Choć terminal intermodalny w podbydgoskim Emilianowie miał być jedną z kluczowych inwestycji na zapleczu trójmiejskich portów, która usprawniłaby transport ładunków nad morze, to okazuje się, że brakuje pieniędzy na funkcjonowanie spółki odpowiedzialnej za jego realizację. Potrzeba ok. 480 tys. zł rocznie. Ten tydzień może okazać się kluczowy dla losów projektu.
W terminalu Baltic Hub w Porcie Gdańsk odbyło się wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę nabrzeża T3. To inwestycja, która zapewni nową jakość, otworzy nowe możliwości. Baltic Hub stanie się jednym z największych terminali kontenerowych na starym kontynencie, wspierając rozwój polskiej gospodarki, rynków Europy Środkowo-Wschodniej oraz krajów bałtyckich. Również branża offshore łapie wiatr w żagle. Na terenie byłej Stoczni Gdańskiej celebrowano budowę pierwszej w Polsce fabryki morskich wież wiatrowych. Nowa inwestycja wpisuje
5 czerwca br. na terenie Baltic Hub odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę trzeciego terminalu T3. Rozbudowa największego terminalu kontenerowego na Bałtyku o kolejne, trzecie głębokowodne nabrzeże wraz z placami składowymi, nie tylko umacnia jego pozycję na Bałtyku, ale jest kolejnym ważnym krokiem na drodze do powstania jednego z największych kompleksów terminali kontenerowych w Europie.
W Gdańsku odbyła się 5 czerwca uroczystość związana z trwającą budową fabryki morskich wież wiatrowych, które w przyszłości zostaną postawione na Morzu Bałtyckim i nie tylko. Farbyka Baltic Towers ma stać się nowoczesnym i innowacyjnym centrum produkcji zajmującym kluczową pozycję w budowie polskiego łańcucha dostaw dla branży offshore.
Wojewoda Pomorski ogłosił rozpoczęcie dwóch procedur administracyjnych dotyczących strategicznych inwestycji energetycznych. Oba projekty mają na celu wyprowadzenie mocy z Morskiej Farmy Wiatrowej Bałtyk III.
Prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska poinformowała w mediach społecznościowych, że głębokowodny terminal kontenerowy jest "do poprawki", a także "naruszono lub zignorowano szereg przepisów". Jednocześnie Minister infrastruktury Dariusz Klimczak oraz wiceminister Arkadiusz Marchewka w obecności władz Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście odbyli wizję lokalną w miejscu, gdzie ma powstać ta inwestycja. Terminal ma rozpocząć działalność w 2028 roku.
23 maja 2024 roku w Uniwersytecie Morskim w Gdyni odbyło się uroczyste otwarcie Centrum Sportu i Rekreacji Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. W wydarzeniu udział wzięło wielu znamienitych gości ze świata nauki, sportu, gospodarki oraz polityki.
W ostatnich latach obserwujemy niezwykły wzrost udziału kobiet w branży morskiej i ta tendencja się wciąż nasila. Kobiety włączają się w środowisko sektora gospodarki morskiej, a sama branża staje się coraz bardziej różnorodna. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet w Branży Morskiej w gdyńskiej siedzibie DNV odbyło się spotkanie kobiet związanych z branżą morską - I Konwencja Kobiet Branży Morskiej. Bezpiecznie i różnorodnie.
Wojewoda Pomorski wydał pozwolenie na budowę kabli eksportowych dla elektrowni MFW Bałtyk II, realizowanej przez Polenergię i Equinor. Decyzja z 9 maja 2024 roku, oznaczona sygnaturą 50/2024/MKA, jest kluczowym krokiem w przygotowaniach do integracji mocy z przyszłej farmy wiatrowej z krajowym systemem elektroenergetycznym.
W poniedziałek w Urzędzie Morskim w Szczecinie podpisano umowę na przygotowanie m.in. studium wykonalności i raportu środowiskowego dla wschodniego toru podejściowego do portu w Świnoujściu. Powstanie toru jest kluczowe dla budowy w Świnoujściu terminalu obsługującego wielkie kontenerowce.
Największa inwestycja w historii Deutsche Marine? Bundestag zatwierdza zamówienie na dwie kolejne fregaty typu F126
W Gdyni powstanie pomnik psa Baltica
Damen wprowadza do oferty w pełni elektryczny statek do operacji offshore
Rosja wykorzystuje zdobyty port w Mariupolu do celów przeładunkowych
Dania podejmuje działania w celu ograniczenia rosyjskiej floty cieni
Z pomocą Australii władze Fidżi chcą zabrać feralny patrolowiec z miejsca wypadku. Nie wiadomo, czy wróci do służby