Gaz-System, który planuje ulokowanie na wodach Zatoki Gdańskiej pływającego terminala gazowego typu FSRU (Flotating Storage & Gasification Unit), poinformował, że badania dna morskiego są na zaawansowanym etapie.
Gaz-System podał, że w chwili obecnej trwa sondowanie dna morskiego za pomocą sondy statycznej (CPT – Cone Penetration Test). Prowadzone jest także badanie wibrosondą. Wyniki obu badań będą konieczne do odpowiedniego zaprojektowania fundamentu konstrukcji nabrzeża. Posłużą m.in. do obliczenia „długości pali, ich prognozowaną nośność na wciskanie i wyciąganie” oraz do wyznaczenia wymiarów fundamentów bezpośrednich. Badania prowadzone są przy pomocy jednostki jack-up Sound Prospector.
– Wyniki tych badań umożliwią ustalenie ostatecznej lokalizacji i technologii budowy Terminala, co stanowi kluczowy krok dla dalszych prac – mówi Piotr Dura, dyrektor Pionu Realizacji FSRU, cytowany w poście opublikowanym prze Gaz-System na portalu LinkedIn.
W ramach realizowanego przez spółkę projektu, w rejonie Gdańska ma zostać umieszczona pływająca jednostka FSRU (Floating Storage and Regasification Unit), która będzie odbierać ładunek LNG ze statku, regazyfikować go, a następnie zatłaczać do gazociągu. Jej przepustowość ma wynosić 6,1 mld metrów sześciennych gazu rocznie. Całą tę przepustowość zarezerwował dla siebie Orlen.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej