• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Co tam panie w kontenerach? Chiny trzymają się mocno

Przeładunki kontenerów w chińskich portach wzrosły do 161,8 mln TEU w pierwszej połowie 2024 r., co oznacza wzrost rok do roku (r/r) o 8,5%. Rekordy zanotowano w terminalach kontenerowych Szanghaju, gdzie suwnice przeładowały 25,5 mln TEU, o 7,5% więcej r/r. Podobnie wzrosła podaż kontenerów w porcie Ningbo Zhoushan. Tutaj przeładowano 19,2 mln TEU, co oznacza przyrost r/r o 8,4%. Spośród najlepiej prosperujących chińskich portów, port Beibu Gulf osiągnął znaczący wzrost r/r o 19,8%. Tutaj całkowity wolumen kontenerów dobił do 4,

14.08.2024, 21:40
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Czy tankowanie będzie droższe? Konflikt rosyjsko-ukraiński a rynek paliw

Konflikt rosyjsko-ukraiński ma olbrzymi wpływ na globalny rynek paliw. Do dotychczasowych zawirowań spowodowanych problemami z globalnym łańcuchem dostaw dochodzi wojenna zawierucha, której konsekwencje wszyscy odczuwamy przy tankowaniu.

11.03.2022, 12:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Czekając na zakupy. Globalny kryzys łańcucha dostaw nadal w grze

Zatory portowe z Azji przeniosły się do Ameryki, opóźnienia w transporcie nadal są dolegliwe, a świat zmaga się z niedoborami towarów i wzrostem cen, zaś końca problemów nie widać.

07.03.2022, 00:04
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Od Ever Given do Omicrona. Podsumowanie 2021 roku w sektorze morskim

Zeszłoroczny rok był kolejnym rokiem sektora morskiego naznaczonego pandemią Covid-19. Globalny łańcuch dostaw był zaplątany niczym pajęczyna; kryzys kontenerowy, zatory portowe, restrykcje koronawirusowe sprawiły, że na brak problemów branża nie mogła narzekać.

16.01.2022, 15:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Wróżąc z fusów. Jaka będzie gospodarka morska w 2022 roku? [PROGNOZA]

Globalny kryzys łańcucha dostaw, zatory portowe, restrykcje pandemiczne, rekordowe ceny frachtu to wybrane elementy krajobrazu tegorocznej gospodarki morskiej. W oparciu o dostępne dane oraz prognozy wiodących firm konsultingowych (Wood Mackenzie, Fitch, McKinsey&Company, Lloyd’s) pokusimy się o wróżenie z fusów, dokonując własnej prognozy sytuacji w globalnej gospodarce morskiej w nadchodzącym 2022 roku.

29.12.2021, 19:02
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Do końca świata i o jeden dzień dłużej. Czy zatory portowe będą stałym elementem portowego krajobrazu?

Globalna sieć portów jest zaplątana niczym węzeł gordyjski. Pojawiające się raz po raz restrykcje koronawirusowe, kryzys kontenerowy i inne problemy logistyczne sprawiają, że od miesięcy jesteśmy świadkami globalnych zatorów portowych, których końca nie widać.

01.11.2021, 21:41
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Obyś żył w ciekawych czasach. Globalne zatory portowe zakłócają łańcuchy dostaw

Globalna sieć portów, kontenerowców i firm żeglugowych jest zaplątana niczym węzeł gordyjski. Restrykcje koronawirusowe, kryzys kontenerowy, problemy z logistyką sprawiają, że jesteśmy świadkami globalnych zatorów portowych, zakłócających łańcuchy dostaw.

21.09.2021, 23:29
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Rekordowa produkcja kontenerów nie zaspokaja popytu

Szereg wydarzeń, na czele z zatorami w portach, doprowadził do braków kontenerów. Powoduje to kryzys o światowych oddziaływaniu, ponieważ brak kontenerów wywołuje efekt domina w globalnym łańcuchu dostaw.

13.08.2021, 05:45

Dziękujemy za wysłane grafiki.