pc
Jak wygląda niekontrolowane zetknięcie się wielkiego promu z infrastrukturą portową? Po niedzielnym zdarzeniu, do jakiego doszło w porcie na wyspie Man, w sieci znalazło się nagranie przedstawiające moment kolizji.
Do groźnie wyglądającego incydentu z udziałem promu Ben-my-Chree doszło w niedzielny wieczór 12 lutego w porcie Douglas na Isle of Man. Płynący z Birkenhead prom, należący do Isle of Man Steam Packet Company, uderzył w portową konstrukcję podczas procedury cumowania. Do kolizji doszło w czasie, gdy panowały niekorzystne warunki atmosferyczne. Bezpośrednią przyczyną zdarzenia był silny podmuch wiatru.
Prom miał dotrzeć do portu Douglas ok. 18:10, by stamtąd wyruszyć w rejs do Heysham. W związku ze zdarzeniem, statek nie wypłynął jednak w dalszą trasę. W nocy z niedzieli na poniedziałek przez całą noc inspektorzy zajmowali się oceną rozmiaru zniszczeń.
W związku ze zdarzeniem przedstawiciele Isle of Man Steam Packet Company wydali oświadczenie, w którym przyznali, że siła wiatru wiejącego w czasie cumowania promu Ben-my-Chree w porcie Douglas była znacznie większa niż przewidywały prognozy. Przeprosili także pasażerów, którzy w związku ze zdarzeniem musieli zmienić swoje plany.
Na szczęście uszkodzenia, które powstały w czasie zdarzenia, nie okazały się groźne. Dzięki temu już w poniedziałek możliwe było przywrócenie promu do normalnej działalności operacyjnej. W godzinach wieczornych Ben-my-Chree wyruszył do Heysham.
Ben-my-Chree to zbudowany w 1998 r. prom, który ma 125 metrów długości, a na pokład może przyjąć 630 pasażerów oraz 275 pojazdów osobowych.
Rosyjski myśliwiec runął do morza koło Krymu. Maszynę mogli omyłkowo zestrzelić Rosjanie
HNLMS Vlaardingen kończy służbę w siłach morskich Holandii. Zostanie przekazany Ukrainie
Rosyjska korweta przybyła do Sewastopola. Będzie kolejnym celem dla ukraińskich rakiet i dronów?
Atak Huti na chiński statek. Czy Pekin zaprowadzi porządek na Morzu Czerwonym?
W Brazylii zwodowano okręt podwodny. Podobne były oferowane Polsce w ramach programu "Orka"
Katastrofa mostu w Baltimore: kolejne szczegóły. Co z załogą statku?