O godzinie 11.30 zakończono neutralizację drugiej miny, która zalegała w Wiśle Śmiałej. Niewybuch z czasów II wojny światowej zneutralizowano w wodach Zatoki Gdańskiej.
Jak powiedziała PAP we wtorek rzeczniczka prasowa Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska, około godz. 11.30 z powodzeniem zakończono neutralizację drugiej miny z okresu II wojny światowej, podniesionej z dna Wisły Śmiałej.
"Jednocześnie zakończono całą dwudniową operację, związaną z usuwaniem obiektów niebezpiecznych z Wisły Śmiałej" - dodała rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni.
Minę odholowano i zneutralizowano ok. 2,1 mili od brzegu na północny-wschód w wodach Zatoki Gdańskiej.
W poniedziałek i wtorek w rejonie kanału Wisły Śmiałej w Gdańsku prowadzona była operacja przemieszczenia (holowania) i następnie neutralizacji dwóch obiektów niebezpiecznych – niemieckich min morskich typu GC, pochodzących z okresu II wojny światowej.
Operacja była przeprowadzona przez Grupę Nurków Minerów 8. Flotylli Obrony Wybrzeża. Usunięcie min było niezbędne dla utrzymania bezpieczeństwa żeglugi w tym rejonie.
Miny zostały znalezione podczas kontrolnych pomiarów hydrograficznych wykonywanych przez pracowników Urzędu Morskiego w Gdyni. Są to niekontaktowe niemieckie miny morskie z okresu II wojny światowej. Ich długość to ok. 220 cm, średnica 70 cm, masa ok. 1000 kg, a zawarty w niej materiał wybuchowy to heksanit.
Akcja była drugą w tym roku przeprowadzaną na wodach Zatoki Gdańskiej. Pierwsza odbyła się w czerwcu br. (PAP)
Koniec operacji "Open Spirit 24" na Bałtyku. Siły morskie państw NATO zneutralizowały niebezpieczne pozostałości wojenne
Tragiczny finał poszukiwań żołnierza sił specjalnych. Służby odnalazły ciało
Po miesiącu przerwy z Cypru wyruszył okręt Royal Navy z pomocą humanitarną
Huti wrócili do ataków na żeglugę. Siły USA ponownie zneutralizowały pociski i drony bojowników
Włoska policja znalazła kokainę o wartości 27 mln dolarów ukrytą na statku
Holandia wspiera bezpieczeństwo na Morzu Czerwonym. HNLMS Tromp kończy misję, na swoją wyrusza HNLMS Karel Doorman