• <

Wynik wyszukiwania - "feedery" - Wiadomości

Kurczy się dostęp do szemranych tankowców, Rosja sięga po barki rzeczne

Rosja zaczęła wykorzystywać barki rzeczne do realizacji eksportu ropy i produktów naftowych. W sezonie będą mogły docierać nawet na Bałtyk.
01.03.2024

Niemiecki armator zamówił kolejne dwa metanolowe kontenerowce

Elbdeich Reederei zamówił w Chinach dwa kolejne kontenerowce napędzane metanolem. Armator czeka już łącznie na cztery takie jednostki.
15.01.2024

BGK inwestuje w bułgarski port. Dlaczego?

Bank Gospodarstwa Krajowego zainwestował w stosunkowo niewielki i nieco zaniedbany port w Burgas nad bułgarskim Morzem Czarnym. Plany są ambitne i są już w toku.
25.09.2023

CMA CGM wycofuje się z Gdyni

Linie kontenerowe CMA CGM poinformowały, że od połowy maja wycofują się z Gdyni i przenoszą wszystkie serwisy do Gdańska. Oznacza to, że do terminali kontenerowych w Gdyni nie będą zawijać także statki należącej do CMA CGM linii Containerships.
22.04.2023

Globalna sytuacja polityczna wpływa na wyniki portu w Hamburgu

Międzynarodowe kryzysy ukształtowały morską obsługę towarów w porcie w Hamburgu w 2022 roku. Hamburskie terminale obsłużyły 119,9 mln ton ładunków morskich. Oznacza to zmianę o minus 6,8 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
20.02.2023

Baltic Hub przeładował w 2022 ponad 2 mln TEU

Gdański Baltic Hub, największy terminal kontenerowy na Bałtyku, podsumował 2022 rok. Pomimo nieznacznego spadku przeładunków, należy go uznać za udany, biorąc pod uwagę okoliczności.
06.02.2023

40 proc. kontenerowców na baterie w 2030 roku. To możliwe twierdzą naukowcy z Berkeley

Szybkie spadki kosztów baterii przyspieszają perspektywy całkowicie elektrycznego międzyregionalnego transportu kontenerowego. Przy cenach baterii wynoszących 100 USD za kWh opłacalne będzie wprowadzenie statków elektrycznych do obsługi szlaków handlowych na trasach do 1500 km – twierdzą naukowcy z Energy and Resources Group, University of California, Berkeley.
24.07.2022

Kontenerowiec na baterie wypłynie w 2023 r. Polskie huby mają kompetencje by już dzisiaj wprowadzać na rynek takie rozwiązania [GALERIA]

Absolwenci Akademii Marynarki Handlowej USA założyli startup i nazwali go Fleetzero. Zamierzają budować małe jednostki z napędem elektrycznym. Firma planuje budować statki z napędem na baterie już w br. Będą to feedery, które zapewnią transport na krótkich trasach między pobliskimi portami. Polskie huby mają projekty, technologie, kompetencje i gotowe rozwiązania, by już dzisiaj wprowadzać na rynek światowy proponowane przez Amerykanów rozwiązania.
20.03.2022

Delegacja z Demokratycznej Republiki Kongo wizytuje Crist S.A. [WIDEO, ZDJĘCIA]

We czwartek 9 grudnia br. do stoczni Crist S.A. przyjechała delegacja z Demokratycznej Republiki Kongo. Goście z Afryki chcieli poznać możliwości gdyńskiej stoczni w związku z planowanymi w swoim kraju inwestycjami, takimi jak np. transport morski.
15.12.2021

W 2021 roku na złom poszło rekordowo dużo statków

Złom nie był tak drogi od 13 lat, więc liczba statków sprzedawanych do rozbiórki znacznie skoczyła w pierwszej połowie 2021 roku.
14.08.2021

Głębokowodny terminal kontenerowy ogromną szansą dla Świnoujścia [ROZMOWA]

Rozmowa z Andrzejem Wróblewskim, dyrektorem Polskiej Żeglugi Morskiej na temat głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu.
25.06.2021

Kosztowna zeroemisyjność. 1,4 biliona dolarów będzie kosztowała armatorów żegluga ekologiczna

5,1 mld dol. wyniesie koszt przejścia całej floty liniowej na eksploatację zeroemisyjną. Do 2050 r armatorzy wydadzą 1,4 bilion dol. na dostosowanie flot do wymagań narzuconych przez IMO. Te koszty poniosą również porty i terminale, a w ostateczności finalny konsument.
02.05.2021

Hapag-Lloyd: Wszystkie dostępne kontenerowce mają pracę

Rekordowe stawki frachtowe i duży popyt sprawiają, że nie widać końca hossy na rynku kontenerowców.
23.02.2021

Seaspan zamówił pięć kontenerowców o ładowności 12,200 tys. TEU

Hongkoński armator kontenerowy, Seaspan Corporation, rozpoczął zakup pięciu kontenerowców o ładowności 12,2 tys. TEU. Jednostki po dostawie zostaną wyczarterowane na 18 lat.
09.12.2020

Raport z rynku żeglugowego – energetyczny boom (tydzień 34-35)

Dalsza poprawa rynków frachtowych będzie zależała od możliwych przyszłych scenariuszy związanych z rozwojem pandemii COVID 19. Niemniej jednak w całym tym chaosie i niepewności jest jasny punkt, który napędza aktualnie rynek żeglugowy. Mowa tutaj o inwestycjach w alternatywne źródła energii, od których nie ma już odwrotu. Praca do wykonania w tym zakresie jest olbrzymia, ponieważ zakłada ewolucję z nadal przeważającej w gospodarkach energetyki konwencjonalnej na rozwiązania godne XXI wieku.
31.08.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w ostatnim tygodniu maja 2020

Wybuch pandemii Covid-19 wciąż odbija się na globalnej gospodarce, silnie odczuwalny jest nadal w branży morskiej. W ostatnim tygodniu maja Komisja Europejska zaproponowała utworzenie „funduszu naprawczego" dla wszystkich 27 państw członkowskich o wartości 750 mld euro (825 mld dolarów) na odbudowę gospodarki po pandemii Covid-19. Fundusz w wysokości 750 mld EUR stanowiłby uzupełnienie uzgodnionego w kwietniu pakietu wsparcia w wysokości 540 mld EUR, którego uruchomienie zaplanowano na 1 czerwca.
03.06.2020

Evergreen z zamówieniem na cztery kontenerowce-giganty

Tajwański przewoźnik Evergreen podpisał umowy ze stocznią Jiangnan i Hudong Zhonghua Shipbuilding na budowę czterech kontenerów o pojemności 23 000 TEU.
29.11.2019

Budowanie flot narodowych- przykładem Norwegia i Korea Południowa

Po oceanach pływa ponad 93 tys. statków o łącznej nośności 1,86 mld t. Nie wszystkie znajdują zatrudnienie. Często zmiana strategii albo błąd armatora sprawiają, że na rynku pojawiają się statki po okazyjnych cenach. Bywa, że operator musi wzmocnić serwis i pilnie poszukuje na morskie połączenie nowej jednostki. Mimo niskich cen ropy wciąż dynamiczny jest rynek offshore.
18.02.2019

Do portu w Kłajpedzie wpłynął największy kontenerowiec w jego historii. Rośnie konkurencja dla Gdańska (foto, wideo)

Ma 400 m długości, 59 m szerokości i 19 462 TEU. Mowa o kontenerowcu MSC Ingy, który 19 grudnia zawinął do portu w Kłajpedzie. To jeden z największych statków na świecie i pierwsza tak duża jednostka w historii litewskiego portu. Dotychczas największe kontenerowce, jakie wpływały do Kłajpedy, miały 366 m długości, 48 m szerokości i 13 119 TEU.
27.12.2018

Evergreen zamówił cztery feedery w chińskim zakładzie

Tajwański armator kontenerowy, Evergreen Marine, złożył zamówienie na cztery mniejsze jednostki feederowe w jednej z chińskich stoczni. Statki będą miały ładowność 2,5 tys. TEU i zostaną wybudowane w zakładzie Jiangnan Shipyard.
20.11.2018

Megakontenerowce wypierają feedery z rynku

Wejście do służby wielu megakontenerowców w latach 2018-2020 roku oraz brak równocześnie zamówień na mniejsze jednostki feederowe doprowadzi do ich niedoboru na rynku w 2020 roku – przewidują eksperci z agencji SeaIntel.
01.07.2018

Do 2020 roku może zabraknąć na rynku feederów

Wejście do służby wielu megakontenerowców w latach 2018-2020 roku oraz brak równocześnie zamówień na mniejsze jednostki feederowe doprowadzi do ich niedoboru na rynku w 2020 roku – przewidują eksperci z agencji SeaIntel.
06.05.2018

Gdynia głębokowodna czyli lepiej późno niż wcale

Za 450 mln złotych port gdyński wejdzie do ekskluzywnego klubu portów głębokowodnych z końcem 2021 roku. Projekt współfinansowany będzie przez Skarb Państwa i Unię Europejską. To ponad jedna czwarta tegorocznego budżetu Gdyni, jednego z bogatszych miast w Polsce. Na Bałtyku biletem wstępu jest wymóg 15 m dopuszczalnego zanurzenia statku. Pytany o pogląd w tej sprawie przedstawiciel jednego z największych w świecie armatorów kontenerowych powiedział: lepiej późno niż wcale. Projekt opóźniony jest bowiem, w stosunku do potrz
26.02.2018

Elewator Ewa już za dwa miesiące zapełni się zbożem

Duńska firma Copenhagen Merchants Holding w sierpniu planuje uruchomienie w szczecińskim porcie zmodernizowanego elewatora zbożowego Ewa.
14.06.2016

Kolejne cięcia aliansu G6. Dotkną także DCT Gdańsk?

Alians G6, który od tego roku zawija do Gdańska, zamierza wyłączyć część swoich serwisów na szlaku Azja-Europa w sezonie zimowym. To efekt kryzysu na rynku transportu kontenerowego, który doskwiera armatorom od początku tego roku.
04.11.2015

Mniej węgla w Szczecinie i Świnoujściu. Port notuje lekki spadek przeładunków

To był ciężki kwartał dla zespołu portów Szczecin-Świnoujście. Odbiło się to na ogólnych przeładunkach w tym roku, które są o 1,9 proc. mniejsze niż w tym samym okresie w zeszłym roku. Ogółem w portach przeładowano 17,1 mln ton towarów.
16.10.2015

Więcej kontenerowców czeka bezczynnie w portach

Zwiększyła się liczba kontenerowców, dla których nie ma pracy i muszą czekać bezczynnie w porcie – donosi brytyjska firma konsultingowa Alphaliner.
03.09.2015

Elewator „Ewa” dostał nowe życie

Copenhagen Merchants Holding A/S z Danii decyzją Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA będzie dzierżawić przez najbliższe 30 lat elewator zbożowy „Ewa” w szczecińskim porcie. W środę (26.08) podpisano umowę w tej sprawie.
27.08.2015

Elewator „Ewa” wraca do gry

Copenhagen Merchants Holding A/S z Danii decyzją Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA będzie dzierżawić przez najbliższe 30 lat elewator zbożowy „Ewa” w szczecińskim porcie. Wybór Zarządu właśnie zatwierdziła Rada Nadzorcza Spółki.
28.04.2015

Port Rotterdam ucieka europejskim konkurentom kontenerowym

W porcie Rotterdam rozpoczął działalność długo oczekiwany dok APM Terminals w terminalu kontenerowym Maasvlakte 2. Zajmuje 86 hektarów, jest zdolny obsługiwać za- i wyładunek towarów w kontenerach z samochodów ciężarowych, ale dzięki automatyzacji znacznie szybciej, niż inne terminale w tym porcie, cztery pociągi o długości 750 m każdy oraz barki rzeczne i statki odwożące ładunki (tzw. feeder’s).
28.11.2014

Pierwsze zamówienie na silnik dwusuwowy Wärtsilä DF

Nowe feedery 1,400 TEU Baltic będą pierwszymi kontenerowcami wyposażonymi w dwusuwowy, niskociśnieniowy i dwupaliwowy silnik Wärtsilä DF i zostaną wyprodukowane dla GNS Shipping GmbH & CoK i zarządzane przez Nordic Hamburg. Dodatkowo będą napędzane 7-cylindrowymi głównymi silnikami Wärtsilä RT-flex50DF.
22.09.2014

UASC kupi pięć kontenerowców klasy Triple-E

Arab Shipping Company (UASC) zakupi ostatecznie łącznie 17 kontenerowców, w tym sześć klasy Triple-E, o pojemności 18 tys. TEU każdy oraz jedenaście o pojemności 14 tys. TEU, poinformował zarząd.
19.03.2014

DCT: Rekordowe tempo przeładunku

W poniedziałek w terminalu DCT Gdańsk pobity został rekord tempa przeładunków kontenerów na tzw. feederach (statkach dowozowych, pływających na krótkich dystansach). W czasie 8-godzinnego rozładunku i załadunku MV Balkan, pływającego na trasie Gdańsk – Kłajpeda – Tallin, uzyskano średni wynik 39,6 ruchów kontenerów w ciągu godziny. Przeciętny wynik z ostatnich 6 miesięcy w DCT to 30 ruchów kontenerów w godzinę.
29.08.2013

Gdańsk liderem zmian

Rynek morskiego transportu kontenerowego w Polsce przechodzi gruntowne zmiany, istotne zarówno dla funkcjonowania portów, jak i firm spedycyjnych i przewoźników. Dynamiczny rozwój terminala kontenerowego DCT Gdańsk otwiera nowe możliwości w zakresie importu i eksportu. Gdańsk sukcesywnie staje się środkowoeuropejskim hubem.
13.08.2013

Słaby rynek przewozów kontenerów

W pierwszych miesiącach 2013 roku sytuacja w światowych przewozach kontenerowych nie wyglądała najlepiej. Najwięksi armatorzy kontenerowców, skupieni w alianse wciąż redukowali swój potencjał przewozowy. Do tego rodzaju działań Grupy 6 oraz Maerska, jakie obserwowaliśmy w ubiegłym roku, na początku 2013 dołączył największy sojusz azjatycki - CKYH, tworzony przez gigantów tego rynku: Cosco Container Line, K Line, Yang Ming Marine Transport oraz Hanjin Shipping. CKYH, którego członkowie wspólnie operują na czterech serwisach pomięd
12.03.2013

Więcej ładunków do Polski przez port w Hamburgu

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. port w Hamburgu przeładował 98,1 mln ton ładunków, tj. o 0,8 proc. mniej niż rok temu.
15.11.2012

Trudna sytuacja na rynku morskich przewozów ładunków w kontenerach

Ze względu na rosnące ceny paliw, a umiarkowany wzrost stawek frachtu, szczególnie w pierwszym kwartale, przewiduje się, że całe pierwsze półrocze armatorzy kontenerowców zakończyli na stratach.
20.07.2012

Gdański DCT kontra Hamburg

Utarło się przekonanie, że największym „polskim” portem przeładunkowym kontenerów jest Hamburg. Ta ryzykowna teza, rzeczywiście sprawdzała się przez ostatnie lata, dopóki na rynkowej scenie nie pojawił się gdański Deepwater Container Terminal (DCT). W ciągu czterech lat od swojego powstania DCT udowodnił, że jest nie tylko silnym graczem na Bałtyku, ale również może znakomicie konkurować z prawdziwym gigantem wśród portów zachodniej i północnej Europy - Hamburgiem.
26.01.2012

Polska przyjazna portom

Po raz pierwszy tradycyjny, „okrągły stół” poświęcony był rozległym problemom gospodarki morskiej.
13.10.2011

Statki są, infrastruktury nie ma

Za mało dróg, przestarzała kolej - tych problemów nie można pominąć nawet w kontekście rozwijającego się w Gdańsku terminalu przeładunkowego. Port, do którego mają co tydzień zawijać największe kontenerowce świata, musi mieć dobrze rozwiniętą sieć komunikacyjną. A tej brak.
18.05.2011

Port Gdańsk bliski rekordu przeładunków

15 września Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych w roku 2010. Do 7 rano tego dnia brakowało ledwie 9 000 ton do założonych 18,523 miliona ton.
21.09.2010

Dziękujemy za wysłane grafiki.