobyty port w Mariupolu do celów przeładunkowych
Dania podejmuje działania w celu ograniczenia rosyjskiej floty cieni
Z pomocą Australii władze Fidżi chcą zabrać feralny patrolowiec z miejsca wypadku. Nie wiadomo, czy wróci do służby
Nowe połączenie z Baltic Hub do brytyjskich portów
Operatorzy systemów przesyłowych gazu podpisali porozumienie celem przyspieszenia rozwoju infrastruktury wodorowej
Tak kształtuje się przyszłość żeglugi? Położono stępkę pod Celebrity Xcel, statek pasażerski z napędem na metanol