Seaway 7 poinformowała, że statek Seaway Strashnov zainstalował pierwsze fundamenty do monopali dla turbin wiatrowych na budowanej farmie Kaskasi u wybrzeży Niemiec.
Operacja była o tyle wyjątkowa, była to pierwsza tego typu komercyjna instalacja pali w trybie dynamicznego pozycjonowania. Według Seaway 7 znacznie skróci to czas i koszty, jako że nie będzie konieczne kotwiczenie w każdym miejscu. Firma podaje, że po trwającym wiele lat programie badawczo-rozwojowym po raz pierwszy z powodzeniem zastosowała tę technikę w 2019 roku. „Teraz zatoczyliśmy pełne koło przy instalacji w projekcie komercyjnym” – napisano w komunikacie.
Spółka poinformowała także, że wykorzystała także innowacyjną technologię wibracyjnego wbijania pali, która pozwala na redukcję podwodnego hałasu, co jest korzystne dla środowiska morskiego. Największą na świecie wibropalownicę, którą wykorzystano podczas prac, dostarczyła firma CAPE Holland.
Farma Kaskasi, której deweloperem jest RWE, ma być uruchomiona na koniec 2022 roku. Jej moc obliczana jest na 342 MW, będzie ona dostarczać energię elektryczną do ponad 400 tys. gospodarstw domowych.
Seaway 7 to jeden z wiodących na światowym rynku offshore kontraktorów. Spółka jest jednym z liderów w realizacji projektów morskich elektrowni wiatrowych. Posiada własną flotę wyspecjalizowanych jednostek, które umożliwiają wykonywanie pełnego spektrum prac instalacyjnych oraz transportowych. Seaway 7 była także jednym z sygnatariuszy polskiej umowy sektorowej i jest aktywna na polskim rynku.
Wykorzystywany w pracach na farmie Kaskasi statek Seaway Strashnov to 183-metrowa jednostka przystosowana do podnoszenia i instalacji ciężkich elementów farm wiatrowych. Jej główny dźwig jest w stanie podnieść ciężar 5 tys. ton. Jednostka posiada także trzy żurawie pomocnicze. Statek został zbudowany w 2011 roku i pływa pod banderą Cypru.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej