Od piątku wstęp na sopockie molo będzie płatny. Opłaty będą obowiązywać do 30 września - poinformował w środę sopocki magistrat.
„Od najbliższego piątku, 12 kwietnia, goście odwiedzający Sopot będą musieli zapłacić za wstęp na molo” - poinformował w przesłanym komunikacie Marek Niziołek z Urzędu Miasta Sopotu.
Wyjaśnił, że wejście na molo będzie płatne od 12 kwietnia do 30 września 2024 r., przez siedem dni w tygodniu, w godzinach od 8 do 20. Natomiast od 1 maja do 21 czerwca, w piątki i soboty, bilety za wejście będą obowiązywać do godziny 22.
„Dodatkowo, ze względu na bezpieczeństwo obiektu i przebywających na nim osób, od 22 czerwca do 31 sierpnia, molo – podobnie jak w latach ubiegłych, będzie płatne przez całą dobę” – przekazał Marek Niziołek.
Cytowana w informacji prezydentka Sopotu Magdalena Czarzyńska-Jachim wskazała, że mieszkańcy posiadający Kartę Sopocką nadal wejdą na molo bez opłat. „Proszę jednak pamiętać o konieczności przedłużenia Pakietu Mieszkańca działającego w ramach karty. Trzeba to zrobić najpóźniej do 31 maja, bo później utraci ważność. Warto to zrobić, bo karta zyskuje nowe funkcjonalności, m.in. konkurs punktowy, który umożliwia korzystanie z szerokiej oferty zniżek i bonusów” – powiedziała.
W komunikacie podano, że turyści na podstawie wniesionej opłaty uzdrowiskowej, mogą wchodząc na molo skorzystać z Karty Turysty, uprawniającej m.in. do zakupu biletów z 20 proc. zniżką.
„Ceny biletów pozostają bez zmian. Za wejście na molo zapłacimy 10 zł, bilet ulgowy kosztować będzie 5 zł. W ofercie znajdują się również bilety rodzinne oraz grupowe. Sprzedaż biletów prowadzona będzie w kasach oraz na stronie molo.sopot.pl” – tłumaczy Marek Niziołek.
Cała konstrukcja molo ma w sumie 511,5 m, z czego 458 metrów prowadzi nad wodą, a pozostały fragment nad plażą. Najszersza część mola, która znajduje się w całości nad plażą nazywana jest patelnią.
Szerokość mola waha się od 10 do 26 metrów, nie wliczając dolnych pomostów służących do cumowania jednostek pływających.
Konstrukcja drewniana bazuje na palach sosnowych o średnicy od 30 do 60 cm wbitych w dno na głębokość od 5 do 12 metrów. Podkład pomostu tworzą deski sosnowe o grubości 6 cm, szerokości 15 cm i długości od 440 do 780 cm.
dsok/ agz/
Fot. Depositphotos
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?