American Bureau of Shipping wydało zgodę Australian Global Energy Ventures na ich system zabezpieczania wodoru na statku C-H2.
System przetrzymywania wodoru, zgłoszony do opatentowania, jest kluczowym elementem statku C-H2. System składa się z dwóch dużych (20-metrowych) zbiorników, umieszczonych w kadłubie statku, które będą magazynować wodór w temperaturze otoczenia pod ciśnieniem roboczym 250 barów. Ich łączna pojemność magazynowania wodoru ma wynosić 2000 ton.
- Prace są wynikiem znacznych wysiłków zespołu kierowanego przez Martina Carolana, oraz zespołu technicznego i inżynieryjnego GEV w Kanadzie - powiedział Maurice Brand, prezes i dyrektor generalny GEV.
Firma GEV przesłała projekt statku C-H2 wraz z jego bliźniaczymi zbiornikami C-H2 o pojemności 1000 ton do ABS w listopadzie 2020 r. Głównym celem było zatwierdzenie bezpieczeństwa systemu magazynowania sprężonego wodoru.
Analizy ABS koncentrowały się na kluczowych aspektach projektu, symulacji procesu załadunku i rozładunku, analizach stateczności statku i ogólnej specyfikacji technicznej.
Jak wyjaśniono, ABS przeprowadził szeroko zakrojoną analizę identyfikacji zagrożeń (HAZID) przed wydaniem zatwierdzenia.
Towarzystwo klasyfikacyjne stwierdziło, że nie zidentyfikowano żadnych nierozwiązywalnych lub niemożliwych do wyeliminowania zagrożeń, które uniemożliwiłyby dalszy pomyślny rozwój statku C-H2.
- Ten wyjątkowy system magazynowania sprężonego wodoru zapewnia niedrogie rozwiązanie do transportu i eksportu dużych ilości wodoru - skomentował dalej Martin Carolan, dyrektor wykonawczy GEV.
GEV będzie teraz współpracować z ABS, aby przejść przez różne etapy inżynieryjne prowadzące do pełnego zatwierdzenia projektu statku.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej