• <
mewo_2022

W szwedzkim porcie Oxelösund powstanie terminal LNG

18.08.2022 10:37

Partnerzy portalu

W szwedzkim porcie Oxelösund powstanie terminal LNG - GospodarkaMorska.pl
LNG/BioLNG w porcie Oxelösund / Fot. Avenir LNG

Brytyjska spółka Avenir LNG poinformowała o podpisaniu memorandum of understanding (MoU) dotyczącego budowy terminalu LNG/BioLNG w porcie Oxelösund w Szwecji.

Umowa o współpracy została podpisana z Oxelösunds Hamn, operatorem portu. Avenir zamierza nabyć 100 proc. udziałów w OXGAS AB, spółce dedykowanej projektowi terminala, która obecnie jest własnością Oxelösunds Hamn AB. OXGAS posiada już wszystkie pozwolenia środowiskowe i budowlane wymagane do budowy terminalu LNG/BioLNG.

Terminal OXGAS będzie składał się z jednego zbiornika atmosferycznego o pełnej kontroli, będzie dostarczał gaz ziemny poprzez regazyfikację surowca do lokalnej sieci gazociągów, oraz LNG poprzez dwa stanowiska do załadunku ciężarówek w celu szerszej dystrybucji poza portem. Terminal sąsiaduje z kluczowymi odbiorcami przemysłowymi i ma doskonałe połączenie z drogami i koleją, co umożliwi dostęp do istniejących i nowych ośrodków popytu w Szwecji. 

Avenir będzie obsługiwał cały łańcuch dostaw LNG/BioLNG, wykorzystując flotę gazowców LNG do zaopatrywania terminalu. OXGAS pozwoli Avenir na konsolidację niektórych kluczowych klientów w regionie, którzy będą obsługiwani przez terminal, co pozwoli na uwolnienie mocy przerobowych i zwiększenie przepustowości floty. 

Firmy uzgodniły również, że ocenią rozwój przyszłego huby energetycznego w celu przejścia z LNG/BioLNG na OZE. Avenir wraz z portem wspólnie ocenią projekt w celu wdrożenia programów redukcji CO2 i samowystarczalności energetycznej. 

– Wyzwania stojące przed europejskimi rynkami gazu wzmocniły zaangażowanie Avenir w inwestycje w krytyczną infrastrukturę i łańcuchy dostaw, które zwiększają bezpieczeństwo energetyczne w regionach o słabym popycie i dalej umożliwiają przejście na czystsze, bardziej ekologiczne i zrównoważone formy energii – powiedział Peter Mackey, prezes zarządu Avenir LNG.

Z kolei Douglas Heilborn, dyrektor generalny Oxelösunds Hamn, podkreślił, że w regionie Morza Bałtyckim będzie rosło zapotrzebowania na paliwa alternatywne takie jak LNG/LBG. Kluczowym elementem zrównoważonej żeglugi jest więc rozwinięta infrastruktura dla takich paliw. 

–Posiadanie dostępu do terminali jest ważne, ponieważ stworzy możliwości dla nowych rozwiązań żeglugowych – dodał Heilborn. 

Źródło: Avenir LNG

Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.