Statek Rubymar, który zatonął w Zatoce Adeńskiej po ostrzale jemeńskich separatystów Huti, zagraża środowisku naturalnemu Morza Czerwonego. Wraz Rubymar na dno poszło 21 tys. ton nawozów sztucznych.
Kapitan i pierwszy oficer masowca Wakashio, który roztrzaskał się o rafę koralową u wybrzeży Mauritiusa, wywołując najgorszą katastrofę ekologiczną na archipelagu Oceanu Indyjskiego, wyjdą wkrótce na wolność po tym, jak wczoraj złagodzono ich 20-miesięczny wyrok.
Kapitan tankowca MW Wakashio i jego zastępca, odpowiedzialni za wyciek paliwa z tego statku do morza w 2020 roku, zostali skazani na 20 miesięcy więzienia - poinformował w poniedziałek maurytyjski sąd. Wypadek spowodował największą w historii Mauritiusu katastrofę ekologiczną.
Przebywający w więzieniu kapitan MV Wakashio, który przed rokiem osiadł na mieliźnie u wybrzeży Mauritiusu powodując katastrofę ekologiczną, prawdopodobnie był w grupie więźniów próbujących uciec z placówki.
Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zamierza posiadać we flocie statki o zerowej emisji netto w najbliższych latach zgodnie z wizją środowiskową osiągnięcia zerowych emisji netto gazów cieplarnianych do 2050 roku.
Pływający pod chińską banderą trawler z 16 członkami załogi i 130 tonami ropy osiadł na mieliźnie u wybrzeży Mauritiusu. Na nagraniach z drona widać ciemne plamy w pobliżu statku, ale władze zapewniają, że wyciek jest niewielki i znajduje się pod kontrolą.
Sześć miesięcy po zatopieniu dziobu MV Wakashio, w Pointe d'Esny na Mauritiusie w końcu rozpoczął się demontaż rufy statku.
Nagashiki Shipping powiedział w piątek, że utknięcie na mieliźnie jednego ze swoich dużych masowców, które spowodowało poważną katastrofę ekologiczną na Mauritiusie, było spowodowane brakiem świadomości bezpieczeństwa i nieprzestrzeganiem zasad wśród załogi statku.
Oczyszczanie ogromnego wycieku paliwa ze statku, do którego doszło w sierpniu br. u wybrzeży Mauritiusa, zostanie prawdopodobnie zakończone do stycznia - poinformował dzisiaj właściciel masowca, japońska firma Nagashiki Shipping.
Badanie wykazało, że degradację ropy naftowej można osiągnąć przy użyciu niedrogich nietoksycznych pozostałości rolniczych.
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi
Nie ma czasu do stracenia. Europejska energetyka wiatrowa musi przyśpieszyć