American Bureau of Shipping wydało zgodę Australian Global Energy Ventures na ich system zabezpieczania wodoru na statku C-H2.
System przetrzymywania wodoru, zgłoszony do opatentowania, jest kluczowym elementem statku C-H2. System składa się z dwóch dużych (20-metrowych) zbiorników, umieszczonych w kadłubie statku, które będą magazynować wodór w temperaturze otoczenia pod ciśnieniem roboczym 250 barów. Ich łączna pojemność magazynowania wodoru ma wynosić 2000 ton.
- Prace są wynikiem znacznych wysiłków zespołu kierowanego przez Martina Carolana, oraz zespołu technicznego i inżynieryjnego GEV w Kanadzie - powiedział Maurice Brand, prezes i dyrektor generalny GEV.
Firma GEV przesłała projekt statku C-H2 wraz z jego bliźniaczymi zbiornikami C-H2 o pojemności 1000 ton do ABS w listopadzie 2020 r. Głównym celem było zatwierdzenie bezpieczeństwa systemu magazynowania sprężonego wodoru.
Analizy ABS koncentrowały się na kluczowych aspektach projektu, symulacji procesu załadunku i rozładunku, analizach stateczności statku i ogólnej specyfikacji technicznej.
Jak wyjaśniono, ABS przeprowadził szeroko zakrojoną analizę identyfikacji zagrożeń (HAZID) przed wydaniem zatwierdzenia.
Towarzystwo klasyfikacyjne stwierdziło, że nie zidentyfikowano żadnych nierozwiązywalnych lub niemożliwych do wyeliminowania zagrożeń, które uniemożliwiłyby dalszy pomyślny rozwój statku C-H2.
- Ten wyjątkowy system magazynowania sprężonego wodoru zapewnia niedrogie rozwiązanie do transportu i eksportu dużych ilości wodoru - skomentował dalej Martin Carolan, dyrektor wykonawczy GEV.
GEV będzie teraz współpracować z ABS, aby przejść przez różne etapy inżynieryjne prowadzące do pełnego zatwierdzenia projektu statku.
Ocean Winds zwiększa udziały w spółce Floating Offshore Wind Specialist
Japońskie firmy dołączają do demonstracyjnego projektu morskiej farmy wiatrowej Floating Axis [WIDEO]
Ocean Ventus wprowadza na rynek ograniczające emisje rozwiązanie - pływające fundamenty
Gaz-System planuje uruchomienie Fazy 2 Procedury Open Season w II kwartale 2023 roku
Świnoujście. Terminal instalacyjny miejscem praktyk uczniów Szkoły Morskiej
Anna Łukaszewska-Trzeciakowska nowym pełnomocnikiem rządu ds. strategicznej infrastruktury krytycznej