• <

Wynik wyszukiwania - " smart port" - Wiadomości

Prezes Portu Gdańsk Dorota Pyć zaprasza na Kongres Polskie Porty 2030 w Sopocie

W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongresu Polskie Porty 2030. Partnerem strategicznym wydarzenia jest Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.
06.05.2024

Do końca kwietnia obniżona cena udziału w Kongresie Polskie Porty 2030 w Sopocie. Rejestracja online

Już blisko 400 uczestników zarejestrowało się na Kongres Polskie Porty 2030, który odbędzie się w dniach 10-11 czerwca w Sopocie. Druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów i terminali morskich, budownictwa morskiego, energetyki morskiej oraz transportu i logistyki to jedno z najważniejszych wydarzeń gospodarczych w regionie. Do końca kwietnia obowiązuje obniżona cena udziału w Kongresie.
27.04.2024

Wiceminister Arkadiusz Marchewka zaprasza na Kongres Polskie Porty 2030 w Sopocie

W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongres Polskie Porty 2030. Patronem honorowym wydarzenia jest Ministerstwo Infrastruktury. Pierwsza edycja Kongresu okazała się wielkim sukcesem i jedną z największych imprez gospodarczych w regionie. Zgromadziła ponad 500 uczestników oraz ponad 70 prelegentów. W tym roku zainteresowanie konferencją jest jeszcze większe. Spotkajmy się w Sopocie !
11.04.2024

Cyfryzacja i BIM kluczem do efektywności i rozwoju Portu Gdynia

Rozwój technologiczny i cyfryzacja to nieodzowne elementy współczesnego świata. Wdrażanie nowoczesnych rozwiązań ma ogromny wpływ na efektywność działania przedsiębiorstw, instytucji oraz infrastruktury miejskiej. Port Gdynia konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwoju cyfryzacji. Kluczowym elementem tego procesu jest implementacja technologii BIM (Building Information Modeling), która przyczynia się do zintegrowanego zarządzania infrastrukturą portu i stanowi fundament przyszłych inwestycji.
02.10.2023

Kongres Polskie Porty 2030: w drodze do bycia smart i ekologii

Drugi dzień pierwszego Kongresu Polskie Porty 2030 rozpoczął się od dyskusji na temat zielonej transformacji w portach i implementacji nowoczesnych rozwiązań.
04.06.2023

Kongres Polskie Porty 2030 już w czerwcu – zaproszenie i patronat Ministerstwa Infrastruktury

W dniach 1-2 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się pierwsza ogólnopolska konferencja w całości skoncentrowana na sektorze portów morskich – Kongres Polskie Porty 2030. Ponad 300 uczestników, 50 ekspertów, 10 paneli tematycznych, prezentacje, wykłady, obecność przedstawicieli najważniejszych firm i instytucji. Spotkajmy się i dyskutujmy o przyszłości oraz kierunkach rozwoju polskich portów.
04.05.2023

Raport "Focus on Maritime Sector" - globalne trendy przekładają się na lokalną gospodarkę

Zielone napędy, statki autonomiczne, digitalizacja, technologie VRowe – to tylko niektóre z tematów, które porusza najnowszy raport zespołu Invest in Pomerania, w którym aktualne trendy technologiczne zostały zestawione z kondycją lokalnego sektora morskiego.
05.04.2023

Green shipping – Norwegia liderem. Polska może dołączyć do klubu innowatorów

W 2022 r. wypłynie na wody Norwegii pierwszy w świecie zeroemisyjny i autonomiczny kontenerowiec. Żegluga norweska jest liderem we wdrażaniu technologii przyjaznych środowisku – to konkluzja seminarium zorganizowanego w październiku w Oslo. Konferencji towarzyszyła prezentacja Yara Birkeland, w której uczestniczyli premier Jonas Gahr Støre oraz Bjørnar Skjæran, minister rybołówstwa i polityki oceanicznej.
14.12.2021

Gospodarka zeroemisyjna i digitalizacja logistyki morskiej - na to stawia Bałtycki Klaster Morski i Kosmiczny [WIDEO]

Spotkanie Bałtyckiego Klastra Morskiego i Kosmicznego, który skupia 60 polskich firm odbyło się we wtorek (7 grudnia) w Gdyni. O aktualnych projektach i planach rozmawiali członkowie zarządu oraz koordynatorzy hubów, które działają w ramach "Klastra".
07.12.2021

Czas na HUBy w polskiej gospodarce morskiej. W Stoczni CRIST powolano HUBy produkcji statkow zeroemisyjnych oraz ICT & IT

W czasie hybrydowej konferencji, która miała miejsce 29 października w stoczni CRIST poinformowano o powołaniu przez Bałtycki Klaster Morski i Kosmiczny BSSC dwóch HUBów. Koordynatorem Bałtyckiego HUBu produkcji statków zeroemisyjnych (Baltic ZEV HUB) jest stocznia CRIST. Koordynatorem Bałtyckiego HUBu informatycznego i sztucznej inteligencji (Baltic ICT & AI HUB) jest CADOR. Obie firmy działają w Bałtyckim Porcie Nowych Technologii Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
01.11.2021

Projmors wykona dokumentację przebudowy Nabrzeża Pomocniczego w Porcie Gdynia

Port Gdynia podpisał umowę na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy Nabrzeża Pomocniczego. Projekt wykona Biuro Projektów Budownictwa Morskiego Projmors.
17.08.2021

Polskie startupy satelitami Neptuna. Z Pomorskiej Strefy na oceany biznesu

30 czerwca dwie pomorskie młode firmy SeaData i REXS.IO otrzymały listy gratulacyjne za wygranie konkursów w ramach projektu GALATEA. Każda z firm otrzyma dotację 60 tys. euro na realizację innowacji w obszarze przemysłów morskich. Wytyczają nowy kurs dla polskich małych firm innowacyjnych działających w światowej branży morskiej.
03.07.2021

20 lat terminalu ro-ro OT Port Gdynia: Kierunek na kolejne lata to rozbudowany i "zielony" terminal [WIDEO]

Najbardziej wyspecjalizowany polski terminal ro-ro świętuje okrągły jubileusz. - Wśród priorytetów jest dla nas rozwój i bardziej zaawansowana obsługa większych statków ro-ro z minimalnym wpływem na środowisko. To umożliwi rozbudowa placów składowych, stworzenie nowych ramp i wymiana sprzętu - mówi Jerzy Majewski, prezes zarządu OT Port Gdynia Sp. z o.o.
30.06.2021

Port Gdynia dronami stoi. "Kierunek na eko i smart port"

Gdyński port pracuje obecnie nad ciekawymi projektami badawczo-rozwojowymi. Bazą dla nich są drony, zarówno te latające w powietrzu, jak i pływające w wodzie.
04.06.2021

Porty w 5G. Terminale i klienci w jednej chmurze to już teraźniejszość

Zastosowanie 5G w portach to reakcja na potrzeby klientów, szansa na optymalizację pracy terminali, bezpieczeństwo i wymierne oszczędności. Porty bez 5G wypadną z rynku – to najkrótsza konkluzja panelu „Enable Automation and AI with Wired and Wireless Connectivity”, który odbył się w ramach niedawno zakończonej Smart Digital Ports of the Future 2021 Spring Edition.
03.04.2021

Fundusze norweskie płyną do Portu Gdynia!

Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej! Pod tym hasłem Islandia, Liechtenstein i Norwegia zapewniają w okresie 2014-2021 2,8 miliarda euro w ramach wsparcia dla 15 państw członkowskich UE i EOG (Europejski Obszar Gospodarczy) z Europy Środkowej i Południowej oraz obszaru Morza Bałtyckiego. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. z początkiem lutego br. stał się beneficjentem funduszy norweskich.
19.02.2021

Port Gdynia – ekspresowe tempo od prawie 100 lat

Pomimo pandemii Port Gdynia osiągnął w 2020 roku wzrost w ilości przeładunków a prowadzone i planowane ambitne inwestycje przez ten niespełna stuletni port zapowiadają dalszy jego intensywny rozwój.
28.01.2021

GALATEA – innowacje w portach i stoczniach

22 małe i średnie polskie firmy zgłosiły gotowość do zaprojektowania innowacyjnych produktów i usług w portach i stoczniach. Po firmach z Francji, polscy przedsiębiorcy są drugą tak liczną grupą gotową działać w projekcie GALATEA.
26.01.2021

Bank Światowy - Port musi być smart

Rewolucja informatyczna w portach i biznesie morskim jest jednym z wiodących trendów, który wpłynął na logistykę morską - wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez Bank Światowy we współpracy z International Association of Ports and Harbors (IAPH).
23.01.2021

Innowacyjny system Cyfrowej Awizacji Kolejowej w Porcie Gdynia

Port Gdynia z autorskim systemem Cyfrowej Awizacji Kolejowej. Zgodnie z rozwojem w duchu idei "Smart Port", to jeden z czterech głównych instrumentów IT, których zadaniem jest w jak najwydajniejszy sposób zarządzać i ewidencjonować obrotem towarowym.
07.12.2020

Inteligentny system dla portów - projekt InSecTT

W ogólnoeuropejskim projekcie Intelligent Secure Trustable Things (InSecTT), w ramach programu Horyzont 2020, uczestniczą najbardziej innowacyjne firmy i jednostki badawcze. Wspólnie pracują nad rozwiązaniami łączącymi Internet Rzeczy (IoT) ze sztuczną inteligencją (AI). W tym gronie znalazły się 3 podmioty z Polski. Gdyński start-up ISS RFID, razem z Politechniką Gdańską i firmą Vemco, opracują ważne komponenty tworzące system inteligentnego portu morskiego.
06.11.2020

SeaData na straży jakości powietrza i natężenia hałasu w trójmiejskich portach (foto, wideo)

Jeszcze kilka lat temu, trójmiejskie porty zmagały się z intensywnymi epizodami pylenia. W ramach konkursu dla startupów, wyłoniony został innowacyjny projekt gdyńskiej firmy SeaData - specjalistyczne czujniki, które przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, monitorują jakość powietrza, szczególnie poziom emisji pyłu węglowego powstającego w wyniku prowadzonych przeładunków. Teraz, przedsiębiorstwo wkracza na rynek dronów i do oferowanych usług dołącza m.in. pomiary substancji szkodliwych z powietrza.
01.07.2020

Bałtycki Klaster Morski i Kosmiczny - cała naprzód. Kurs na projekty i innowacje

22 czerwca odbyło się walne zebrania członków Bałtyckiego Klastra Morskiego i Kosmicznego. Członkowie Klastra jednomyślnie udzielili absolutorium Zarządowi Bałtyckiego Klastra Morskiego, akceptując sprawozdanie finansowe i merytoryczne oraz zatwierdzając budżet, plan działania na 2019 r., w którym do głównych punktów należało uczestniczenie w projektach międzynarodowych, do których zaproszony został Bałtycki Klaster Morski i Kosmiczny.
30.06.2020

Port Gdynia: Nowoczesny model BIM w idei #smartport

W 2019 roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. rozpoczął pracę nad wdrożeniem modelu BIM (ang. Building Information Management).
24.06.2020

Rozwój Portu Gdynia w kierunku Smart Port

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. wychodzi naprzeciw swoim partnerom oraz mieszkańcom Gdyni i podejmuje wyzwanie w kierunku usprawnienia płynności ruchu w dostępie drogowym do i z Portu, co pozwoli zapewnić terminowość dostarczania i odwozu ładunków. „Studium wykonalności wraz z dokumentacją techniczną inteligentnego systemu zarządzania ruchem samochodów ciężarowych w Porcie Gdynia”- to pierwszy projekt ZMPG S.A., który otrzymał dofinansowanie ze środków instrumentu finansowego CEF Transport 2018 „Łącząc Europę”. W wy
02.06.2020

Pierwszy na świecie autonomiczny holownik dla Portu Abu Dhabi?

Kanadyjski projektant i inżynier Robert Allan prowadzący swoją własną firmę, na zlecenie Portu Abu Dhabi zbuduje pierwszy na świecie całkowicie autonomiczny holownik.
04.03.2020

Rozwój Smart Port Gdynia

Zapewnienie płynnego dostępu drogowego do Portu Gdynia oraz terminowość dostarczania i odwozu ładunków są niezbędne dla dalszego rozwoju portu. Nad tym wyzwaniem Port Gdynia współpracuje z ekspertami z Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania. Inteligentne zarządzanie ciężarowym transportem drogowym, zgodnie z potrzebami przeładunkowych terminali w porcie, wpłynie pozytywnie na efektywność i wydajność pracy terminali, eliminację kolejek na drogach dojazdowych oraz skrócenie czasu rozładunku i zała
17.01.2020

Kolejny ważny krok w budowie Portu Zewnętrznego w Gdyni

Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju rusza z procesem wyboru doradcy dla Budowy Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, planowanego do realizacji przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA.
03.07.2019

Drewry: Dobre i złe wieści dla portów kontenerowych w 2019 roku

Oczekuje się, że światowy sektor terminali kontenerowych pozostanie bardzo dochodowym biznesem w 2019 roku, a jego przepustowość przekroczy 800 milionów TEU, generując EBITDA o wartości ponad 25 miliardów dolarów – donosi agencja Drewry.
09.01.2019

Dialog techniczny dot. budowy Portu Zewnętrznego zakończony

Kolejny ważny krok w budowie Portu Zewnętrznego. W Porcie Gdynia z sukcesem zakończono dialog techniczny, który jest ważnym etapem przygotowawczym realizacji. Udział w nim wzięło 13 podmiotów z różnych branż.
18.12.2018

Relacja z wizyty Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. w Marsylii

W Porcie Gdynia systematycznie wzrasta wolumen kontenerowych obrotów, co wynika bezpośrednio z dużego potencjału przeładunkowego gdyńskich terminali kontenerowych, jak i z efektywności prowadzonych przez obydwa terminale operacji.
05.12.2018

Sea Port + Space Infrastructure: Wokół portów powstaje sieć informatyczna bazująca na technologiach kosmicznych (foto, wideo)

Wokół portów powstaje sieć informatyczna, która bazuje na technologiach kosmicznych – powiedział prof. Marek Grzybowski, przewodniczący zarządu Baltic Sea & Space Cluster podczas konferencji „Sea Port + Space Infrastructure. Synergic Network Under Common Management”, która w czwartek odbyła się w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Jej uczestnicy rozmawiali m.in. o rozwiązaniach przyszłości, które już wkrótce mogą mieć zastosowanie w portach i w żegludze.
23.11.2018

Nowe udogodnienia dla kierowców korzystających z portu w Tallinnie

W porcie w Tallinnie, w terminalu D, uruchomiony został nowy, zautomatyzowany system zarządzania. To oznacza wiele nowych udogodnień dla kierowców pojazdów osobowych, ale wiąże się też z przeniesieniem dotychczasowej strefy „check-in” dla tych kierowców w nowe miejsce.
16.05.2018

Delegacja Ministerstwa Transportu Chińskiej Republiki Ludowej w Porcie Gdynia

W piątek 27 października w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. gościła delegacja Ministerstwa Transportu Chińskiej Republiki Ludowej, której przewodniczył Pan Zhou Liang, Dyrektor Wydziału Administracji Portów.
31.10.2017

Polska i Grecja wspólnie na rzecz rozwoju przemysłu stoczniowego

Nie wyobrażam sobie rozwoju polskiej gospodarki morskiej bez udziału i zaangażowania w ten obszar geograficzny – powiedziała o polsko-greckiej współpracy Anna Barbarzak, ambasador Polski w Atenach. O wyzwaniach, zagrożeniach i wymianie wzajemnych doświadczeń w przemyśle stoczniowym Polski i Europy rozmawiali eksperci podczas drugiej edycji Mare Forum, które odbyło się we wtorek w Sopocie.
17.05.2017

Pomorze walczy o włączenie gospodarki morskiej do Krajowych Inteligentnych Specjalizacji. Czy są na to szanse?

Jedną z głównych potrzeb wyrażanych przez członków branży morskiej w Polsce jest włączenie gospodarki morskiej do listy Krajowych Inteligentnych Specjalizacji (KIS). Oznaczałoby to dla nich łatwiejsze zdobywanie środków finansowych na innowacyjne projekty. Czy jest na to szansa?
16.09.2015

Gdański napęd dla innowacji

Na fali odrodzenia przemysłu okrętowego do gospodarki morskiej powraca Oddział Instytutu Elektrotechniki w Gdańsku utworzony w latach 60. ubiegłego wieku celem prowadzenia prac badawczych i konstrukcyjnych z zakresu elektrotechniki okrętowej. Dziś Instytut opracowuje innowacyjne rozwiązania związane z wykorzystaniem energii elektrycznej w napędzaniu silników statków i samochodów, a także jej magazynowaniem i przepływem.
17.03.2015

Będziemy bardziej konkurencyjni - rozmowa z Romualdem Daszutą, prezesem WUŻ Port and Maritime Services Ltd Sp. z o.o.

WUŻ Port and Maritime Services Ltd Sp. z o.o. powstała w roku 1991. Jest spółką pracowniczą i zatrudnia obecnie ponad 200 osób. Jej przychody rosną, a w 2013 roku były największe w historii istnienia firmy. W wielu sprawach ostateczne decyzje podejmowane są przez wszystkich Udziałowców na Zgromadzeniach Wspólników.
24.09.2014

Smart Port and City Cluster Inteligentna specjalizacja albo w poszukiwaniu ziarnka ryżu

Do końca roku w kraju i województwach powinniśmy ustalić inteligentne specjalizacje. W Polsce inteligentną specjalizację musi ustalić wicepremier ds. gospodarki i ponieść pełne konsekwencje dobrego i lub złego wyboru. W województwie inteligentną specjalizację powinien określić marszałek województwa mając świadomość konsekwencji tej decyzji dla długofalowego rozwoju swego regionu w warunkach globalnej konkurencji.
15.09.2014

Inteligentne Specjalizacje dla morza – czy zbudujemy holownik hybrydowy?

Zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej każdy region powinien posiadać strategię rozwoju inteligentnych specjalizacji, które bazują na zasobach regionu i w najbliższej przyszłości będą lokomotywą wzrostu dla województwa. Jest to warunek uruchomienia środków na badania, rozwój i innowacje w danej dziedzinie. O to by specjalizacja Województwa Pomorskiego związana była z morzem zabiegają między innymi Klaster Logistyczno Transportowy Północ-Południe oraz Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA.
03.09.2014

Dziękujemy za wysłane grafiki.