mb
Wydział Mechaniczny Akademii Morskiej w Szczecinie ma nową siedzibę. Przeniósł się z Wałów Chrobrego i ulicy Podgórnej. Od teraz będzie mieścił się przy ulicy Willowej, w budynku po dawnym Zespole Szkół Budowy Okrętów.
Obiekt gruntownie zmodernizowano. Rząd zadeklarował kolejne 15 milionów złotych na rozbudowę tego wydziału. W nowym obiekcie mieszczą się sale wykładowe i laboratoria - mówi Zbigniew Matuszak, dziekan Wydziału Mechanicznego.
W uroczystości otwarcia nowego obiektu wziął udział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, który zdeklarował przekazanie kolejnych funduszy na rozbudowę wydziału.
- Nie chcemy poprzestać tylko i wyłącznie na tym, co zostało wykonane. Program inwestycyjny jest zakrojony na znacznie szerszą skalę. To historyczny moment, kiedy Wydział Mechaniczny w końcu otrzymał swoje należne i zasłużone miejsce w Akademii Morskiej w Szczecinie - mówi minister.
Według prodziekana Wydziału Mechanicznego Akademii Morskiej w Szczecinie Marcina Szczepanka, mechanicy okrętowi nie mają żadnych problemów ze znalezieniem pracy: "Po ukończeniu studiów jest duża satysfakcja, ponieważ przed absolwentem duży rynek pracy. Nie pracują tylko ci, co nie chcą" - mówi. Uroczystość zakończyło się wręczenie insygniów dziekanom dwóch nowych wydziałów Akademii Morskiej - Informatyki i Mechatroniki.
Wydział Mechaniczny działający w ramach Akademii Morskiej w Szczecinie kształci inżynierów i magistrów inżynierów na kierunku mechanika i budowa maszyn w następujących specjalnościach:
• studia stacjonarne I stopnia, kierunek mechanika i budowa maszyn, specjalności: eksploatacja siłowni okrętowych, diagnostyka i remonty maszyn i urządzeń okrętowych, eksploatacja siłowni okrętowych i jachtów motorowych, eksploatacja okrętowych urządzeń napędowych i elektroenergetycznych, techniki chłodnicze i klimatyzacja, techniki i technologie recyklingu;
• studia stacjonarne II stopnia, kierunek mechanika i budowa maszyn, specjalność: budowa i eksploatacja morskich systemów energetycznych,
• studia niestacjonarne I stopnia, kierunek mechanika i budowa maszyn, specjalność: eksploatacja siłowni okrętowych;
• studia niestacjonarne II stopnia, kierunek mechanika i budowa maszyn, specjalność: budowa i eksploatacja morskich systemów energetycznych.
Wydział ma za sobą ponad pięć dekad funkcjonowania, intensywnie rozwijał kadrę naukowo-dydaktyczną i bazę laboratoryjno-badawczą. Obecnie WM ma 367 studentów (w tym: 7 studentek), 19 doktorantów (13 doktorantek).
Centralna Komisja do Spraw Stopni i Tytułów przyznała Wydziałowi Mechanicznemu uprawnienia do nadawania stopni naukowych: doktora i doktora habilitowanego nauk technicznych w dyscyplinie budowa i eksploatacja maszyn.
Wartość prac zrealizowanych w ramach całej, pięcioletniej inwestycji to ok. 19 300 000 zł. W tych kosztach wykonano kompleksową modernizację obu budynków dydaktycznych, zmodernizowano budynek dawnej kuźni, wykonano nowe przyłącza energetyczne i wodne, przebudowano częściowo przyłącza kanalizacyjne oraz wykonano pewien zakres prac związany z zagospodarowaniem terenu.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym