Polskie wybrzeże, zmagające się z cofaniem pod naporem fal morskich, doświadcza corocznego rozmywania brzegu i uszkodzeń budowli morskich. Działając na zlecenie Urzędu Morskiego w Szczecinie, Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych z Gdańska wraz z partnerami z Niemiec i Danii, przeprowadzili zadanie "Sztuczne zasilanie brzegu morskiego w Mielnie (km: 298,17 – 300,50)" w trybie "zaprojektuj i wybuduj".
"W ostatnich dekadach Morze Bałtyckie zaczęło się odradzać, ale w jego obrębie wciąż obecne są niekorzystne zjawiska. Rosną beztlenowe pustynie, nasilają się zakwity sinic, zaś inżynieryjne prace podwodne podnoszą z dna toksyny, które ostatecznie trafiają do łańcucha pokarmowego", powiedział prof. Lech Kotwicki z PAN.
Urząd Morski w Szczecinie poinformował 31 maja br. o zakończeniu przebudowy i rozbudowę systemu umocnień brzegowych w Mielnie. Przeprowadzono też sztuczne zasilanie plaży piaskiem, które będzie powtórzone jesienią. Opaski brzegowe zyskały Pleśna i Kołobrzeg. Łączny koszt projektu to ponad 63 mln zł.
Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych wraz ze swoimi wieloletnimi konsorcjantami Hegemann GmnH z Niemiec oraz Rohde Nielsen A/S z Danii podpisało dwie nowe umowy.
W ramach prac, prowadzonych przez Urząd Morski w Gdyni na torze wodnym do Portu Gdynia, rozpoczyna się odbudowa plaż w rejonie Gdyni i Gminy Kosakowo. W pierwszej kolejności wzmocnione zostaną odcinki brzegu w Babich Dołach i Mechelinkach, a następnie w Rewie. Zakończenie robót refulacyjnych na plażach najczęściej uczęszczanych przez mieszkańców i turystów oraz na odcinkach, gdzie plaży aktualnie nie ma, planowane jest jeszcze przed wakacjami. Ich harmonogram w dużej mierze zależny jest również od warunków pogodowych.
Zakończyły się prace związane z poszerzaniem plaż w Gdańsku Brzeźnie, na Westerplatte i Kuźnicy. Wciąż trwają prace w Karwieńskich Błotach. Na przełomie listopada i grudnia rozpoczną się prace w Gdyni Orłowie. Piasek potrzebny do poszerzenia plaż pozyskiwany jest z dna Bałtyku
Największa pogłębiarska firma w Polsce, Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. obchodzi w tym roku jubileusz 75-lecia działalności. W tym czasie zakres usług wykonywanych przez przedsiębiorstwo znacznie się rozszerzył.
Zaplanowane 34 mln zł na Program ochrony brzegów morskich w 2020 r. zostały wykorzystane w 99 proc. – poinformował w czwartek podczas posiedzenia Sejmu podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Grzegorz Witkowski.
W 2020 r. na inwestycje z Programu ochrony brzegów morskich wydano prawie 34 mln zł – poinformował w środę wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Wśród najważniejszych inwestycji, które będą kontynuowane w tym roku, jest "Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra”. Celem inwestycji jest zmiana parametrów toru wodnego na długości około 62 km, tj. osiągnięcie wskazanej głębokości. Urząd Morski w Szczecinei przedstawił także inne zamierzenia na rok 2021.
Port w Pucku będzie miał nowy falochron i nabrzeże. Jest przetarg
Należący do MSC port afrykański zyskuje przez chaos na Morzu Czerwonym
Pływająca pogłębiarka rozpocznie pracę na Mierzei Wiślanej
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków