• <

Wynik wyszukiwania - "e60" - Wiadomości

Kraje europejskie na mapach przemytu ropy naftowej. Rosyjska ropa przecieka „flotami cieni”

Rosyjska ropa i produkty rafineryjne docierają do wszystkich krajów, także krajów UE. Przemysł rafineryjny i jego przemysłowi odbiorcy mimo spowolnienia gospodarczego nie mogą się zatrzymać. Ropa naftowa z Rosji docierała w 2023 r. do rafinerii bez większych przeszkód. W 2024 r. dalej płynie zbiornikowcami szerokim strumieniem do europejskich portów i rafinerii.
13.04.2024

Konferencja dt. bezpieczeństwa powodziowego w dorzeczu Wisły z udziałem ministra infrastruktury

W środę 27 marca 2024 roku w Płocku odbyła się konferencja poświęcona tematyce bezpieczeństwa powodziowego w dorzeczu Wisły, w której uczestniczyli eksperci PGW Wody Polskie oraz Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej, którzy nakreślili najważniejsze wyzwania z ochroną przeciwpowodziową w regionie i podejmowanych działaniach.
29.03.2024

Michał Burczyński mistrzem świata w żeglarstwie lodowym

Michał Burczyński wywalczył w estońskiej Parnawie tytuł bojerowego mistrza świata w klasie DN. To czwarty złoty medal Polaka w czempionacie globu. W kolekcji ma ponadto trzy srebrne i cztery brązowe krążki.
08.02.2024

Nawigowanie pomiędzy globalnymi sporami. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 16 – 19/2023)

Nadal główny wpływ na sytuację geopolityczną jak i ekonomiczną światowej gospodarki mają obecne wydarzenia, które odbywają się na międzynarodowej arenie. Spory między USA i Chinami, trwająca na Ukrainie wojna i wiele innych wydarzeń niewątpliwe zaburzają dotychczasowe rozumienie zależności i wzorców handlu międzynarodowego, w tym morskiego. Ten proces trwa już od wielu miesięcy. Zmiany na rynku a także nieustanne dostosowywanie do ciężkiej sytuacji przez przewoźników nieustannie trwają.
29.05.2023

Port Władysławowo. Kurs na rybołówstwo, farmy wiatrowe i strategiczną rozbudowę infrastruktury

Z prezesem Witoldem Wawrzonkoskim, Prezesem Zarządu „Szkuner”, spółki która zarządza portem Władysławowo rozmawia Marek Grzybowski, koordynator Bałtyckiego Klubu Publicystów Morskich.
09.05.2023

Jakie szanse stoją przed Elblągiem i tamtejszym portem? Konferencja „Obierz kurs na Elbląg” [WIDEO]

W Ratuszu Staromiejskim w Elblągu reprezentanci samorządu i branży morskiej dyskutowali na temat możliwości, jakie otwierają się przed Portem Elbląg i samym miastem w związku z realizacją toru wodnego przez Mierzeję Wiślaną.
18.09.2022

Władysławowo – port na szlaku E60 i offshore. Niezbędna budowa falochronu i rozbudowa portu

Port Władysławowo już od dawna działa jako port towarowy i miejsce cumowania jednostek serwisowych dla offshore. Wiedzą o tym nieliczni. Mogli się o tym przekonać uczestnicy projektu Incone60 w czasie spotkania zorganizowanego przez Instytut Morski Uniwersytetu Morskiego w Gdyni.
19.05.2022

Porty morskie Bałtyku i Morza Północnego ożywi Incone60. Stepnica, Władysławowo i Elbląg na morskim szlaku

W samo południe do nabrzeża polskiego portu we Władysławowie dobił sprawnie duński statek Anita Hagedorn pod niemiecką banderą. To silny akcent projektu Incone60, którego liderem jest Instytut Morski Uniwersytetu Morskiego, a partnerami są małe porty z Polski, Litwy i Belgii.
18.05.2022

800 km ze sztuczną inteligencją na mostku w Zatoce Tokijskiej. Polska raczkuje w Gdyni [ZDJĘCIA]

Japończycy dokładnie wyliczyli, że 790-kilometrowy rejs statek sterowany jedynie sztuczną inteligencją odbył bez żadnych zagrożeń. Rejs przebiegał na jednym z najbardziej ruchliwych szlaków żeglugowych na świecie. Zaczął się od Zatoki Tokijskiej i przebiegał do awanportu portu Tsumatsusaka w zatoce Ise.
16.05.2022

Port Vordingborg – wartościowy partner Elbląga na morskim szlaku E60

Niedawno przedstawiciele miast i portów Elbląg i duńskiego Vordingborg podpisali list intencyjny o współpracy. Jego celem jest rozwój połączeń morskich pomiędzy Polską a Danią – informuje Ambasada RP w Kopenhadze, w której spotkali się przedstawiciele obu samorządów i portów.
15.05.2022

Zielona energia z fal zasili statki

Carnegie Clean Energy we współpracy z wybitnym instytutem badawczym, Blue Economy Cooperative Research Centre (Blue Economy CRC) uruchomiła demonstracyjny projekt energii falowej MoorPowerTM Scaled Demonstrator.
06.11.2021

Port Władysławowo. Port otwarty na nowe wyzwania

W swojej historii Szkuner i Port Władysławowo przechodzili okresy dużej aktywności inwestycyjnej i okresy stabilizacji. Tą historię zatrzymaną w obrazach możemy dziś zobaczyć na falochronie portu we Władysławowie. Jest ona wkomponowana w szereg obrazów z historii Polski Morskiej i historii współczesnej. Autorami muralu są Milana Chyżawska i Denis Chyżawski, artyści plastycy których prace zdobią budynki, mieszkania oraz lokale.
01.11.2021

Mitsubishi Shipbuilding skutecznie wychwytuje CO2 ze spalin statków

Mitsubishi Shipbuilding, część MHI Group, wraz ze swoimi partnerami uruchomiła projekt wychwytywania dwutlenku węgla na statku towarowym z ambicją opracowania komercyjnych systemów, które zmniejszyłyby wkład sektora w zmiany klimatu.
30.10.2021

Bariery produkcji zielonego wodoru na morzu

Zwolennicy niektórych z pierwszych morskich projektów wodorowych mają niewielką nadzieję na osiągnięcie zysku.
07.10.2021

Konosament – deklaracja dotycząca znaków głównych ładunku

Konosament, obok określenia ładunku z podaniem jego rodzaju, miary, objętości, liczby sztuk czy wagi oraz określeń zewnętrznego stanu ładunku (lub jego opakowania), zawiera (może zawierać) również podane przez załadowcę tzw. znaki główne ładunku (leading marks).
04.10.2021

Van Oord zamawia Mega Jack-Up do instalacji morskich turbin wiatrowych o mocy 20 MW

Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.
04.10.2021

Na terenie terminala Arthur Kill powstanie hub morskiej energetyki wiatrowej

Amerykańska grupa inwestycyjna Apollo Global Management poinformowała, że jej fundusze (Fundusze Apollo) zawarły umowę z Arthur Kill Terminal w zakresie rozwoju na jego terenie portu instalacyjnego i serwisowego dla morskiej energetyki wiatrowej rozwijanej w regionie Stanu Nowy Jork. Bez wątpienia za administracji Joe Bidena inwestycje w offshore wind na terenie USA nabrały tempa.
18.07.2021

Szwedzka Komisja ds. Badania Wypadków: 8 lipca ruszą prace przy wraku promu "Estonia"

Szwedzka Komisja ds. Badania Wypadków (SHK) podała w piątek, że 8 lipca rozpocznie prace przy wraku promu "Estonia". Dochodzenie ma wyjaśnić kwestię dziury w kadłubie, którą jesienią ubiegłego roku pokazali twórcy filmu dokumentalnego.
18.06.2021

Ebury: Rynki czekają na czwartkowe sygnały z EBC

Posiedzenie Europejskiego Banku Centralnego w czwartek będzie w tym tygodniu kluczowym wydarzeniem dla rynku walutowego. W centrum uwagi znajdą się nowe projekcje makroekonomiczne oraz sygnały dotyczące perspektyw prowadzonego programu skupu aktywów.
09.06.2021

Prodziekan ds. kształcenia UG: "Promocja gospodarki morskiej jest niezbędna"

– Największym wyzwaniem wydaje się być wznoszenie morskich wiatrowych, rozwój infrastruktury, zaplecza technicznego i naukowego – uważa dr Ewa Szymczak, prodziekan ds. kształcenia na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego.
07.06.2021

Władysławowo – port wielu funkcji (wywiad)

Port Władysławowo to najdalej wysunięty na północ Polski port. Jego kształt nie zmienił się w sposób istotny od czasów budowy w 1938 r. Pierwsze osadnictwo miało miejsce w rejonie obecnego Władysławowa ponoć już w epoce kamienia łupanego. Jednak zapisane wzmianki o Wielkiej Wsi (Velaves) i okolicznych miejscowościach pochodzą z XIII i XIV wieku. Przez lata miejscowi zależni byli od Krzyżaków. By chronić te tereny przed najazdem szwedzkim król Władysław IV polecił budowę fortu wojennego. W rejonie Wielkiej Wsi powstała w 1635 r
16.02.2021

Projekt INCONE60 – rejs pilotażowy w ramach aktywizacji drogi wodnej E60 [wideo]

Instytut Morski UMG jako lider międzynarodowego projektu INCONE60 - Inland Blue Transport Connector E60, zorganizował we wrześniu 2020 r. rejs pilotażowy na trasie Vordingborg – Stepnica – Kołobrzeg, którego celem było zaprezentowanie możliwości i zalet wykorzystania żeglugi bliskiego zasiegu do obsługi ładunków w regionach Południowego Bałtyku i Morza Północnego.
28.10.2020

Narodowe Muzeum Morskie świętowało 60-lecie swojego istnienia

Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku świętowało w czwartek 60-lecie swojego istnienia. Chlubą placówki złożonej z dziewięciu oddziałów jest stojący nad Motławą Żuraw oraz dwa statki - "Sołdek" i "Dar Pomorza". W planach jest budowa Muzeum Archeologii Podwodnej.
01.10.2020

Konferencja Żegluga Morska 2.0

Już 18 kwietnia, Stowarzyszenie Biuro Promocji Żeglugi Morskiej Bliskiego Zasięgu, Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu – Wydział Ekonomiczny w Szczecinie oraz Katedra Zarządzania i Logistyki zapraszają do udziału w II Konferencji Naukowej „Odra i Nadodrze” 2019 żegluga morska bliskiego zasięgu (koncepcja 2.0) w świetle nowych priorytetów polityki transportowej Unii Europejskiej.
21.03.2019

Wielka kampania WWF w obronie rzek, jezior i terenów podmokłych

375 386 osób wezwało Komisję Europejską do obrony silnego Europejskiego prawa wodnego, czyniąc te konsultacje społeczne jednymi z największych w historii Unii Europejskiej. Prawo wodne jest istotne do zapewnienia europejskim rzekom, jeziorom i terenom podmokłym ochrony oraz przywrócenia ich odpowiedniego stanu.
17.03.2019

Katharsis II: Awaria 1000 mil przed metą

O świcie 30 marca 2018 roku (06:45 czasu jachtowego UTC+8; 00:45 czasu polskiego) na pokładzie Katharsis II płynącej w sztormie po wodach Oceanu Południowego, na pozycji: 54º20’57″S, 125º37’35″E około 1100 mil morskich na południowy – zachód od Hobart w Tasmanii doszło do poważnej awarii grota, głównego żagla jachtu.
31.03.2018

Katharsis II - ostatnia prosta. Zobacz niezwykłe wideo!

Pozdrowienia z pokładu Katharsis II, od Kapitana Mariusza Kopera i jego załogi. Po zamknięciu antarktycznego kręgu w dniu 20 marca, przepłyniętego na południe od 62 stopnia szerokości południowej, jacht Katharsis II opuścił antarktyczne morza i od tygodnia żegluje po nieco cieplejszych wodach Wielkiego Oceanu Południowego stopniowo oddalając się od lodowego kontynentu. Od kilku dni Katharsis II osiąga doskonałe przebiegi dobowe, ponad 200 mil w ciągu 24 godzin.
28.03.2018

Fracht FWO Polska uhonorowany za rozwój polsko - amerykańskiego partnerstwa gospodarczego

Fracht FWO Polska, firma specjalizująca się w obsłudze logistycznej przemysłu, jest jednym z najbardziej znaczących spedytorów w obsłudze i organizacji dostaw towarów pomiędzy Polską a USA. Niedawno Fracht FWO Polska został uhonorowany Nagrodą Uznania przez Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku za zaangażowanie i znaczący wkład w polsko - amerykańskie partnerstwo gospodarcze.
19.03.2018

Wyspy Balleny’ego

Już od prawie sześciu tygodni Katharsis II jest w rejsie dookoła najzimniejszego kontynentu Ziemi, a od czterech żegluje po wodach Antarktyki, czyli pomiędzy 60 stopniem szerokości geograficznej południowej i kontynentem Antarktydy.
02.02.2018

Ciężki sztorm na 85. południku. Bezpośrednia relacja z pokładu jachtu Katharsis II

Granice antarktycznego Morza Davisa wyznaczają dwa lodowce szelfowe: Zachodni Lodowiec Szelfowy na zachodzie i Lodowiec Szelfowy Shackletona na wschodzie. Z obu wychodził pak lodowy, sięgający 63. równoleżnika szerokości geograficznej S.. Zbliżaliśmy się powoli do pierwszego z nich w zanikającym wietrze. Zbliżaliśmy się do 64. równoleżnika i noce były już białe. Dookoła pojawiało się coraz więcej gór lodowych. Nie wywoływały w nas niepokoju, gdyż z łatwością je omijaliśmy.
16.01.2018

ORKIESTRA na 62 stopniu szerokości S. (wideo)

Pozdrowienia dla Wszystkich z pokładu Katharsis II. Warunki mamy dzisiaj wyjątkowo trudne, ale tak to na oceanie czasem jest. Nie można się poddawać. Tymczasowo zdecydowaliśmy się obrać kierunek na północ, opływając rozległy pak lodowy, tak aby w trakcie sztormu nie mieć kry ani przed dziobem, ani za rufą. Fale kilkumetrowe, jachtem targa na wszystkie strony, przeciwny wiatr zmusza nas do sztormowania, ale nie poddajemy się…
15.01.2018

Gotowi na kolejne sztormy. 3 000 mil morskich od startu jachtu Katharsis II

Katharsis II w nocy z 5 na 6 stycznia 2018 r., docierając do i przecinając 60. równoleżnik szerokości geograficznej południowej wpłynęła na wody Antarktyki i rozpoczęła główny etap Wyprawy okrążanie kontynentu – po wodach przybrzeżnych Antarktydy. Żeglując cały czas na wschód załoga regularnie zmienia czas jachtowy dostosowując go do rzeczywistej strefy czasowej. Obecna strefa: UTC+5, oznacza, że na pokładzie Katharsis II jest teraz 4 godziny później niż w Polsce.
11.01.2018

Katharsis II na Oceanie Południowym. To był trudny rok. Jaki będzie ten? (wideo)

Mam za sobą trudny rok. Rok walki z ciężką chorobą. Rok, w którym wiele przeżyłam, ale także zrozumiałam i nauczyłam się. Rok, w którym w jakiś sposób dojrzałam i zrozumiałam lepiej siebie. Rok, który pokazał mi, jak bardzo mogę liczyć na moich najbliższych, na przyjaciół i moją żeglarską rodzinę, załogę Katharsis II. Rok, w czasie którego wiele dowiedziałam się o raku, co ta choroba tak naprawdę oznacza, jak zmienia codzienny świat, ale także, że jest wyleczalna i nie oznacza końca normalnego życia.
01.01.2018

„Katharsis II” dotarł na miejsce startu

Non stop dookoła Antarktydy wzdłuż i na południe od 60° szerokości geograficznej południowej – taki jest zamysł wyprawy załogi pod dowództwem kpt. Mariusza Kopera. Ostatnie tygodnie poświęcili na ostatnie treningi przed wyzwaniem. W nocy z 3 na 4 listopada jacht „Katharsis II” przybił do Kapsztadu, gdzie już za 6 tygodni – nastąpi start.
07.11.2017

„Szklana” pogoda, czyli zakończenie drugiego etapu prac badawczych na XVII-wiecznym wraku

Nurkowie i archeologowie z Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku zakończyli właśnie tegoroczne badania wraku XVII-wiecznego statku zwany "Szklany". Prace badawcze i opracowanie cyfrowe eksponatów ma na celu rozwój Wirtualnego Skansenu Wraków – czyli oddziału NMM, który można zwiedzać… w internecie.
02.10.2017

Konferencja 60 Lat Międzynarodowego Sądu Arbitrażowego

W imieniu Kolegium Arbitrów Międzynarodowego Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarki Morskiej w Gdyni oraz władz Krajowej Izby Gospodarki Morskiej w związku z 60. rocznicą powstania Międzynarodowego Sądu Arbitrażowego w Gdyni mamy zaszczyt zaprosić Państwa na Konferencję zatytułowaną „60 lat Międzynarodowego Sądu Arbitrażowego w Gdyni”.
28.01.2015

Diamentowy Jubileusz Instytutu Oceanologii PAN w Sopocie

Rok 2013 jest rokiem obchodów 60 rocznicy działalności Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie.
13.09.2013

Dziękujemy za wysłane grafiki.