Norweski armator Höegh LNG podpisał z grupą banków nową umowę kredytową na refinansowanie dwóch jednostek pływających do magazynowania i regazyfikacji (ang. Floating Storage Regasification Unit). Terminale zostały wyczarterowane przez rząd niemiecki w związku z kryzysem gazowym u naszych sąsiadów.
Jednostki FSRU Höegh Esperanza i Hoegh Gannet zostały wyczarterowane dokładnie przez niemieckie Ministerstwo Gospodarki i Działań Klimatycznych (BMWK) do obsługi nowo wybudowanych terminali LNG w Wilhemshaven i Brunsbüttel. Jak czytamy w komunikacie, umowy kredytowe podpisane na 10 lat obejmują kwotę 685 mln dolarów. Kwota kredytu zostanie przeznaczona na spłatę istniejących kredytów oraz na ogólne potrzeby korporacyjne. Kredyt podzielony jest na dwie transze, po jednej na każdy statek. Höegh LNG spodziewa się zakończyć refinansowanie Höegh Esperanza w lutym. Refinansowanie Hoegh Gannet ma zostać zakończone na przełomie marca i kwietnia, w zależności od pomyślnego zakończenia rozruchu terminali w Niemczech.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z zabezpieczenia atrakcyjnego, długoterminowego finansowania dla tych dwóch FSRU z silną grupą międzynarodowych banków - powiedział dyrektor finansowy Höegh LNG Håvard Furu.
Od początku 2023 roku w Niemczech znajdują się trzy jednostki FSRU firmy Höegh LNG. Höegh Esperanza znajduje się w Wilhelmshaven, obsługując pierwszy w tym kraju terminal LNG. FSRU Neptune, który został wyczarterowany od francuskiej firmy TotalEnergies, znajduje się w Lubminie, a Höegh Gannet będzie teraz zlokalizowany w Brunsbüttel. Łączna zdolność regazyfikacyjna wynosi 20 mld m3 – informuje portal branżowy offshore-energy.biz.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej