• <

Wynik wyszukiwania - " niemiecki armator" - Wiadomości

Hapag-Lloyd pozyska 10 nowych terminali w Ameryce Północnej i Ameryce Południowej

Niemieckie przedsiębiorstwo logistyczne Hapag-Lloyd uzyskało zgodę chilijskiego organu antymonopolowego na zakup pełnych udziałów w spółkach SAAM Ports i SAAM Logistics. W wyniku tej transakcji niemiecki gigant przejął 10 terminali kontenerowych znajdujących się w obu Amerykach.
03.08.2023

Hapag-Lloyd AG – logistyka i terminale Ameryki Łacińskiej na biznesowym kursie

Hapag-Lloyd AG i SM SAAM SA z Chile podpisały na początku października umowę, na mocy której Hapag-Lloyd kupi 100% akcji SAAM Ports SA i SAAM Logistics SA. Hapag-Lloyd zaczyna dominować na rynkach Ameryki Łacińskiej i Północnej, o które swego czasu musiał walczyć z PLO.
14.10.2022

Nauta remontuje cztery statki dla Briese Schiffahrt [WIDEO, ZDJĘCIA]

Stocznia Remontowa Nauta nie narzeka na brak zleceń. Tym razem swoje statki do gdyńskiej stoczni dostarczył niemiecki armator Briese Schiffahrt GmbH & Co. KG, który posiada blisko 150 jednostek.
30.09.2021

Kolejny miesiąc intensywnych prac w Stoczni Remontowej Nauta [foto, wideo]

Zainteresowanie remontami i przebudowami w gdyńskiej stoczni rośnie wraz z wychodzeniem globalnej gospodarki z stagnacji wywołanej pandemią. Obecnie w dokach i przy nabrzeżach Nauty wykonywane są prace na kilkunastu jednostkach, w tym aż na 6 montowany jest system uzdatniania wód balastowych.
25.04.2021

Portowe kongestie i rolowanie kontenerów. Nowy rozdział na rynku promowym i ro-ro. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 2-3/2021)

Kolejne dwa tygodnie nowego roku, to kontynuacja silnego trendu podaży ładunków w segmencie przewozów kontenerowych, wzmacnianie warunków frachtowych dla jednostek wielozadaniowych a także ro-ro. Dalszej intensywnej transformacji podlega rynek promowy, który nie dość, że wskutek pandemii został mocno dotknięty, jeśli chodzi o zmniejszone ilości przewiezionych pasażerów, to na dodatek wielu z zachodnioeuropejskich armatorów musiało dokonać istotnych zmian swoich serwisów w związku z Brexitem.
24.01.2021

Hapag-Lloyd podnosi prognozę zysków na 2020 rok

Niemiecki armator kontenerowy, Hapag-Lloyd, zwiększył swoją prognozę zysków, dzięki lepszemu niż się spodziewano czwartemu kwartałowi.
09.12.2020

Happening niemieckiego armatora w sprawie marynarzy uwięzionych na morzu

Ponad 400 tysięcy marynarzy z całego świata jest niejako "uwięzionych" na pokładach statków. Kontynuują oni pracę na przedłużających się kontraktach, w pogłębiającym się kryzysie związanym z wymianą załóg, który zagraża handlowi i bezpieczeństwu na morzu. Na problem ten postanowił zwrócić uwagę jeden z niemieckich armatorów, który założył swojemu statkowi wchodzącemu do portu maseczkę.
02.12.2020

Hapag-Lloyd testuje biopaliwa w celu obniżenia emisji CO2

Hapag-Lloyd, niemiecki armator, przeprowadził pierwszy test biopaliw na jednym ze swoich statków w celu zmniejszenia śladu węglowego firmy.
03.02.2020

Hapag-Lloyd wyczarterował miejsce dla swoich jednostek w serwisach Maerska i MSC

Niemiecki Hapag-Lloyd podpisał umowę na dostęp do części serwisów Azja-Europa serwisu 2M składającego się z armatorów Maersk i MSC.
19.01.2020

Hapag-Lloyd kolejnym armatorem wykluczającym transport Północnym Szlakiem Morskim

Hapag-Lloyd nie zamierza wysyłać swoich jednostek Północnym Szlakiem Morskim, mimo szybszego transportu. Niemiecki armator, podobnie jak francuskie CMA CGM, podjął taką decyzję z powodu podwyższonego ryzyka środowiskowego.
07.10.2019

Raport: Branża wycieczkowców zbyt wolno przechodzi na zielone technologie

Branża wycieczkowa zbyt mocno polega na ciężkich paliwach, a tylko małą część jej floty można uznać za ekologiczną - takie wnioski można wyciągnąć z raportu statków wycieczkowych NABU 2019.
28.08.2019

Gróbarczyk: Prom, którego projekt zostanie kupiony na wolnym rynku, będzie napędzany gazem LNG

Prom, którego projekt zostanie kupiony na wolnym rynku, będzie napędzany gazem LNG – powiedział Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, cytowany przez Radio Szczecin. Szef resortu plany zakupu gotowego projektu jednostki, spowodowane opóźnieniami w projektowaniu promu pasażersko-samochodowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, ogłosił we wtorek w Stoczni Szczecińskiej. Budowa jednostki ma ruszyć jeszcze w tym roku.
10.08.2019

Jeszcze w tym roku powstanie dworzec pasażerski w Świnoujściu

Jak poinformował portal swinoujskie.info, w Świnoujściu ma powstać mały dworzec pasażerski. Budową jest zainteresowany niemiecki armator białej floty i według zapewnień, obiekt miałby powstać do końca tego roku przy ulicy Wybrzeże Władysława IV.
23.04.2019

Singapurska spółka przejmie transport masowy Hamburg Süd

China Navigation Company (CNCo), podspółka singapurskiej Swire Group, przejmie udziały dotyczące sektora transportu towarów masowych od niemieckiego armatora Hamburg Süd.
21.01.2019

Princess Seaways na nowej trasie

Firma DFDS poinformowała o zmianach, gdy chodzi o rozmieszczenie statków. Przetasowania będą dotyczyły połączeń na Morzu Bałtyckim i będą miały związek z planowanymi przez przewoźnika przeglądami.
09.01.2019

Peter Pan już na trasie. Po przebudowie prom będzie obsługiwał też połączenia z Polski

Należący do TT-Line prom Peter Pan powrócił już na trasę po operacji wydłużenia. Zadowoleni mogą być podróżni oraz klienci frachtowi z Polski. Jednostka będzie teraz obsługiwała również połączenia ze Świnoujścia.
04.06.2018

Hapag-Lloyd wspiera inwestycje portu w Hamburgu

Największy niemiecki armator kontenerowy, Hapag-Lloyd, chce, by władze sądownicze były bardziej ustępliwe w sprawie pogłębienia rzeki Łaby, która umożliwi wpływanie do portu w Hamburgu dużych kontenerowców.
22.04.2018

Hapag-Lloyd wspiera pogłębienie rzeki Łaby

Największy niemiecki armator kontenerowy, Hapag-Lloyd, chce, by władze sądownicze były bardziej ustępliwe w sprawie pogłębienia rzeki Łaby, która umożliwi wpływanie do portu w Hamburgu dużych kontenerowców.
23.12.2017

List intencyjny ws. budowy czterech masowców w szczecińskiej stoczni

Cztery masowce dla niemieckiego armatora mają powstać w Szczecińskim Parku Przemysłowym działającym w miejscowej stoczni. W środę w Szczecinie podpisano list intencyjny w tej sprawie. Armator jest zainteresowany także kolejnymi czterema masowcami.
06.12.2017

Prom Peter Pan będzie dłuższy o 30 metrów

Firma TT-Line sukcesywnie inwestuje we flotę. Jednym z najnowszych przedsięwzięć przewoźnika w ramach tych działań będzie wydłużenie promu Peter Pan. Procedura ta rozpocznie się w ciągu najbliższych miesięcy.
05.10.2017

Aceromar i Faromar – bliźniacze statki w Świnoujściu

Morska Stocznia Remontowa Gryfia kontynuuje współpracę z Vertom Bojen Bereederungs. Na przełomie marca i kwietnia niemiecki armator zlecił stoczni wykonanie pierwszego remontu klasowego na bliźniaczych jednostkach Faromar i Aceromar.
12.04.2017

Baltic Soul w Stoczni Nauta

W Stoczni Nauta po raz kolejny przebywa zbiornikowiec pływający w barwach firmy Interorient Shipmanagement. Tym razem niemiecki armator powierzył wykonanie remontu na jednostce Baltic Soul.
11.10.2016

Hapag-Lloyd dalej w kryzysie finansowym. Niemiecki armator ze stratą 42 mld euro

Jeden z największych armatorów na świecie - Hapag Lloyd - zanotował w pierwszym kwartale tego roku 42,8 mln euro straty. To katastrofalny wynik, biorąc pod uwagę wynik z tego samego okresu w zeszłym roku, kiedy niemiecki przewoźnik kontenerowy zanotował zysk 128,2 mln.
13.05.2016

166-metrowy Splittnes w doku nr 5 MSR Gryfia

W doku nr 5 w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie trwają prace remontowe na masowcu samowyładowczym - MS Splittnes
27.01.2016

MSR Gryfia broni się przed kryzysem - stanowisko Zarządu Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia ws. aktualnej sytuacji spółki

W związku z informacjami na temat sytuacji Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia SA, które w ostatnim czasie pojawiły się w mediach, Zarząd MSR Gryfia Stoczni przedstawił swoje stanowisko na temat bieżącej sytuacji stoczni.
13.01.2016

Hamburg Sud z tytułem Przewoźnika Roku 2015

9 grudnia jeden z największych koncernów logistycznych – DHL, wybrał Oceanicznego Przewoźnika Roku 2015. Tytuł ten odebrał niemiecki armator Hamburg Sud, jeden z dziesięciu największych przewoźników morskich na świecie.
21.12.2015

Wielka nieodpowiedzialność polskiego kapitana. Został aresztowany przez duńską policję

W poniedziałkową noc zatrzymano polskiego kapitana, który dowodził masowcem Tonic Sea (51,253 tonaż). Okazało się, że nawigował statkiem, będąc pod wpływem alkoholu.
30.09.2015

Niemiecki armator chce zarobić pół miliarda dolarów na sprzedaży udziałów

Hapag-Lloyd nie obawia się obecnego zamieszania rynkowego spowodowanego wolnym rozwojem Chin oraz gwałtownym spadkiem wartości akcji koncernu Volkswagen. Największy niemiecki armator chce zarobić przynajmniej pół miliarda dolarów na sprzedaży nowych udziałów w spółce.
29.09.2015

Potężny holownik pojawił się w Gdyni

W niedzielę do Gdyni przybył nowy holownik Fairplay-26 – największa tego typu jednostka, która zawitała dotąd do trójmiejskiego portu.
14.07.2015

Polscy przewoźnicy obawiają się kolejnych niemieckich promów na linii do Szwecji

TT-Line zamierza wejść na kolejne stanowisko promowe na terminalu w Świnoujściu – donoszą związkowcy z „Solidarności”. Niemiecki armator ma prowadzić rozmowy w tej sprawie z Zarządem Morskich Portów Szczecin-Świnoujście. Polscy przewoźnicy boją się utraty klientów.
10.07.2015

Scandlines stanie się przewoźnikiem niskokosztowym? To możliwe

Sprawa budowy tunelu pod cieśniną Belt Fehmarn, który zapewni połączenie pomiędzy dwiema wyspami, należącymi do Danii i Niemiec, wciąż wzbudza liczne dyskusje.
04.02.2015

Kruchy rynek bunkrowania statków

Linie żeglugowe muszą nadal odprowadzać miliony dolarów na fundusze powiernicze, aby uniknąć zatrzymania ich statków w portach, szczególnie USA.
23.01.2015

Połączenie Helsingør-Helsingborg w rękach nowego podmiotu

Oferowane do tej pory przez Scandlines i Stena Line połączenie Helsingør-Helsingborg przechodzi w ręce nowego operatora. Niemiecki armator zapowiedział, że klienci, którzy regularnie korzystają z tego połączenia, nie odczują nadchodzących zmian.
12.01.2015

Nowe promy Scandlines. Prace wykończeniowe idą zgodnie z planem

Prace nad nowymi statkami dla Scandlines postępują w błyskawicznym tempie. Według pojawiających się informacji, nie odnotowano dotąd żadnych opóźnień.
04.12.2014

Raport - polskie porty morskie w pierwszym półroczu 2014 roku

Pierwsza połowa 2014 roku zakończyła się dla największych portów morskich w Polsce pozytywnymi zmianami wielkości obrotów w stosunku do roku poprzedniego, co w efekcie pozwoliło na łączny wzrost wynoszący 10,4%. Najwięcej zyskały porty w Gdańsku (+1,39 mln ton) oraz w Gdyni (+1,16 mln ton). W przypadku portów Szczecina i Świnoujścia przyrost wyniósł 0,86 mln ton. Można jednocześnie wskazać, że osiągnięty łączny wynik (36,26 mln ton) jest rekordowym w historii polskich portów, a utrzymanie dotychczasowego poziomu przeładunk
22.10.2014

Kłopotliwe przeciążenia niektórych portów Morza Północnego

Z powodu zakłóceń w sprawnej obsłudze w porcie Rotterdam, niemiecki armator Hapag-Lloyd ogłosił, że od 14 sierpnia na co najmniej miesiąc zmniejszy do czterech liczbę statków, jakie obsługują pętlę (stałe połączenie) pomiędzy Azją a Rotterdamem informuje portal wnp.pl
12.08.2014

Dwa statki, które w przyszłym roku dołączą do floty niemieckiego armatora, znajdują się już w stoczni Fayard

Do duńskiej stoczni dotarł dziś drugi z promów, który od 2015 roku będzie eksploatowany przez Scandlines. Niemiecki armator odkupił ten statek w ubiegłym roku od P+S Werften. Teraz pracownicy stoczni Fayard, na mocy podpisanej umowy, mogą rozpocząć prace wykończeniowe na jednostce.
24.07.2014

Niemiecki operator unowocześnia flotę

TT-Line znajduje się wśród tych operatorów, którzy kwestie dotyczące ochrony środowiska traktują priorytetowo. Niemiecki armator poinformował o tym, że wkrótce rozpocznie proces instalacji oczyszczacza spalin (płuczki) na jednym ze swoich statków. Rozwiązanie to przyczyni się do redukcji emisji siarki przez jednostkę.
23.07.2014

Prace nad pierwszym z nowych promów dla Scandlines mogą już ruszyć pełną parą

Do stoczni Fayard trafił właśnie pierwszy z niedokończonych promów, które niemiecki armator odkupił w marcu 2014 r. od borykającej się z problemami finansowymi stoczni P + S Werften.
21.07.2014

Nowe połączenia „short sea shipping” na Bałtyku

W poniedziałek niemiecki armator kontenerowy Hapag-Lloyd (HL) rozszerzył sieć swoich połączeń na Morzu Bałtyckim. Zmiany nastąpiły w ofercie tzw. „short sea shipping”, czyli żeglugi bliskiego zasięgu. – Siatka połączeń serwisowych HL została rozbudowana w obrębie Bałtyku poprzez wprowadzenie dodatkowych połączeń z Rygą, Raumą, Gaevle, Ust Lugą i Kotką.
30.05.2014

Polscy marynarze muszą mieć płacone składki. ZUS przypilnuje niemieckiego armatora

Polscy marynarze z niemieckiego promu Nils Dacke powinni mieć opłacane składki na ubezpieczenia społeczne w Polsce, bo prom pływa pod polską banderą.
14.05.2014

Związkowcy: Dlaczego na statku, który pływa pod polską banderą nie obowiązuje polskie prawo?

Pracodawca, który zatrudnia marynarzy na promie Nils Dacke nie płaci składki emerytalno-rentowej - tak twierdzą związkowcy z "Solidarności" przy Polskiej Żegludze Morskiej i domagają się wyjaśnień, dlaczego na statku, który pływa pod polską banderą nie obowiązuje polskie prawo.
19.02.2014

Niemiecki armator rekrutuje polskich marynarzy?

W styczniu niemiecki armator TT Line ma otworzyć połączenie promowe ze Świnoujścia do Szwecji. To kolejny termin uruchomienia linii. Pierwotnie promy do Trelleborga miały pływać już od czerwca.
31.10.2013

Policealna Szkoła Morska w Szczecinie

Polskie szkolnictwo morskie należy do najlepiej rozwiniętych w Unii Europejskiej. Wszystkie placówki zaangażowane w proces kształcenia oficerów floty handlowej, muszą przestrzegać standardów zarówno krajowych jak i międzynarodowych. Dzięki współpracy z Akademią Morską w Szczecinie, możliwe jest kształcenie przyszłej kadry morskiej również na poziomie szkół policealnych, czego najlepszym przykładem jest oferta edukacyjna Policealnej Szkoły Morskiejw Szczecinie.
12.03.2013

Zdrada w PŻB?

Związkowcy z Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. podejrzewają, że ich była dyrektorka ds. żeglugowych, podejmując pracę w konkurencyjnej firmie, wykorzystała poufne informacje, do których miała dostęp.
23.02.2013

Phoenix Poland- „Przecieramy szlaki”

Usługi serwisowe są branżą, w której opinia klienta na długie lata kształtuje markę produktu, firmy oraz rejonu. O działaniach firmy Phoenix Poland zmierzających w kierunku przetarcia szlaków polskim firmom z branży morskiej opowie Mirosław Bułdo, Dyrektor przedsiębiorstwa.
03.01.2013

Kontenerowce ze Stoczni Szczecińskiej na sprzedaż

Jeden z głównych kontrahentów upadłej stoczni, niemiecki armator Rickmers, został zmuszony do sprzedaży 15 kontenerowców. Powodem jest fatalna sytuacja na rynku.
30.03.2012

Międzyzdroje: Podwodny świat prawie w zasięgu ręki

W Międzyzdrojach przy molo powstanie specjalna gondola, dzięki której będzie można poznać dno Bałtyku.
01.04.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.