• <
mewo_2022

Wybrano inżyniera projektu morskiej części terminala instalacyjnego Orlenu

Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas Wybrano inżyniera projektu morskiej części terminala instalacyjnego Orlenu

Partnerzy portalu

świnoujście
Wizualizacja terminala instalacyjnego w Świnoujściu, fot. Wuprohyd

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ogłosił wyniki przetargu na inżyniera projektu morskiej części terminala instalacyjnego w Świnoujściu. Wybrano ofertę firmy Sweco Polska sp. z o.o., która zaproponowała cenę 2,199 mln złotych.

– Oferta Wykonawcy jest zgodna z warunkami zamówienia, a Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowania oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania. Złożona przez Wykonawcę oferta jest najkorzystniejsza pod względem ustalonych kryteriów oceny ofert i uzyskała najwyższą sumę punktów - 4,67 – podano w uzasadnieniu decyzji.

Sweco to europejska firma doradcza z branży architektonicznej i inżynieryjnej, osiągająca obroty na poziomie ok. 2,2 mld EUR, notowana na giełdzie NASDAQ w Sztokholmie. Sweco Polska oferuje swoim klientom usługi doradcze i inżynierskie dla wszystkich etapów realizowanego projektu, na rynkach: drogowym, wodnym, ochrony środowiska, energetycznym, kolejowym oraz budownictwa kubaturowego. Działalność spółki skupia się na trzech głównych obszarach, tj. konsultingu, projektowaniu oraz nadzorach.

Budowa terminala w Świnoujściu to ważny krok w kierunku zrównoważonej i ekologicznej przyszłości energetycznej. Ma on wspierać nie tylko projekty Grupy Orlen, ale również stworzyć dogodne warunki dla innych deweloperów, którzy przeprowadzają projekty pierwszej fazy. Inwestycja bezpośrednio przyczyni się do zwiększenia udziału OZE w krajowym miksie energetycznym oraz do rozwoju regionu zachodniopomorskiego. Zespół portów Szczecin i Świnoujście zyska zaś potencjał stania się kluczowym hubem offshore'owym w Polsce i strategicznym ośrodkiem dla eksploatacji energii wiatrowej na Morzu Bałtyckim.

Przypomnijmy, że w listopadzie wybrano wykonawcę morskiej części terminala. W przetargu zwyciężyła firma PORR. Lądową część z kolei realizować będzie Budimex.

Zgodnie z oczekiwaniami, port ma zostać oddany do użytkowania w 2025 roku.

Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.