– To uhonorowanie wysokich standardów, jakie zapewnimy odbiorcom naszych produktów – mówi Maciej Twardowski, dyrektor zarządzający HanseYachts Sp. z o.o. Znany na całym świecie producent jachtów przyjmuje nazwę renomowanego koncernu i zapowiada kolejne kroki w swoim gospodarczym rozwoju.
Przez całe lata Technologie Tworzyw Sztucznych były uznawane za jednego z czołowych pracodawców w regionie, nie było roku, by goleniowska spółka, działająca również mocno na szczecińskim rynku pracy, nie była nagradzana za swoją aktywność. Udział w licznych akcjach charytatywnych, sukcesy w przestrzeni HR, czy też wreszcie za budowane jednostki – to imponowało. Znany producent luksusowych jachtów i łodzi motorowych zmienia swoją nazwę. Od dziś będzie się nazywał HanseYachts Sp. z o.o., przyjmuje tym samym nazwę całego koncernu, HanseYachts AG.
– Nasza przeszłość jest długa i zobowiązująca, natomiast HanseYachts Sp. z o.o. to przyszłość i podkreślę tu, że nas wcale nie zadowala utrzymanie tego wysokiego, obecnego poziomu, my chcemy te standardy znacząco podnosić – mówi Maciej Twardowski. – Świat się rozwija, oczekiwania klientów są coraz większe, zdajemy sobie również sprawę, że nasi pracownicy również chcą rozwoju i jeszcze wyższych standardów, dlatego z tym całym dziedzictwem TTS-u będziemy szli do przodu – dodaje.
TTS od dawna funkcjonował w grupie kapitałowej HanseYachts AG, historia firmy w Polsce sięga lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia. Przedsiębiorstwo prężnie się rozwijało, regularnie zwiększając zatrudnienie oraz ilość produkowanych jednostek. Wcześniej były to głównie kadłuby jachtów oraz małe elementy stanowiące wyposażenie jednostek. Dzisiaj goleniowski zakład opuszczają gotowe jachty i motorówki.
– Zapracowaliśmy sobie na renomę i uznanie na całym świecie – mówi Maciej Twardowski. – Przyjęcie nazwy HanseYachts Sp. z o.o. jest uhonorowaniem naszych zasług dla rozwoju branży jachtowej na świecie, a także świadectwem, że produkowane przez nas jednostki są produktami najwyższej jakości – dodaje.
HanseYachts Sp. z o.o. stawia na dalszy rozwój
Inwestycje grupy HanseYachts AG dotyczą nie tylko Goleniowa, ale również Szczecina. W ubiegłym roku spółka otworzyła na Łasztowni nowoczesne biuro projektowe, Balticdesign Institute. To szczególnie ważne w procesie tworzenia nowych jachtów. Ma to także ogromny wpływ na postrzeganie Pomorza Zachodniego jako miejsca, w którym kultywowane są bogate tradycje żeglarskie. Czy w spółce, wraz z przyjęciem nazwy HanseYachts Sp. z o.o., pojawią się kolejne projekty inwestycyjne?
– Pracujemy nad kilkoma inicjatywami, o jakich jeszcze nie mogę powiedzieć, ale które będą mały znaczący wpływ na rozwój naszej firmy i biznesu w regionie – mówi Maciej Twardowski. – Bez wątpienia będą się pojawiały nowe projekty do realizacji i żeby daleko nie szukać, kilka dni temu na targach zaprezentowaliśmy po raz pierwszy jednostkę produkowaną tu, w Goleniowie. To Dehler 46 SQ. Chwilę wcześniej po raz pierwszy prezentowaliśmy światu inną łódź, Hanse 510. To są produkty nowych, najwyższych standardów. I co ważne, planujemy mocny rozwój zakładu w Goleniowskim Parku Przemysłowym poprzez rozbudowę i wdrożenie do produkcji nowych łodzi motorowych – dodaje.
Jak zapowiada Magdalena Zabłocka-Tutka, HR Business Partner w HanseYachts Sp. z o.o., spółka będzie też przykładała dużą wagę na zmianę i rozwój w przestrzeni kadrowej. Firma chce jeszcze bardziej spoglądać na potrzeby swoich pracowników, jak również rozwijać ofertę w zakresie zatrudnienia.
– Musimy podążać za zmianami na rynku pracy i dbać o swoich pracowników – wyjaśnia. – Spoglądamy także na szeroko pojętą współpracę ze szkołami i uczelniami oraz innymi partnerami. Będąc spadkobiercą TTS nie zrywamy żadnej kooperacji, chcemy kontynuować nasze liczne projekty i nawiązywać nowe relacje, które będą sprzyjały rozwojowi całego regionu – zapowiada.
TTS wspierał wiele inicjatyw żeglarskich, w tym lokalne szkółki, kształcąc dzieci i młodzież. Połowa jachtu zbudowanego w Goleniowie pojawi się też w Morskim Centrum Nauki w Szczecinie. HanseYachts Sp. z o.o. będzie nadal aktywny i jak zapowiadają władze spółki, firma dotrzyma swoich zobowiązań zawieranych pod wcześniejszym szyldem TTS.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?