Decyzje praktycznie zapadły i przystępujemy do ich realizacji - oświadczył w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki, pytany w Gdańsku na konferencji prasowej o port instalacyjny na potrzeby budowy morskich farm wiatrowych.
„Oczywiście jest to proces kilkuletni, także związany z ogromnymi nakładami kapitałowymi” - zastrzegł. Morawiecki dodał, że „chcemy to robić wraz z partnerami i uczyć się od tych, którzy już od dziesiątek lat robią tego typu inwestycje.”
Zgodnie z projektowaną uchwałą, Rada Ministrów ma w niej uznać morski Port Gdynia, ze względu na jego położenie i warunki techniczne, jako optymalne miejsce lokalizacji terminalu instalacyjnego.
Według odpowiedniego wpisu w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów, koszt realizacji terminala pokryty zostanie przy udziale środków europejskiego Instrumentu na Rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) do 437 mln euro lub innych środków publicznych, oraz środków własnych podmiotu realizującego budowę terminalu.
W wykazie sprecyzowano, że uchwałę tę planowano podjąć do końca II kwartału 2021 r
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej