Firma Tenneco wykorzystuje swoje doświadczenie w dziedzinie układów napędowych w celu poprawy wydajności paliwowej pojazdów i redukcji emisji do badań nad paliwami do pojazdów elektrycznych.
Amerykański producent części i wyposażenia samochodowego Tenneco bada zastosowanie paliw syntetycznych (e-paliw), aby pomóc branży w przejściu na transport neutralny dla klimatu.
Firma wykorzystuje swoje doświadczenie w dziedzinie układów napędowych w celu poprawy wydajności paliwowej pojazdów i zmniejszenia emisji zanieczyszczeń do badania e-paliw, uważanych za realne w najbliższej przyszłości rozwiązanie pozwalające na dalszą maksymalizację wydajności i zminimalizowanie śladu węglowego silników spalinowych (ICE).
W ramach projektu NAMOSYN – wspieranego przez niemieckie Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych – Tenneco współpracuje z ekspertami akademickimi i branżowymi w celu zbadania możliwości technicznych i komercyjnej wykonalności paliw syntetycznych jako kluczowej technologii, która pomoże w przejściu do mobilności neutralnej dla klimatu.
Zeroemisyjne paliwa do wszystkich technologii
Firma uważa, że paliwa syntetyczne dla pojazdów osobowych, samochodów ciężarowych lub zastosowań morskich mogą odegrać kluczową rolę w osiągnięciu mobilności o niemal zerowej emisji poprzez wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, takich jak energia słoneczna lub wiatrowa, do stworzenia zamkniętego cyklu CO2.
Mogą one być stosowane w silnikach gazowych i wysokoprężnych przy niewielkich modyfikacjach większości e-paliw oraz w mieszankach z paliwami konwencjonalnymi.
Dr Steffen Hoppe, dyrektor ds. globalnej technologii pierścieni tłokowych i tulei cylindrowych w grupie biznesowej Powertrain firmy Tenneco w Burscheid w Niemczech, powiedział:
– Powszechnie wiadomo, że należy znaleźć rozwiązania pozwalające na zmniejszenie śladu węglowego pojazdu. Oprócz pojazdów lekkich silniki spalinowe są również popularne w samochodach ciężarowych, napędach statków, sprzęcie budowlanym czy maszynach rolniczych – komentuje dr Steffen Hoppe, dyrektor ds. globalnej technologii pierścieni tłokowych i tulei cylindrowych w grupie biznesowej Powertrain firmy Tenneco w Burscheid w Niemczech.
– Niezależnie od różnych opinii na temat tego, kiedy nastąpi pełna elektryfikacja, każda technologia, którą możemy zastosować już teraz, umożliwiająca znaczne zmniejszenie emisji CO2, a nawet neutralną pod względem emisji CO2 pracę silnika spalinowego, będzie stanowić istotny wkład w terminowe osiągnięcie celów klimatycznych. Cieszymy się, że możemy brać czynny udział w rozwoju tego typu technologii – dodaje.
W szwedzkim porcie Oxelösund powstanie terminal LNG
Rozwój offshore wind leży w rękach operatorów sieciowych
RWE wybrało partnera certyfikującego dla morskiej farmy wiatrowej F.E.W Baltic II
Konferencja Baltic Windustry 8 września w Gdańsku
Dron, który lata i nurkuje - może zmienić inspekcje floating offshore i ułatwić monitoring wód
Ørsted i SDMS: pierwszy fundament Made-in-Taiwan wyszedł z portu