Ruszyła nowa edycja programu edukacyjnego „Energia do nauki. Nauka dla energii”. Uczniowie z 23 szkół technicznych biorą udział w zajęciach oraz wizytach studyjnych w Energa-Operator, poznając tajniki pracy w nowoczesnej energetyce. Celem jest wspieranie kształcenia młodych ludzi i zainspirowanie ich do kariery w branży energetycznej.
Po udanym pilotażu programu, przeprowadzonym w ubiegłym roku szkolnym w szkołach w Gdańsku, Gdyni, Człuchowie i Wejherowie, Energa-Operator ruszyła z szerszą odsłoną swojego edukacyjnego projektu. Przez cały rok szkolny będzie prowadzić interaktywne zajęcia i warsztaty w 23 placówkach ponadpodstawowych w 20 miastach na całym obszarze swojego działania. Pierwsze zajęcia odbyły się już w szkołach w Gdańsku, Kaliszu, Lubawie, Włocławku, Ciechanowie oraz Działdowie.
Współpraca ze szkołami średnimi o profilu technicznym obejmuje warsztaty, lekcje, praktyki oraz wizyty studyjne uczniów w Energa-Operator. Program ma zachęcać młodych ludzi oraz ich rodziców do wyboru szkolnictwa technicznego i ścieżki zawodowej, która otwiera przed nimi szerokie perspektywy.
— Edukacja przyszłego pokolenia energetyków jest równie ważna, jak ogromne programy inwestycyjne, które prowadzimy w naszej branży. Chcemy zainspirować tych, bez których nowoczesna sieć, którą rozbudowujemy, po prostu nie będzie mogła funkcjonować. „Energia do nauki. Nauka dla Energi” to kompleksowy program, który nie tylko wskazuje naszą firmę jako stabilnego i atrakcyjnego pracodawcę, lecz także pokazuje, że sama praca związana z zapewnieniem energii ponad 3 milionom odbiorców jest niezwykle ciekawa i może dawać ogromną satysfakcję – wskazała dr Karolina Lipińska, wiceprezeska Energa-Operator.
W zakres zajęć wchodzą m.in. technologie w nowoczesnej energetyce i transformacja energetyczna. W ich trakcie rozwijane są także kompetencje miękkie niezbędne do zespołowej pracy. Częścią programu są wizyty studyjne m.in. na poligonie energetycznym w Bąkowie, w dyspozycjach mocy, laboratorium licznikowym, czy też głównych punktach zasilania ukazujące, jak energetyka funkcjonuje „na żywo”. Uczniowie mają także dostęp do platformy e-learningowej ze specjalistycznymi materiałami, kursami i testami kompetencyjnymi.
Ponadto przyszli energetycy zyskują wiedzę o praktykach i ofertach pracy w Energa-Operator, a także informacje dotyczące możliwości kontynuowania nauki na współpracujących ze spółką uczelniach. W ramach aliansu ze szkołami wyższymi na rzecz kształcenia studentów dla energetyki przyszłości już teraz studenci i absolwenci odbywają w Energa-Operator staże dla młodych energetyków.
„Energia do nauki. Nauka dla Energi” to odpowiedź na współczesne wyzwania edukacji i rynku pracy. Program łączy naukę z praktyką, wspiera rozwój kompetencji technicznych i społecznych, a jednocześnie buduje świadomość zmian zachodzących w sektorze energetycznym — od cyfryzacji po transformację w kierunku odnawialnych źródeł energii. Nowoczesny system elektroenergetyczny wymagał będzie ogromnej liczby specjalistów z różnych obszarów: elektromonterów, techników i energetyków, ale też m.in. ekspertów z zakresu inteligentnych systemów dystrybucyjnych, cyfryzacji sieci, analizy danych oraz cyberbezpieczeństwa.
Celem programu „Energia do Nauki. Nauka dla Energi” jest budowa zaplecza kadrowego dla spółki, dostosowanie edukacji do potrzeb rynku, wsparcie innowacyjności i cyfryzacji. Promocja zawodu energetyka w szkołach ma pomóc zapełnić lukę pokoleniową i jak najlepiej przygotować uczniów do pracy w firmie. Objęcie setek uczniów programem zagwarantuje im opiekę i wsparcie od specjalistów w budowaniu swojej kariery w branży energetycznej, co ułatwi im na płynne wejście na rynek pracy.
Program będzie rozbudowywany o kolejne działania, takie jak mentoring, klasy patronackie, tworzenie indywidualnych ścieżek rozwoju, letnie szkoły i kursy, współpraca z kołami naukowymi, wsparcie dla projektów badawczych, a także konkursy polegające na rozwiązywaniu realnych branżowych problemów.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym