Rząd australijski ogłosił nowy plan dla żeglugi krajowej. Premier Tony Abbott chce otworzyć australijski rynek transportu kabotażowego dla zagranicznych armatorów. Premier ma nadzieję, że złagodzenie przepisów będzie stanowiło impuls dla gospodarki narodowej. Eksperci uważają, że w wyniku wprowadzenia przepisów, pracę straci 93 proc. australijskich marynarzy.
Jeśli ustawa zdobędzie większość w australijskim parlamencie, liczba zatrudnionych marynarzy może skurczyć się ze 1177 pracujących obecnie, do niecałych 100, co stanowi zmniejszenie zatrudnionych o 93%. Obawy podziela Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF), która powiedziała, że wprowadzenie reform będzie kosztowało Australię tysiące miejsc pracy na morzu.
Dodatkowo, proponowane przepisy zezwolą do zakotwiczenia statków niemal wszędzie wzdłuż wybrzeża: ujścia rzek, strumienie, kanały, stacje dokujące i pomosty.
Baltic Ports Conference 2022 coraz bliżej
Wodór jednym z głównych tematów konferencji energetycznej w Rzeszowie
Akademia Morska w Szczecinie pochwaliła się wynikami ewaluacji
Umowa na pierwsze badania zasobów polskiej koncesji na dnie Atlantyku
Wodór spadł z podium. Nie będzie szybkiej transformacji energetycznej na bazie wodoru
Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2022