W ramach konferencji Kongres Polskie Porty 2030, odbył się niezwykle ważny panel dyskusyjny zatytułowany „Offshore Wind - logistyka MEW impulsem dla rozwoju portów i terminali”. Moderatorem tej dyskusji był Piotr Żeglarski, Business Development Manager w Seaway 7.
Firma działająca w sektorze morskiej energetyki wiatrowej składa zamówienie na budowę trzeciego statku klasy A przeznaczonego do prac morskich. Podpisuje także umowę na rezerwację statku instalacyjnego z nieujawnionym klientem, zabezpieczając zdolności produkcyjne dla przyszłych projektów o wartości do 700 milionów euro.
Opóźnienie w realizacji pierwszej fazy budowy morskich farm wiatrowych to "jakieś pół roku" - ocenił w środę w podczas EKG w Katowicach wiceminister aktywów państwowych Jacek Bartmiński. Jak wynikało z jego wypowiedzi, resort chce, by procedury zw. z offshore zostały przyspieszone.
Ostatnim z wątków dyskutowanych podczas zorganizowanej przez Attis Broker konferencji Offshore Wind 2.0 było kwestia cyberbezpieczeństwo infrastruktury krytycznej.
Absolwenci Morskiej Energetyki Wiatrowej na Politechnice Gdańskiej są jednomyślni w swoich opiniach. – To program dla wizjonerów naszych czasów – podkreślają. Piątkowa uroczystość zakończenia VII oraz inauguracji IX edycji kierunku była jednocześnie okazją do przywitania nowego partnera strategicznego. Tym razem patronat nad studiami objęła grupa Industria Project.
„Możecie być pewni: morska energia wiatrowa będzie w przyszłości jednym z największych zasobów energii na świecie” oraz: „To będzie wielka szansa dla Norwegii”. Te słowa wypowiedział parę dni temu premier Norwegii Jonas Gahr Støre na corocznej konferencji organizowanej przez NHO (Konfederacja Norweskich Przedsiębiorców).
UE wybrała ponad 100 projektów elektroenergetycznych będących przedmiotem wspólnego zainteresowania („PCI”) i ułatwiła wydawanie pozwoleń na ich budowę, w tym poprzez finansowanie – zwłaszcza w ramach programu Connecting Fundusze Europejskiego Instrumentu Finansowego (CEF) – informuje Komisja Europejska w dokumencie, który pod koniec listopada br. rozesłała do najważniejszych organów UE.
Na Pomorzu Zachodnim rozpoczyna się budowa morskich farm wiatrowych. W porcie Szczecin - Świnoujście powstaje już pierwszy w Polsce terminal instalacyjny, który pozwoli na transport i montaż najnowocześniejszych turbin wiatrowych. W niedługiej przyszłości Szczecin ma stać się też głównym centrum produkcji zasadniczych składników dla morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Wpłynie to między innymi na rynek pracy i wzrost zatrudnienia w regionie.
– To były zdecydowanie najciekawsze studia podyplomowe, w których uczestniczyłam – tak podsumowała dwa semestry nauki na Politechnice Gdańskiej absolwentka kierunku Morska Energetyka Wiatrowa, Anna Frąckiewicz. W swojej opinii nie pozostaje odosobniona, o czym świadczy entuzjastyczna atmosfera towarzysząca ubiegłotygodniowej uroczystości zakończenia VI oraz inauguracji VIII edycji tych nowoczesnych studiów.
W ciągu najbliższych lat polska wyłączna strefa ekonomiczna na Bałtyku stanie się miejscem nigdy dotąd niespotykanej aktywności gospodarczej. Rozpocznie się budowa morskich farm wiatrowych (MFW), których moc osiągnie kilkanaście GW, a do roku 2040 nawet kilkadziesiąt. Wygeneruje to istotny przepływ pracowników oraz ładunków z portów do farm wiatrowych. Jednym ze sposobów transportu będzie wykorzystywanie jednostek typu CTV.
Rząd chce uporządkowania przepisów o materiałach niebezpiecznych zatopionych w Bałtyku
Wyraźne ożywienie w offshore, prawie 11 GW nowych mocy
Rząd przygotowuje zmiany, które mają poprawić konkurencyjność przedsiębiorstw żeglugowych
Największa inwestycja w historii Deutsche Marine? Bundestag zatwierdza zamówienie na dwie kolejne fregaty typu F126
W Gdyni powstanie pomnik psa Baltica
Damen wprowadza do oferty w pełni elektryczny statek do operacji offshore