American Bureau of Shipping wydało zgodę Australian Global Energy Ventures na ich system zabezpieczania wodoru na statku C-H2.
System przetrzymywania wodoru, zgłoszony do opatentowania, jest kluczowym elementem statku C-H2. System składa się z dwóch dużych (20-metrowych) zbiorników, umieszczonych w kadłubie statku, które będą magazynować wodór w temperaturze otoczenia pod ciśnieniem roboczym 250 barów. Ich łączna pojemność magazynowania wodoru ma wynosić 2000 ton.
- Prace są wynikiem znacznych wysiłków zespołu kierowanego przez Martina Carolana, oraz zespołu technicznego i inżynieryjnego GEV w Kanadzie - powiedział Maurice Brand, prezes i dyrektor generalny GEV.
Firma GEV przesłała projekt statku C-H2 wraz z jego bliźniaczymi zbiornikami C-H2 o pojemności 1000 ton do ABS w listopadzie 2020 r. Głównym celem było zatwierdzenie bezpieczeństwa systemu magazynowania sprężonego wodoru.
Analizy ABS koncentrowały się na kluczowych aspektach projektu, symulacji procesu załadunku i rozładunku, analizach stateczności statku i ogólnej specyfikacji technicznej.
Jak wyjaśniono, ABS przeprowadził szeroko zakrojoną analizę identyfikacji zagrożeń (HAZID) przed wydaniem zatwierdzenia.
Towarzystwo klasyfikacyjne stwierdziło, że nie zidentyfikowano żadnych nierozwiązywalnych lub niemożliwych do wyeliminowania zagrożeń, które uniemożliwiłyby dalszy pomyślny rozwój statku C-H2.
- Ten wyjątkowy system magazynowania sprężonego wodoru zapewnia niedrogie rozwiązanie do transportu i eksportu dużych ilości wodoru - skomentował dalej Martin Carolan, dyrektor wykonawczy GEV.
GEV będzie teraz współpracować z ABS, aby przejść przez różne etapy inżynieryjne prowadzące do pełnego zatwierdzenia projektu statku.
Vattenfall i BASF podpisują umowę sprzedaży udziałów niemieckich morskich farm wiatrowych Nordlicht 1 i 2
Balticconector wznawia prace. Wciąż pozostają nieznani sprawcy uszkodzenia gazociągu
Darłowo ma apetyt na offshore wind
Wiatr wieje jak nigdy wcześniej. Rynek turbin wiatrowych z rekordami
ABL wykona usługi badania gwarancyjnego dla gazowego projektu Neptun Deep na Morzu Czarnym
Orlen otrzymuje 62 mln euro na rozwój infrastruktury wodorowej