W marcu 2021 roku 400-metrowy kontenerowiec stanął w poprzek Kanału Sueskiego, blokując najważniejszą przeprawę żeglugową między Europą i Azją na 6 dni. Spowodowało to poważne skutki dla światowego handlu, z których niektóre z gospodarek nie wykaraskały się do dzisiaj. Nowy raport Urzędu Morskiego Panamy analizuje przyczyny wypadku.
Okres pandemii koronawirusa związany z ograniczeniem przewozów lotniczych, morskich i samochodowych między Europą i Chinami przyczynił się do wzrostu znaczenia transportu kolejowego. Niedawne wydarzenia na Kanale Sueskim dodatkowo udowadniają, że złoty wiek dla kolei może być dopiero przed nami.
Wąskie gardła w łańcuchu dostaw na światowym rynku żeglugi, zwiększają krótkoterminową presję na inflację – wynika z raportu opublikowanego w czwartek przez Fitch Ratings.
Kanał został odblokowany. Mega kontenerowiec Ever Given 20 tys. TEU ruszył w podróż do Europy. Evergreen musi spodziewać się działań prawnych i roszczeń finansowych operatorów logistycznych i władz Kanału Sueskiego. Czy tylko Evergeen?
Od wtorku zablokowany jest jeden z najbardziej ruchliwych szlaków wodnych na świecie. Jak podają eksperci w stacji CNN uwolnienie 224 000-tonowego statku, który jest zaklinowany w Kanale Sueskim, może zająć kilka dni, a nawet tygodni. Statek nadal blokuje tranzyt w obu kierunkach przez ten kluczowy kanał żeglugowy. Dziesiątki statków towarowych pozostają unieruchomione na obu końcach kanału.
Prezes PGNiG Paweł Majewski oświadczył w czwartek, że spółka nie spodziewa się zakłóceń w dostawach LNG z Kataru z powodu zablokowania Kanału Sueskiego przez kontenerowiec.
Port w Pucku będzie miał nowy falochron i nabrzeże. Jest przetarg
Należący do MSC port afrykański zyskuje przez chaos na Morzu Czerwonym
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków
"Ratownik" po amerykańsku. Zwodowano nowy okręt ratowniczy dla sił morskich USA