mk
W dniach 16-19 marca w Warszawie obyła się 29 edycja targów Wiatr i Woda. Ponad 400 wystawców przedstawiało ofertę związaną z szeroko rozumianym jachtingiem. Od luksusowych łodzi, przez żaglówki, skutery wodne do osprzętu i wyposażenia. Nie zabrakło również pięknych kobiet, luksusowych samochodów i powiewu prawdziwego luksusu.
- 29 lat to kawał historii. Zaczynaliśmy nad Zalewem Zegrzyńskim jako malutka impreza podczas której dumni pokazywaliśmy pierwsze dwie łódki wyprodukowane w Polsce. Teraz możemy się poszczycić wielkim przemysłem jachtowym. W tym roku prezentujemy około 120 łódek , w przeważającej części motorowych co należy uznać za znak czasu - powiedział Jacek Oryl prezes zarządu Murator Expo czyli organizatora targów.
Organizator zaznaczył również, że wsród dominującej sprzedaży jachtów motorowych w ostanim czasie warto zauważyć wzrost zainteresowania jednostkami spacerowymi oferującymi stosunkowo niewielką moc i jednocześnie bardzo duże walory użytkowe. Takie jednostki można było obejrzeć między innymi na stoisku Delphia Yachts. Modele 989 Platinum Flybridge i Nautika 1150 Voyage oferujące design i przestrzeń rodem z Saint Tropez, jednocześnie wydają się być w zasięgu ręki dla szerokiego grona odbiorców ze wzgledu na swoją funkcjonalność i cenę.
Kolejnym z wystawców, który na targi przygotował ciekawa premierę była trójmiejska firma Marine Works.
- Zajmujemy się wyposażeniem jachtów i jednostek pływających. Naszym nowym produktem, który debiutuje na targach są autorskie, innowacyjne, zaprojektowane wspólnie z Politechniką Gdańską hybrydowe układy napędowe - powiedział Łukasz Szyca sales manager w Marine Works. Propozycje napędu hybrydowego opartego o silnik spalinowy i silnik elektryczny doceniła Polska Izba Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych wraz ze swoim jury przyznając nagrodę za najlepszy wyrób tegorocznej wystawy Wiatr i Woda.
Po raz 25 na targach wystawiała się firma Taurus Sea Power. - Podczas tegorocznych targów mamy przyjemność prezentować całą gamę produktów. Od skuterów wodnych Sea-Doo poprzez silniki zaburtowe EvinRude, silniki pokładowe Yanmar do łodzi, pontonów i osprzętu pokładowego.
Wśród dziesiątek wystawców można znaleźć było firmę Bota Technik oferującą pędniki Hamilton Jet, Phenix Poland prezentującą silniki Sole Diesel, firmę Escort z bardzo szeroką gamą elektroniki jachtowej i urządzeń radionawigacyjnych, radiokomunikacyjnych oraz wiele, wiele innych.
Targi Wiatr i Woda to już stały element w kalendarzach polskiego jachtingu. Przyszłoroczna 30 edycja z pewnością będzie okazją to podsumowań i docenienia ogromnej roli jaką targi bez wątpienia odgrywają w polskim przemyśle jachtowym. Jednocześnie już 27-30 lipca kolejna edycja targów Wiatr i Woda na wodzie w Gdyni.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?