Wczoraj niemieckie federalne ministerstwo spraw gospodarczych i ochrony klimatu poinformowało, że Deutsche Energy Terminal GmbH, spółka skarbu państwa odpowiedzialna za operacje pływających terminali LNG jest w stu procentach gotowa i rozpoczyna swoją działalność. W najbliższym czasie w Niemczech działać będzie pięć jednostek FSRU.
Deutsche Energy Terminal (DET) to państwowa spółka, która czarteruje jednostki FSRU na potrzeby rządu federalnego Niemiec. Jest odpowiedzialna za operacje i serwisowanie pływających terminali LNG w Lubminie, Wilhelmshaven, Brunsbüttel i Stade. Terminal w Wilhelmshaven otrzymał wszystkie ważne pozwolenia 17 grudnia 2022 roku. Pierwsze dostawy LNG dostarczone za jego pomocą popłynęły jeszcze w grudniu.
FSRU w Lubminie to z kolei pierwsze FSRU w całości należące do państwa.
Niemcy wyczarterowały pięć jednostek FSRU po tym, jak okazało się, że nie będzie dostaw gazu z Nord Stream 1 po wybuchach gazociągów.
Prezes Grupy Azoty zapowiada zaktualizowanie strategii w ciągu 12 miesięcy
Nexans finalizuje umowę serwisową z Equinor
Vattenfall i BASF podpisują umowę sprzedaży udziałów niemieckich morskich farm wiatrowych Nordlicht 1 i 2
Balticconector wznawia prace. Wciąż pozostają nieznani sprawcy uszkodzenia gazociągu
Darłowo ma apetyt na offshore wind
Wiatr wieje jak nigdy wcześniej. Rynek turbin wiatrowych z rekordami