Trójmiejska firma Jotun Polska została laureatem konkursu Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2015. W konkursie organizowanym przez instytut Great Place to Work Jotun zajął w tym roku pierwsze miejsce w kategorii firm zatrudniających poniżej 50 osób.
Instytut Great Place to Work od 7 lat przygotowuje listę najlepszych miejsc pracy w Polsce. Honoruje organizacje, które stosują wyjątkowe praktyki i programy promujące wiarygodność, szacunek, uczciwość, dumę i koleżeństwo w relacjach między kierownictwem i pracownikami. Pozycja firmy na liście zależy od łącznej oceny dwóch czynników: wyniku ankiety pracowniczej (wskaźnik zaufania w firmie) oraz audytu kultury organizacyjnej i praktyk HR. W badaniach Great Place to Work kluczowe znaczenie dla oceny końcowej mają opinie pracowników.
„Jesteśmy bardzo dumni z nagrody. W konkursie startowaliśmy po raz pierwszy i nie spodziewaliśmy się aż tak wielkiego sukcesu. Zwycięstwo traktujemy z jednej strony jako dowód na to, że warto starać się konsekwentnie budować dobre relacje w zespole, a z drugiej – jako niezwykłe zobowiązanie na przyszłość. Poprzeczka została postawiona wysoko, ale to bardzo mobilizuje”, mówi Karolina Karwowska-Dworak, Dyrektor Generalna Jotun Polska.
Wywodząca się z Norwegii Grupa Jotun należy do światowej czołówki producentów specjalistycznych farb antykorozyjnych, proszkowych i dekoracyjnych. Na rynku jest obecna od prawie 90 lat. Grupa skupia na całym świecie 78 firmy i 39 zakładów produkcyjnych na wszystkich kontynentach. Jotun globalnie zatrudnia ponad 9600 osób w ponad 80 krajach reprezentujących 78 różnych narodowości.
W Polsce Jotun działa od 25 lat. Początkowo skupiała się głównie na rynku morskim, stoczniowym, obecnie coraz większe sukcesy zdobywa na rynku farb przemysłowych i proszkowych, specjalizując się w walce z korozją. Główna siedziba i magazyn firmy znajdują się w Kowalach koło Gdańska. Firma zatrudnia w Polsce 39 osób.
Filarami firmy są wartości obecne w kulturze organizacyjnej od początku: szacunek, lojalność, troska i odwaga. To one determinują działania Jotun nie tylko na polu biznesowym, ale przede wszystkim w relacjach wewnętrznych i zewnętrznych. Ich symbolem jest występujący w logo firmy pingwin.
„Pingwin jest wytrwały, a jednocześnie dbający o innych. Atmosferę w pracy określamy jako „penguin spirit” – zdaniem naszych pracowników to największy atut firmy” – mówi Karolina Karwowska- Dworak. Zarówno dyrektor, jak i pracownicy polskiego oddziału twierdzą, że najważniejsze dla firmy wartości oraz „penguin spirit” obecne są wszędzie: w strategii, na szkoleniach, spotkaniach integracyjnych, czy w codziennej pracy z klientami.
Na przekór zdominowanej przez mężczyzn branży Jotun Polska wytrwale propaguje inicjatywy kobiece; promuje strategię równych szans, która przekłada się bezpośrednio na wzrost efektywności firmy. Połowa zespołu menadżerskiego firmy to kobiety. W ramach kampanii „I care” dzięki programowi szkoleń i warsztatów o bezpieczeństwie na drodze, ochronie przed wypadkami, bezpieczeństwie przeciwpożarowym Jotun wspiera i uświadamia wszystkim pracownikom kwestie bezpieczeństwa zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym. Program „Green Steps” to z kolei promowanie odpowiedzialnego podejścia firmy Jotun do kwestii ochrony środowiska.
Zgodnie z globalną strategią firmy, Jotun realizuje w Polsce wiele projektów z obszaru odpowiedzialności społecznej. Jest inicjatorem akcji „Chronimy przed czasem”, wspierającej rewaloryzację zabytkowych obiektów w Polsce. Pierwszym obiektem objętym programem było zabytkowe ogrodzenie Parku Oliwskiego w Gdańsku. Honorowy patronat nad projektem objął Prezydent Miasta Gdańska, Paweł Adamowicz oraz Ambasada Norwegii. Firma bierze udział w projekcie „Grasz o Staż”. Jotun Polska jest jednym z fundatorów praktyk dla laureatów konkursu. Działa także na rzecz organizacji pozarządowych: stale współpracuje z kobiecym klubem Lions Amber Club Gdańsk fundując stypendia dla potrzebujących dzieci, regularnie wspiera także z Gdańskie Amazonki.
Wśród tegorocznych laureatów konkursu Great Place to Work znalazły się również firma Ochnik w kategorii firm zatrudniających poniżej 500 osób oraz Microsoft – w kategorii firm zatrudniających powyżej 500 osób.
W badaniu wzięły udział 63 firmy zatrudniające łącznie ok. 34 tys. osób. Konkurs objęło patronatem honorowym Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym