• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Wrak Golden Ray: sekcja rufowa już usunięta [foto, wideo]

07.01.2021 10:55 Źródło: własne
Strona główna Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo Wrak Golden Ray: sekcja rufowa już usunięta [foto, wideo]

Partnerzy portalu

Wrak Golden Ray: sekcja rufowa już usunięta [foto, wideo] - GospodarkaMorska.pl
fot. St. Simons Sound Incident response

Wielki statek dźwigowy VB-10000 podniósł rufową część statku Golden Ray na barkę, po wykonaniu drugiego z siedmiu cięć, w ramach operacji usuwania zatopionego wraku.

Usunięcie sekcji, znanej jako Sekcja Ósma, zostało zakończone w poniedziałek. Sekcja została umieszczona na pokładzie barki 455-8. We wtorek rano barka popłynęła do terminalu Mayor's Point, gdzie wykonano dodatkowe mocowania, przed jej wyruszeniem do zakładu recyklingu w Luizjanie.

Podczas operacji zespoły ratownicze odzyskały część oleju uwolnionego z wraku. Zdjęcia pokazują, że część zanieczyszczania przedostała się poza barierę ochronną zbudowaną wokół wraku.

Gospodarka Morska
Ratownicy używają skimmera do odzyskiwania uwalnianego oleju w pobliżu bariery ochrony środowiska, fot. St. Simons Sound Incident response


Usunięcie sekcji nastąpiło już po około tygodniu od rozpoczęcia jej cięcia, co odzwierciedla postęp w technice załogi, w porównaniu do pierwszego cięcia, które miało miejsce w listopadzie.

- Cięcie postępowało znacznie szybciej niż pierwsze cięcie części dziobowej, ale nadal widzimy miejsce na ulepszenia i będziemy nadal udoskonalać nasze operacje. - powiedział główny wykonawca usuwania wraków, prezes T&T Salvage, Mauricio Garrido.

Gospodarka Morska
Barka 455-8 jest wyposażona w barierę wychwytującą wszelkie zanieczyszczenia uwalniane z sekcji; fot. St. Simons Sound Incident response


W sumie załoga wykona siedem cięć, dzieląc kadłub Golden Ray na osiem sekcji, w celu jego podniesienia, usunięcia i transportu do zakładu recyklingu.

Golden Ray przewoził około 4200 pojazdów, kiedy stracił stabilność i osiadł na mieliźnie w St. Simons Sound w stanie Georgia, opuściwszy port w Brunszwiku we wrześniu 2019 roku. Wszystkie pojazdy pozostają w ładowniach statku i są przecinane wraz z kadłubem wraku.

Strefa bezpieczeństwa wokół operacji pozostaje nienaruszona, a  St. Simons Sound Incident Unified Command radzi marynarzom, aby omijali ten obszar. W międzyczasie monitorowanie zanieczyszczenia jest kontynuowane wokół wraku i wzdłuż pobliskich linii brzegowych.

Gospodarka Morska
Obserwator lotniczy bada okolice wraku Golden Ray pod kątem oznak zanieczyszczenia i przekazuje obserwacje statkom ratowniczym; fot. St. Simons Sound Incident response
Gospodarka Morska
Formacja statków reagowania wykorzystuje "Current Buster" do zbierania i wydobywania wycieku oleju w pobliżu wraku; fot. St. Simons Sound Incident response

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.