97 tysięcy dolarów na osobę – to kwota, jakiej żądają rodziny ofiar wypadku na statku Nefryt – informuje Radio Szczecin.
- Wysokość odszkodowania jest standardowa, wynegocjowana w układzie zbiorowym pracy – powiedział na antenie Radia Szczecin Patryk Zbroja, adwokat reprezentujący rodziny ofiar. - Agencja, która zatrudniała marynarzy chciała, aby w zamian za jego wypłatę rodziny zrzekły się ewentualnych dalszych roszczeń, a o tym nie ma mowy. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na fakt, że postępowanie karne jest w toku. Nie zebrano jeszcze całego materiału dowodowego. Już w oparciu o zebrany materiał dowodowy można zwrócić uwagę na pewne ustalenia, które mogą być podstawą roszczeń cywilno-prawnych jeśli nie wyłącznie w stosunku do armatora, to również w stosunku do pracodawcy. Nie możemy tego wykluczać na tym etapie.
Przypomnijmy, że do tragedii na statku Nefryt, należącego do szczecińskiego armatora Euroafrica, doszło we wrześniu ubiegłego roku. Wskutek zatrucia śmierć poniósł pierwszy i trzeci oficer załogi pokładowej, 13 osób było hospitalizowanych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych