• <

Wynik wyszukiwania - " short sea" - Wiadomości

Tiry na statki i tory. Brakuje kierowców, wzrosną opłaty drogowe

Z indeksu Upply x Ti x IRU europejskiego drogowego transportu towarowego wynika, że w III kwartale 2023 r. indeks stawek spot znalazł się jeszcze poniżej wskaźnika stawek kontraktowych – informuje w najnowszym raporcie International Road Transport Union (IRU). W 2023 r. i 2024 r. transport drogowy będzie rozwijał się pod presją braku kierowców i wzrostu opłat drogowych. To szansa dla transportu morskiego i śródlądowego oraz kolejowego.
12.12.2023

Mega statki odpłyną z portów UE unikając opłat ETS. Czy ominą również Morze Północne i Bałtyk?

Malta Maritime Forum wyraziło zaniepokojenie „bezpośrednim ryzykiem” prognozując, że operatorzy żeglugowi wycofają się z Malty w wyniku wprowadzenia w przyszłym roku przez Unię Europejską podatku ekologicznego.
13.11.2023

Azja na fali – kraje azjatyckie liderami w handlu, transporcie morskim i produkcji statków

W drugim kwartale 2023 r. gospodarki Azji były krajami o największej liczbie połączeń morskich, które mierzone są za pomocą wskaźnika LSCI (Liner Shipping Connectivity Index) – informują eksperci UNCTAD w najnowszym „Review of Maritime Transport 2023”.
04.10.2023

Czas małych portów w Europie. Analiza aktualnej sytuacji portowo-żeglugowej w regionie

Już od dłuższego czasu Unia Europejska promuje ideę żeglugi bliskiego zasięgu oraz hasła „z lądu na morze” (ang. „from land to sea”). Wynika to z chęci odciążenia dróg lądowych i tym samym kosztów infrastrukturalnych, konsekwentne zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i tym samym uzyskanie pozytywnego wpływu na środowisko. Były to dotychczas główne argumenty wspierania tej formy żeglugi.
16.08.2022

CEVA Logistics stawia na dynamiczny rozwój frachtu oceanicznego i otwiera nowe biuro w Gdyni

Gdyńskie biuro CEVA wspiera wzrost popytu na rozwiązania frachtu oceanicznego w Europie. Większy dostęp klientów z Polski i Europy Wschodniej do globalnych usług transportu drobnicowego (LCL). CEVA Logistics, łącząc polskich i europejskich klientów z portami na całym świecie, uruchamia nowe biuro oddziału w Gdyni. Teraz jego zespół stawia na dynamiczny rozwój usług frachtu oceanicznego, w tym drobnicowego (LCL), całokontenerowego (FCL), a także break bulk i Project Forwarding.
05.07.2022

Top 10 morskich nacji. Chiny na pierwszym miejscu. Polska poza rankingiem

Chiny, Japonia i Grecja zdominowały rynek transportu morskiego. Dziś ta trójka należy najpotężniejszych krajów posiadających statki handlowe i pasażerskie. W końcu 2021 łączna wartość flot będąca w dyspozycji armatorów z tych krajów osiągnęła około 520 mld USD – oszacowali analitycy VesselsValue. To więcej niż łączna wartość flot armatorów działających w pozostałych 7. krajach uwzględnionych w rankingu.
16.04.2022

Sankcje i miny zmienią szlaki short sea shipping w Europie [GALERIA]

Napaść Rosji na Ukrainę wpłynęła nie tylko na globalne łańcuchy dostaw. W Europie drastycznie zmienił się układ połączeń short sea shipping. Morze Czarne praktycznie wypadło z gry.
11.04.2022

Biopaliwa dla żeglugi. Singapur, DP World, CMA CGM i Unifeeder i inni przecierają szlaki

Ceny bunkru znowu rosną skokowo w wyniku napaści Rosji na Ukrainę, wprowadzenia restrykcji ekonomicznych w stosunku do Rosji i zamieszania na rynku dostawców. Z zainteresowaniem przyjęto więc informację GoodFuels, które prognozuje że do 2050 r. biopaliwa będą stanowić jedną czwartą dostaw. Wprowadzenie cen paliw niskosiarkowych prawdopodobnie zapewni wzrost popytu na biopaliwa, ponieważ różnica kosztów produkcji między obydwoma rodzajami paliw nimi spadnie.
08.03.2022

ColliCare inwestuje w Gdyni, otwiera połączenia short sea

Norweska firma logistyczna ColliCare Logistics otwiera swoje biuro w Gdyni i wchodzi na polski rynek z połączeniami typu short sea głównie do Skandynawii i Wielkiej Brytanii oraz usługami door-to-door w pozostałej części Europy i świata.
10.01.2022

GCT w Porcie Gdynia. Terminal, który ma wiele do zaoferowania w polskiej grze o offshore

Na trójmiejskim rynku portowym funkcjonują od 2006 roku, na koncie mają 29 projektów elektrowni wiatrowych w Polsce, współtworzyli wiele spektakularnych inwestycji offshore za granicą, a ich roczna przepustowość to ponad 600 tys. TEU. Mowa o Gdynia Container Terminal (GCT), który jest częścią międzynarodowej grupy Hutchison Ports. Z szefem GCT rozmawiamy o doświadczeniach z onshore, udziale w polskim offshore i najbliższych planach.
14.11.2021

Hillebrand Poland liderem w morskich przewozach kontenerowych dla beverage

Hillebrand Poland, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, umacnia swoją pozycję lidera w morskim transporcie kontenerowym płynnych produktów masowych i zwiększa wolumeny przewożonych tą drogą ładunków. Firma osiąga dwucyfrowe wzrosty w tym segmencie usług i zamierza utrzymać tak dynamiczny rozwój do końca roku.
27.08.2021

Wilson - Short Sea Shipping po norwesku

Przedstawiamy kolejny artykuł z cyklu tekstów przedstawiających floty armatorów, których statki zawijają do polskich portów. Tym razem zaprezentujemy norweską grupę żeglugową Wilson, której kabotażowce są częstymi gośćmi naszych rodzimych portów i stoczni.
03.05.2021

Helsinki – raport z bałtyckiego rynku portowego

Helsinki są ważnym portem pasażerskim jak i towarowym. Jest to największy fiński port z licznymi regularnymi połączeniami z innymi portami Bałtyku, Morza Północnego oraz Atlantyku i pośrednio reszty świata. Jeśli chodzi o wielkość obsługiwanego ruchu pasażerskiego, to jest on w ścisłej europejskiej czołówce.
27.04.2021

Port Gdynia - pierwsze zawinięcie statku w ramach nowej linii kontenerowej Viasea [foto, wideo]

Pierwsze zawinięcie statku w ramach nowego połączenia żeglugowego Gdynia- Oslo- Kłajpeda. To kolejna linia łącząca Port Gdynia z krajami bałtyckimi.
21.03.2021

Brak oddechu w kontenerach i przetasowania na szlakach promowych Raport z rynku żeglugowego (tydzień 4-7/2021)

Wielkość światowej floty dla jednostek o wielkości ponad 100 GT właśnie przekroczyła po raz pierwszy w historii 100 tysięcy jednostek. Średnia wielkość statku wynosi obecnie 21,355 DWT a średni wiek 21,7 lat. Łączna wartość światowej floty to 976 miliardów dolarów amerykańskich. 46 % światowego tonażu posiadają Azjaci, natomiast kapitał europejski jest w posiadaniu 30% wielkości floty.
23.02.2021

Niepewna sytuacja z dobrą perspektywą. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 44-46)

Według najnowszej wydanej właśnie publikacji Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD, United Nations Conference on Trade and Development) międzynarodowy handel morski spadnie w roku 2020 o 4,1%. Jednakże rok 2021 ma przynieść wyraźne ożywienie i odbicie, które powinno zaowocować wzrostem na poziomie 4,8%.
16.11.2020

Transfennica: armator z ideą

Przedstawiamy kolejny z artykułów dotyczących analiz flot armatorów, których statki przypływają do polskich portów. Tym razem bierzemy pod lupę armatora z fińskimi korzeniami, należącego do Grupy Spliethoff.
07.09.2020

Raport z rynku żeglugowego – powrót do innej rzeczywistości (tydzień 19-21)

Czy zaskakujący dla całej światowej gospodarki okres był tzw. casusem „czarnego łabędzia”? W teorii ekonomii czarny łabędź, to określenie opracowane przez amerykańskiego profesora Nicholasa Taleba w 2007 roku, które opisuje nagłe i nieoczekiwane zdarzenie, mające znaczny, negatywny wpływ na szeroki zakres otoczenia. Patrząc na analizy gospodarcze sprzed okresu wybuchu pandemii koronawirusa SARS - COV -19, nieprzewidujących w ogóle takiej sytuacji można pokusić się, że do takiego wydarzenia właśnie doszło. Niemniej jednak
25.05.2020

Ekologiczne i inteligentne porty przyszłości. Transport Week 2019 (foto, wideo)

Wpływ innowacyjnych procesów na rozwój sektora portowego, cyfryzacja, autonomiczna żegluga i brexit. To tylko niektóre tematy poruszane podczas tegorocznej edycji Transport Week. Trzydniowa konferencja zakończyła się w czwartek w Gdyni.
08.03.2019

Relacja z wizyty Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. w Marsylii

W Porcie Gdynia systematycznie wzrasta wolumen kontenerowych obrotów, co wynika bezpośrednio z dużego potencjału przeładunkowego gdyńskich terminali kontenerowych, jak i z efektywności prowadzonych przez obydwa terminale operacji.
05.12.2018

Port Gdynia zacieśnia polsko - chińskie relacje w branży portowej

Napięty program wyjazdu delegacji Zarządu Morskiego Portu Gdynia do Szanghaju, zaowocował nowymi kontaktami biznesowymi oraz wzmocnieniem istniejącego partnerstwa z największymi chińskimi portami.
15.11.2018

Rozwój portów oraz znaczenie Nowego Jedwabnego Szlaku – Transport Week 2018 (foto, wideo)

Transport Week dobiegł końca. Trzydniowa konferencja w tym roku poświęcona była rozwojowi portów w Europie oraz znaczeniu Nowego Jedwabnego Szlaku, oferującego wiele możliwości europejskim firmom. Eksperci rozmawiali m.in. o wpływie tej inicjatywy na sektor logistyki w rejonie Morza Bałtyckiego.
09.03.2018

Rozwój portów i terminali oraz transportu intermodalnego podczas Transport Week (foto)

Rozwój portów i terminali, transport intermodalny oraz zastosowanie LNG. Tym tematom poświęcony był drugi dzień konferencji Transport Week, która odbywa się w Gdańsku. To jedno z największych takich wydarzeń w Europie Centralnej.
07.03.2018

Transport Week 2018 – od przybytku głowa nie boli

Ósma edycja Transport Week, jednego z najpopularniejszych wydarzeń poświęconych branży TSL, już coraz bliżej. Konferencja, która odbędzie się w dniach 6-8/3/2018, tradycyjnie już pęka w szwach od zakresu tematów oraz wydarzeń towarzyszących.
25.01.2018

Transport Week 2018 – Nowe Horyzonty

Ósma edycja Transport Week, jednej z najbardziej utytułowanych imprez branżowych powróci do Gdańska w dniach 6-8/3/2018. Wydarzenie raz jeszcze zgromadzi głównych udziałowców z branży TSL. Uczestnicy przyjrzą się obecnym i nadchodzącym projektom rozwoju infrastruktury portowej w Polsce i Europie oraz możliwościom oferowanym przez Nowy Jedwabny Szlak.
08.12.2017

Nowy serwis Unifeeder do Gdańska

Od 13 maja duński armator wprowadzi nowe połączenie short sea z Sankt Petersburga do Gdańska z zawinięciem w Kotce.
19.03.2017

Najważniejsze firmy logistyczne branży automotive z wizytą w Porcie Gdańsk

14 kwietnia w Gdańsku odbył się zjazd przedstawicieli Europejskiego Stowarzyszenia Firm Logistycznych Automotive (ECG) założonego w 1997 roku i na dzień dzisiejszy zrzeszającego 100 wiodących firm logistycznych tego sektora z 27 krajów Europy.
15.04.2016

DSV coraz silniejsze na rynku tureckim

W grudniu br. DSV ogłosiło otwarcie trzech nowych lokalnych biur w Turcji. Tym samym liczba lokalizacji DSV w tym rejonie powiększyła się do dziewięciu i obejmuje swoim zasięgiem większość strategicznych punktów na ryku tureckim.
05.12.2014

Szanse polskich morskich terminali kontenerowych

Rozszerzenie liczby i zakresu działania sojuszy wśród globalnych armatorów nie powinno istotnie zmienić sytuacji w przewozach towarów w kontenerach na Morzu Bałtyckim. Przedstawiciele portów i armatorów oceniają, że rynek ten będzie nadal rósł, prawdopodobnie nadal w tempie wyższym, niż w Europie Zachodniej.
11.03.2014

Bałtycka konsolidacja

Bałtycki rynek przewozów liniowych charakteryzuje się dużą dynamiką przemian.
24.11.2011

Gdański Terminal Kontenerowy SA - Bezpośrednie zawinięcia do/z St.Petersburg z DELTA SHIPPING LINES od 4 lipca 2011

Gdański Terminal Kontenerowy SA z przyjemnością informuje, że od 4 lipca 2011 wznawia stałe zawinięcia do GTK znany, rosyjski armator Short Sea Shipping: DELTA SHIPPING LINES
17.06.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.