• <

Wynik wyszukiwania - "panamax" - Wiadomości

OT Port Gdynia przyjmie większe statki

OT Port Gdynia może już obsługiwać statki klasy panamax o zanurzeniu do 14,5 m. Dobowa rata załadunkowa statków wynosi około 18 tys. ton. Inwestycję przebudowy wejścia do portu, pogłębienia kanału portowego oraz basenu Nabrzeża Rumuńskiego realizował Zarząd Morskiego Portu Gdynia
28.01.2024

Baltic Dry Index: Grudzień pod znakiem spadków kosztów transportu

Główny indeks giełdy Baltic Exchange, który mierzy koszty transportu towarów na całym świecie, spadł w środę szóstą sesję z rzędu, spadając o 3,1% do najniższego poziomu od niemal miesiąca, wynoszącego 2150 punktów. Spadek następuje po krótkim, nagłym skoku wartości na początku grudnia. Mimo tego oraz chwilowych spadków indeks notuje ciągły, średni wzrost wartości.
21.12.2023

Wärtsilä dostarczy systemy obsługi ładunków do nowych statków przewożących gaz

Grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy systemy obsługi ładunków dla pięciu nowych bardzo dużych jednostek przewożących gaz propan-butan, które zostaną zbudowane na stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) w Korei Południowej. Zamówienie u Wärtsilä zostało zarejestrowane w trzecim kwartale 2023 roku.
08.11.2023

Susza nie oszczędza Kanału Panamskiego. Mniej statków może z niego skorzystać

Ameryka Środkowa zmaga się od wielu tygodni z kryzysem w związku z suszą i spadkiem opadów. Jest to wyzwanie także dla żeglugi, w tym kluczowego przesmyku łączącego Ocean Atlantycki z Oceanem Spokojnym.
02.11.2023

Okres małej stabilizacji. Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 31-35/2023)

Ostatnie tygodnie to raczej spadki warunków frachtowych i czarterowych dla tonażu zbiornikowcowego. Z kolei dla przewozów masowych można było mówić o pewnej stabilizacji.
17.09.2023

HES Gdynia Bulk Terminal rozpoczyna budowę nowej infrastruktury do przeładunku zbóż w porcie Gdynia

HES Gdynia Bulk Terminal rozpoczął prace inwestycyjne przy nabrzeżu Śląskim w porcie Gdynia, przekazując wykonawcom plac budowy z dniem 18 maja. W ramach projektu Spółka wybuduje powierzchnię składową dla zbóż o pojemności ok. 65.000 ton wraz z nowoczesną technologią estakad przenośnikowych, stanowiskami do załadunku i rozładunku samochodów oraz rozładunku wagonów w szczególnie oczekiwanej i efektywnej technologii zsypu dolnego.
29.05.2023

Czy rynek azjatycki przebudzi żeglugę? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 7-9/2023)

Ostatnie tygodnie to nieco pozytywniejsza atmosfera na rynkach frachtowych i czarterowych jednostek masowych. Z różnych regionów, dla różnych segmentów zaczęły napływać całkiem pozytywne wieści na temat zapotrzebowania na tonaż. Z kolei na rynku przewozów ładunków ropy naftowej i jej pochodnych nadal sporo zamieszania. Sytuacja w tym segmencie zależała od wielu czynników, tj. typ statku, obsługiwany obszar, itp. Indie są obecnie trzecim największym importerem ropy na świecie
10.03.2023

Panama wycofuje ze swojego rejestru irańskie statki

Z racji łatwości rejestracji oraz kosztów statki handlowe wielu państw pływają pod banderą Panamy. Z jej rejestru, bodaj największego na świecie, wykreślono dziesiątki statków związanych z irańskim państwowym przedsiębiorstwem naftowym.
19.01.2023

Nikt już nie zamawia dużych tankowców

Od ponad roku stocznie nie otrzymały zamówień na nowe tankowce VLCC lub Suezmax.
23.08.2022

Były bankier, który stał się magnatem żeglugowym, zbija fortunę 19 miliardów dolarów dzięki pandemii

Gianluigi Aponte porzucił pracę w finansach, aby skupić się na żegludze. Teraz, kilkadziesiąt lat później, jest właścicielem jednej z największych morskich fortun na świecie.
22.05.2022

Czy tankowce będą transportować kontenery?

Concordia Maritime zleciła analizę projektu technicznego dotyczącego wykonalności przekształcenia tankowców w kontenerowce.
09.02.2022

Bałtycki Indeks Towarowy przerywa 11-dniową serię wzrostów

Główny wskaźnik przewozów morskich suchych ładunków masowych na giełdzie Baltic Exchange spadł w środę, zatrzymując 11-dniową passę, w czasie której osiągnął on najwyższy poziom od ponad dekady.
26.08.2021

Bałtycki Indeks Towarowy przekroczył granicę 4000 punktów

Główny wskaźnik frachtu morskiego, Bałtycki Indeks Towarowy, wzrósł w piątek do ponad 11-letniego szczytu dzięki stałemu popytowi na wszystkie statki, a stawki kapitalizacji osiągnęły najwyższy poziom od połowy 2009 roku.
22.08.2021

Dłuższe statki mogą teraz korzystać z rozszerzonego Kanału Panamskiego

Po prawie pięciu latach od otwarcia śluz Neopanamax, Zarząd Kanału Panamskiego ogłosił zwiększenie maksymalnej dopuszczalnej długości statków do ponad 370 metrów, co stanowi wzrost o ponad 4 metry w porównaniu z poprzednim limitem.
18.06.2021

Rynek czarterowy kontenerowców „poza kontrolą”

Rynek czarterów kontenerowców kontynuuje hossę, a dzienne stawki wynajmu w niektórych sektorach są teraz „poza kontrolą” - ocenia Alphaliner.
08.06.2021

Kanał Panamski coraz droższy

Administracja Kanału Panamskiego (ACP) ogłosiła niedawno, że odkładają na czerwiec decyzję o wzroście opłat za rezerwację tranzytu. To reakcja na prośby operatorów statków, o ponowne rozważenie podwyżek stawek za tą usługę w związku z falą zakłóceń w globalnym łańcuchu dostaw.
15.04.2021

Baltic index – najwyższy wzrost od 5 miesięcy

Baltic Exchange's główny indeks frachtu morskiego w poniedziałek 15 marca odnotował najwyższy wzrost od ponad 5 miesięcy.
16.03.2021

Bałtycki Indeks Towarowy na najniższym od 4 tygodni poziomie

Bałtycki Indeks Towarowy spadł w poniedziałek na najniższy poziom od początku stycznia, po spadku stawek frachtowych we wszystkich segmentach.
03.02.2021

Bałtycki Indeks Towarowy z lekkim wzrostem w ostatnim tygodniu

Bałtycki Indeks Towarowy zanotował delikatny wzrost na przestrzeni ostatniego tygodnia, ale wciąż jego poziom jest niski. Powodem jest mniejszy popyt w Chinach, co przełożyło się na gorsze wyniki wszystkich typów masowców.
27.11.2020

Do PGE zawinął pierwszy w historii tej spółki Panamax. Na pokładzie kanadyjski węgiel

Aom Bianca w Porcie Gdańskim Eksploatacja. To pierwszy w historii tej spółki Panamax, jaki zawinął do portu wewnętrznego w Gdańsku. Na jego pokładzie przypłynęło 32 000 t węgla koksującego z Vancouver w Kanadzie.
11.12.2017

Dziękujemy za wysłane grafiki.