Rząd australijski ogłosił nowy plan dla żeglugi krajowej. Premier Tony Abbott chce otworzyć australijski rynek transportu kabotażowego dla zagranicznych armatorów. Premier ma nadzieję, że złagodzenie przepisów będzie stanowiło impuls dla gospodarki narodowej. Eksperci uważają, że w wyniku wprowadzenia przepisów, pracę straci 93 proc. australijskich marynarzy.
Jeśli ustawa zdobędzie większość w australijskim parlamencie, liczba zatrudnionych marynarzy może skurczyć się ze 1177 pracujących obecnie, do niecałych 100, co stanowi zmniejszenie zatrudnionych o 93%. Obawy podziela Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF), która powiedziała, że wprowadzenie reform będzie kosztowało Australię tysiące miejsc pracy na morzu.
Dodatkowo, proponowane przepisy zezwolą do zakotwiczenia statków niemal wszędzie wzdłuż wybrzeża: ujścia rzek, strumienie, kanały, stacje dokujące i pomosty.
Powstające Muzeum Kanału Sueskiego szykuje się do otwarcia na turystów
Muzeum Marynarki Wojennej pokazuje wnętrze Sokoła. Prace nad wyjątkowym eksponatem wciąż trwają
Wojciech Ślączka wybrany na rektora Politechniki Morskiej w Szczecinie
Jakie są możliwości pracy w terminalu kontenerowym? Baltic Hub odpowiada na to pytanie podczas targów pracy Talent Days
ESG: koszt czy inwestycja? Czy dążenie podmiotów w kierunku zrównoważonego rozwoju przekłada się na wyniki finansowe?
Dzień Otwarty Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni