Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ogłosił wyniki przetargu na inżyniera projektu morskiej części terminala instalacyjnego w Świnoujściu. Wybrano ofertę firmy Sweco Polska sp. z o.o., która zaproponowała cenę 2,199 mln złotych.
– Oferta Wykonawcy jest zgodna z warunkami zamówienia, a Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowania oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania. Złożona przez Wykonawcę oferta jest najkorzystniejsza pod względem ustalonych kryteriów oceny ofert i uzyskała najwyższą sumę punktów - 4,67 – podano w uzasadnieniu decyzji.
Sweco to europejska firma doradcza z branży architektonicznej i inżynieryjnej, osiągająca obroty na poziomie ok. 2,2 mld EUR, notowana na giełdzie NASDAQ w Sztokholmie. Sweco Polska oferuje swoim klientom usługi doradcze i inżynierskie dla wszystkich etapów realizowanego projektu, na rynkach: drogowym, wodnym, ochrony środowiska, energetycznym, kolejowym oraz budownictwa kubaturowego. Działalność spółki skupia się na trzech głównych obszarach, tj. konsultingu, projektowaniu oraz nadzorach.
Budowa terminala w Świnoujściu to ważny krok w kierunku zrównoważonej i ekologicznej przyszłości energetycznej. Ma on wspierać nie tylko projekty Grupy Orlen, ale również stworzyć dogodne warunki dla innych deweloperów, którzy przeprowadzają projekty pierwszej fazy. Inwestycja bezpośrednio przyczyni się do zwiększenia udziału OZE w krajowym miksie energetycznym oraz do rozwoju regionu zachodniopomorskiego. Zespół portów Szczecin i Świnoujście zyska zaś potencjał stania się kluczowym hubem offshore'owym w Polsce i strategicznym ośrodkiem dla eksploatacji energii wiatrowej na Morzu Bałtyckim.
Przypomnijmy, że w listopadzie wybrano wykonawcę morskiej części terminala. W przetargu zwyciężyła firma PORR. Lądową część z kolei realizować będzie Budimex.
Zgodnie z oczekiwaniami, port ma zostać oddany do użytkowania w 2025 roku.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej