Brytyjska spółka Avenir LNG poinformowała o podpisaniu memorandum of understanding (MoU) dotyczącego budowy terminalu LNG/BioLNG w porcie Oxelösund w Szwecji.
Umowa o współpracy została podpisana z Oxelösunds Hamn, operatorem portu. Avenir zamierza nabyć 100 proc. udziałów w OXGAS AB, spółce dedykowanej projektowi terminala, która obecnie jest własnością Oxelösunds Hamn AB. OXGAS posiada już wszystkie pozwolenia środowiskowe i budowlane wymagane do budowy terminalu LNG/BioLNG.
Terminal OXGAS będzie składał się z jednego zbiornika atmosferycznego o pełnej kontroli, będzie dostarczał gaz ziemny poprzez regazyfikację surowca do lokalnej sieci gazociągów, oraz LNG poprzez dwa stanowiska do załadunku ciężarówek w celu szerszej dystrybucji poza portem. Terminal sąsiaduje z kluczowymi odbiorcami przemysłowymi i ma doskonałe połączenie z drogami i koleją, co umożliwi dostęp do istniejących i nowych ośrodków popytu w Szwecji.
Avenir będzie obsługiwał cały łańcuch dostaw LNG/BioLNG, wykorzystując flotę gazowców LNG do zaopatrywania terminalu. OXGAS pozwoli Avenir na konsolidację niektórych kluczowych klientów w regionie, którzy będą obsługiwani przez terminal, co pozwoli na uwolnienie mocy przerobowych i zwiększenie przepustowości floty.
Firmy uzgodniły również, że ocenią rozwój przyszłego huby energetycznego w celu przejścia z LNG/BioLNG na OZE. Avenir wraz z portem wspólnie ocenią projekt w celu wdrożenia programów redukcji CO2 i samowystarczalności energetycznej.
– Wyzwania stojące przed europejskimi rynkami gazu wzmocniły zaangażowanie Avenir w inwestycje w krytyczną infrastrukturę i łańcuchy dostaw, które zwiększają bezpieczeństwo energetyczne w regionach o słabym popycie i dalej umożliwiają przejście na czystsze, bardziej ekologiczne i zrównoważone formy energii – powiedział Peter Mackey, prezes zarządu Avenir LNG.
Z kolei Douglas Heilborn, dyrektor generalny Oxelösunds Hamn, podkreślił, że w regionie Morza Bałtyckim będzie rosło zapotrzebowania na paliwa alternatywne takie jak LNG/LBG. Kluczowym elementem zrównoważonej żeglugi jest więc rozwinięta infrastruktura dla takich paliw.
–Posiadanie dostępu do terminali jest ważne, ponieważ stworzy możliwości dla nowych rozwiązań żeglugowych – dodał Heilborn.
Źródło: Avenir LNG
Allseas uzyskuje kontrakt dla morskiej farmy wiatrowej Gennaker na Morzu Bałtyckim
Odwołano wiceprezesów LOTOS Petrobaltic
MFW Baltica. Ogłoszono chętnych na przeprowadzenie monitoringu morświnów
Władze USA ogłaszają pięcioletni harmonogram dzierżaw morskich farm wiatrowych
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką
U brzegów Namibii odkryto jedno z największych złóż ropy naftowej