Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej rozpatrzyła w czwartek informacje na temat wynagrodzeń pracowników terenowej administracji morskiej. Według danych przedstawionych przez resort infrastruktury w latach 2018-2020 fundusz wynagrodzeń zwiększono o ponad 22 mln zł.
"W latach 2018-2022 podejmowano szereg działań mających na celu wzmocnienie finansowe jednostek, w szczególności w obszarze funduszu wynagrodzeń, jak i umożliwienie premiowania wyróżniających się pracowników tych urzędów" – powiedziała dyr. Departamentu Gospodarki Morskiej w MI Mariola Chojnacka.
Podkreśliła, że "minister właściwy ds. gospodarki morskiej, kierując się troską o utrzymanie wykwalifikowanej kadry oraz wysokiej jakości świadczonych usług, dającej gwarancję odpowiedniego funkcjonowania administracji morskiej, podejmuje nieustannie starania w celu poprawy sytuacji finansowej pracowników w sektorze gospodarki morskiej".
Chojnacka wskazała, że efektem tych działań było coroczne zwiększanie funduszu wynagrodzeń w jednostkach administracji morskiej. W latach 2018-2020 fundusz wynagrodzeń urzędów morskich został zwiększony łącznie o kwotę 22 mln 584 tys. zł, co stanowi wzrost o około 30 proc. w stosunku do kwot zaplanowanych w ustawie budżetowych na 2017 rok.
Jak podkreśliła dyr. Departamentu Gospodarki Morskiej Ministerstwa Infrastruktury, "odnosimy się do roku 2017, ponieważ w 2016 roku budżet był przygotowywany przez poprzedników, dlatego odnosimy się do tej sytuacji, za którą w pewnym sensie czujemy się odpowiedzialni".
Podała, że "w rezultacie podjętych działań na rzecz wsparcia finansowego jednostek administracji morskiej przeciętne miesięczne wynagrodzenie w korpusie służby cywilnej w Urzędach Morskich na koniec 2020 r. wyniosło 6 tys. 436 zł brutto i było zbliżone z poziomem do uśrednionego wynagrodzenia w służbie cywilnej, które wynosiło 6 tys. 879 zł brutto".
"Zwiększenie wydatków 2021 na wynagrodzenia osobowe urzędów poprzez nowelizację ustawy budżetowej na rok 2021 o kwotę 5 mln 504 tys. zł. Środki te stanowią 6 proc. planowanych na 2021 wydatków na wynagrodzenia osobowe urzędów, z przeznaczeniem na wypłatę specjalnych wydatków motywacyjnych o charakterze uznaniowym, w szczególności za duże zaangażowanie w pracę, efektywną realizację zadań oraz wysoką jakość wykonywanej pracy" – dodała w zaprezentowanym w czwartek raporcie.
Wskazała też m.in., że fundusz wynagrodzeń Urzędów Morskich w ustawie budżetowej na 2022 rok w środkach budżetu państwa i budżetu europejskiego na wynagrodzenia wraz z dodatkowym wynagrodzeniem rocznym ukształtował się na poziomie 108 mln 118 tys. zł. Zwiększyły się wynagrodzenia dla Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa.
"W drodze nowelizacji ustawy na 2021 rok zwiększono kwotę wynagrodzenia o 1 mln 116 tys. zł. Środki stanowiące 6 proc. planowanych na rok 2021 wydatków na wynagrodzenia osobowe służby SAR z przeznaczeniem na wypłatę specjalnych wydatków motywacyjnych o charakterze uznaniowym" – poinformowała Chojnacka.
W ramach ustawy budżetowej na rok 2022 na wynagrodzenia osobowe dla służby SAR uwzględniono dodatkowe środki z tytuły: zwiększenia środków w ramach funduszu wynagrodzeń o 4,4 proc.; przywrócenia w roku 2022 funduszu nagród, czyli wzrost o 3 proc.; zwiększenie zatrudnienia w liczbie 20 ratowników brzegowych stacji ratowniczych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych