Pokaźny żuraw offshorowy wyprodukowany przez polską firmę Protea popłynął już na platformę HVAC BorWin5 u wybrzeży Niemiec, gdzie zostanie zainstalowany.
Dzisiaj do Portu Gdańskiego Eksploatacja dotarł nowy, trzeci już żuraw samojezdny Liebherr LHM 550. Podobna dostawa miała miejsce w czerwcu br., gdy do portu dostarczono drugi z trzech zamówionych wielofunkcyjnych żurawi. Port zapowiada, że to nie ostatni w tym roku nowoczesny nabytek spółki.
Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich opublikowała raport na temat utraty żurawia stoczniowego z pokładu holowanego pontonu na Morzu Bałtyckim, do którego doszło pod koniec sierpnia ub.r. Przypomniano, że trzej marynarze holownika Odys byli pod wpływem alkoholu.
Port Gdański Eksploatacja wzbogacił się o nowy wielofunkcyjny żuraw. Drugi z trzech zamówionych dźwigów Liebherr LHM 550 przypłynął wczoraj z fabryki w Rostocku, a dziś zjechał z pokładu statku na nabrzeże w Gdańsku.
To największa od 30 lat inwestycja w sprzęt tego formatu w Porcie Gdańskim Eksploatacja S.A. Właśnie przypłynął z fabryki w Rostocku mobilny żuraw portowy Liebherr LHM 550, jeden z największych w swojej klasie.
Karmsund Havn IKS właśnie podpisał kontrakt na drugi żuraw portowy Liebherr LHM 550.
Dwa lata ma potrwać generalna modernizacja XV-wiecznego Żurawia w Gdańsku. To pierwszy tak duży, kompleksowy remont zabytku od jego powojennej odbudowy na przełomie lat 50. i 60. ub. wieku. Prace obejmą wnętrze obiektu, elewację oraz dach.
Firma DACHSER wsparła proces naprawy żurawia w Indonezji, organizując transport stalowego wysięgnika z Düsseldorfu do Dżakarty. Wysięgnik o długości 23 metrów i szerokości 3,6 m. większość swojej 55-dniowej „podróży” spędził na pokładzie statku.
Renowacja murów, wymiana instalacji, przebudowa kondygnacji baszt, poszerzona ścieżka zwiedzania i nowa ekspozycja - gdański Żuraw, oddział Narodowego Muzeum Morskiego, ikona miasta i jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli Pomorza szykuje się do gruntownego remontu. Prace potrwają trzy lata i rozpoczną się już na początku 2021 r. Finansowanie zapewnią unijne fundusze i ministerstwo kultury, a merytoryczne wsparcie - instytucje kultury z Norwegii.
Gdańska firma Protea poinformowała, że otrzymała od firmy Engie Fabricom zamówienie na wykonanie urządzenia offshore pedestal crane (RAM luffing crane) o udźwigu 20 ton i wysięgu maksymalnym 30 m.
Największa inwestycja w historii Deutsche Marine? Bundestag zatwierdza zamówienie na dwie kolejne fregaty typu F126
W Gdyni powstanie pomnik psa Baltica
Damen wprowadza do oferty w pełni elektryczny statek do operacji offshore
Rosja wykorzystuje zdobyty port w Mariupolu do celów przeładunkowych
Dania podejmuje działania w celu ograniczenia rosyjskiej floty cieni
Z pomocą Australii władze Fidżi chcą zabrać feralny patrolowiec z miejsca wypadku. Nie wiadomo, czy wróci do służby