mk
Wystartował nowy turystyczno-żeglarski projekt unijny w ramach Programu Współpracy Transgranicznej "Południowy Bałtyk 2014-2020". Jego liderem jest Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Gdańsku.
Projekt o nazwie "Baltic Pass - Maritime Heritage Tours", ma m. in. odkrywać, definiować i oferować korzystanie z uroków Bałtyku i jego dziedzictwa morskiego. W tym przedsięwzięciu partnerują nam Niemcy (Hanseatic City of Rostock), Dania (Roskilde Business College), Szwecja (Simrishamn's Scouts) i Litwa (Klaipeda University), a także partnerzy stowarzyszeni m. in. z Polski. Niedawno odbyło się spotkanie inauguracyjne, tzw. "Kick off Meeting", a w dniu 25 stycznia br. dyrektor MOSiR w Gdańsku Leszek Paszkowski podpisał z Ministerstwem Rozwoju umowę o dofinansowanie.
- To kolejny projekt wspierany przez Unię Europejską, który realizujemy czerpiąc z bogatej tradycji morskich naszego miasta, wykorzystując nasze doświadczeni i atuty związane z położeniem Gdańska. Jednym z głównych założeń projektu jest wykorzystanie jachtu Generał Zaruski jako jednostki, na którym europejska młodzież będzie uczyła się żeglarskiego rzemiosła. Jestem przekonany, że realizacja projektu przyczyni się do popularyzacji turystyki żeglarskiej w obrębie południowego Bałtyku, a uczestniczący w nim nasz żaglowiec będzie wspaniałym "ambasadorem" dla Gdańska - podkreśla Leszek Paszkowski.
Wartość projektu to 1.252.403,80 euro, z czego dofinansowanie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 1.018.621,23 euro. Partnerzy z Polski, Litwy i Niemiec objęci są 85 % dofinansowaniem, Dania i Szwecja 75%. Projekt zaczął swoje przygotowania pod koniec 2016 roku, a zakończy się w październiku 2019.
- Celem projektu jest stworzenie nowego produktu turystycznego w oparciu o wykorzystanie morskich tradycji i dziedzictwa regionu Południowego Bałtyku. Efektem szerokiej współpracy międzynarodowych środowisk żeglarskich, tour operatorów i innych podmiotów będzie katalog tras żeglarskich obsługiwanych przez tradycyjne żaglowce. Poszczególne propozycje tras będą zróżnicowane pod kątem docelowych grup odbiorców, długości rejsu czy liczby odwiedzanych atrakcji. W ramach projektu zaplanowano szereg konsultacji i spotkań dotyczących opracowywanej oferty rejsowej, rejsy testowe oraz badania ewaluacyjne. Powstały produkt będzie szeroko promowany zarówno lokalnie przez poszczególnych partnerów, jak i na arenie międzynarodowej w ramach kampanii promocyjnej przewidzianej na lata 2018/2019 - dodaje Aneta Polsakiewicz, kierownik projektu z MOSiR.
Oprócz produktu docelowego, już sam roboczy przebieg projektu, będzie angażował żywe dowody dziedzictwa morskiego Bałtyku, jakimi są piękne żaglowce w czynnej morskiej służbie, wśród nich m.in. Generał Zaruski, litewski Brabander czy szwedzki Sarpen.
Powstające Muzeum Kanału Sueskiego szykuje się do otwarcia na turystów
Muzeum Marynarki Wojennej pokazuje wnętrze Sokoła. Prace nad wyjątkowym eksponatem wciąż trwają
Wojciech Ślączka wybrany na rektora Politechniki Morskiej w Szczecinie
Jakie są możliwości pracy w terminalu kontenerowym? Baltic Hub odpowiada na to pytanie podczas targów pracy Talent Days
ESG: koszt czy inwestycja? Czy dążenie podmiotów w kierunku zrównoważonego rozwoju przekłada się na wyniki finansowe?
Dzień Otwarty Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni