W 2023 roku zawiodły dwa główne przejścia łączące globalne rynki. Przejście przez Kanał Panamski w 2024 roku będzie zgodnie z zapowiedziami obsługiwać statki o mniejszym zanurzeniu. Region wokół Kanału Sueskiego stał się znowu niebezpieczny i nic nie zapowiada, że w 2024 roku będzie bezpieczniej niż na początku obecnie mijającego 2023. A to oznacza również wyzwania dla polskich producentów, spedytorów, logistyków i gestorów ładunków.
Pojedynczy ster klapowy Barke został dostarczony przez Damen Marine Components (DMC) do stoczni Holland Shipyards Group w Hardinxveld-Giessendam. Tam został zamontowany na statku badawczym RV Prinsesse Ingrid Alexandra, który został zbudowany dla Norweskiego Instytutu Badań Morskich (IMR).
Firma będąca jednym z zagranicznych partnerów programu budowy wielozadaniowych fregat proj. Miecznik podejmie się prac związanych z utrzymaniem zdolności do działań trzech statków naukowo-badawczych. Wartość kontraktu wynosi 45 milionów funtów (237 mln zł).
Na mocy trwającej trzy lata umowy, trzy brytyjskie jednostki naukowo-badawcze o dużym znaczeniu dla nauki – RRS Sir David Attenborough, RRS Discovery i RRS James Cook – przejdą konserwacje i prace modernizacyjne w stoczniach grupy Babcock International.
Najbardziej rozległy koralowiec Wielkiej Rafy ma szerokość 10 metrów, liczy ponad 400 lat i przetrwał już osiemdziesiąt silnych cyklonów. Odkryli i opisali go naukowcy z James Cook University.
Pogłębiarka frezująco-ssąca Willem van Rubroeck, rozpoczęła swoje pierwsze zadanie w Mauretanii. W stolicy kraju, Nawakszut, statek pracuje dla dewelopera ARISE Mauretania, przy pogłębieniu kanału, basenu portowego i nowego nabrzeża obok nowego terminalu portowego ARISE.
Statek badawczy Royal Research z National Oceanography Centre opuścił Southampton w Anglii, by kontynuować długoterminowe obserwacje w ramach badania zmian klimatu na północno-wschodnim Atlantyku. Zdaniem zespołu badania i obserwacje mają kluczowe znaczenie dla zrozumienia długoterminowych zmian w oceanach.
Skamieniałości koralowców, które wymarły w dewonie, mogą podpowiedzieć naukowcom, co dokładnie czeka współczesne korale i jak można im pomóc. Wstępne badania z udziałem Polaków wskazują, że w odległej przeszłości na zmiany środowiskowe były najbardziej podatne koralowce żyjące w symbiozie z jednokomórkowymi glonami.
Ma ponad 500 m wysokości, jest więc wyższa Empire State Building (381 m.) w Nowym Jorku czy Petronas Twin Towers (452 m.) w Kuala Lumpur. W ostatnich dniach października naukowcy z z James Cook University w Australii odkryli w pobliżu przylądka Jork - najdalej na północ wysuniętego przylądka Australii - pierwszą od ponad 120 lat nową rafę koralową.
Naukowcy pracujący zdalnie z Schmidt Ocean Institute, jedną z nielicznych morskich ekspedycji naukowych, które nadal działają podczas globalnej pandemii, po raz pierwszy przyjrzeli się głębinom Morza Koralowego, których nigdy wcześniej nie widziano. Australijski zespół naukowy odkrył najgłębiej żyjące twarde koralowce we wschodnich wodach Australii, zaobserwował ryby w regionach, w których nigdy wcześniej ich nie widziano i zidentyfikował do 10 nowych morskich gatunków ryb, ślimaków i gąbek.
Rząd chce uporządkowania przepisów o materiałach niebezpiecznych zatopionych w Bałtyku
Wyraźne ożywienie w offshore, prawie 11 GW nowych mocy
Rząd przygotowuje zmiany, które mają poprawić konkurencyjność przedsiębiorstw żeglugowych
Największa inwestycja w historii Deutsche Marine? Bundestag zatwierdza zamówienie na dwie kolejne fregaty typu F126
W Gdyni powstanie pomnik psa Baltica
Damen wprowadza do oferty w pełni elektryczny statek do operacji offshore