Wczoraj niemieckie federalne ministerstwo spraw gospodarczych i ochrony klimatu poinformowało, że Deutsche Energy Terminal GmbH, spółka skarbu państwa odpowiedzialna za operacje pływających terminali LNG jest w stu procentach gotowa i rozpoczyna swoją działalność. W najbliższym czasie w Niemczech działać będzie pięć jednostek FSRU.
Deutsche Energy Terminal (DET) to państwowa spółka, która czarteruje jednostki FSRU na potrzeby rządu federalnego Niemiec. Jest odpowiedzialna za operacje i serwisowanie pływających terminali LNG w Lubminie, Wilhelmshaven, Brunsbüttel i Stade. Terminal w Wilhelmshaven otrzymał wszystkie ważne pozwolenia 17 grudnia 2022 roku. Pierwsze dostawy LNG dostarczone za jego pomocą popłynęły jeszcze w grudniu.
FSRU w Lubminie to z kolei pierwsze FSRU w całości należące do państwa.
Niemcy wyczarterowały pięć jednostek FSRU po tym, jak okazało się, że nie będzie dostaw gazu z Nord Stream 1 po wybuchach gazociągów.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej