• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

3-milionowy gość Muzeum II Wojny Światowej okazją do podsumowania współpracy z Polferries

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski 3-milionowy gość Muzeum II Wojny Światowej okazją do podsumowania współpracy z Polferries

Partnerzy portalu

Fot. GospodarkaMorska.pl

W ostatnią środę, około południa, na wystawę Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku wszedł 3-milionowy gość. Otrzymał on m.in. voucher na podróż promem Polferries z Gdańska do Nynashamn i z powrotem. Świętowanie 3-milionowych odwiedzin było także okazją do podsumowania dotychczasowej współpracy między muzeum i Polferries.

W środę 21 lutego Muzeum II Wojny Światowej odwiedził 3-milionowy gość. Jak się okazało, był to gość zbiorowy – czteroosobowa rodzina z Kalisza, która odwiedziła Gdańsk w trakcie ferii zimowych. Na zaskoczonych gości tuż przy wejściu na wystawę czekali m.in. dyrektor Muzeum II Wojny Światowej Grzegorz Berendt oraz Andrzej Kałwa, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Polferries, które jest partnerem muzeum. Wręczyli oni gościom okolicznościowe podarunki, w tym przede wszystkim voucher na rejs promem Polferries na trasie Gdańsk – Nynashamn i z powrotem.

Odwiedziny 3 milionów gości stały się także okazją do podsumowania 8-miesięcznej współpracy między PŻB, operatorem linii Polferries, i Muzeum II Wojny Światowej.

– Cieszymy się, że Polferries będzie mógł gościć na pokładzie swojego promu 3-milionowego gościa Muzeum II Wojny Światowej. Nasza współpraca trwa już od ośmiu miesięcy i jesteśmy bardzo z niej zadowoleni. Realizujemy z muzeum wiele wspólnych projektów – mówił Michał Arciszewski, rzecznik prasowy Polferries. Jak dodał, współpraca między obiema instytucjami odbywa się zarówno na poziomie komercyjnym, jak i edukacyjnym. – Realizujemy liczne projekty edukacyjne, w tym między innymi projekt „Rejs z historią”, podczas którego edukatorzy muzeum zachęcają i zapraszają pasażerów odbywających rejsy z nam do poznania historii II Wojny Światowej, do poznania trudów tamtych czasów – opowiadał Arciszewski. – Nie przez przypadek podjęliśmy decyzję o takiej właśnie współpracy, bowiem nasze promy dobijają do Półwyspu Westerplatte, gdzie właśnie tragizm tamtych czasów się zaczął. Muzeum jest teraz w trakcie realizacji dużego projektu związanego z budową Punktu Obsługi Ruchu Turystycznego właśnie na Westerplatte, który będzie tak naprawdę pierwszym punktem, który nasi pasażerowie będą mogli odwiedzić, schodząc bezpośrednio z promu i witając polskie wybrzeże – dodał.

Punkt Obsługi Ruchu Turystycznego ma stanowić zaplecze informacyjno-obsługowe dla turystów odwiedzających Westerplatte oraz znajdujące się tam Muzeum Westerplatte i Wojny 1939. W budynku prowadzone będą zajęcia edukacyjne i animacyjne. Tym samym turyści schodzący z promów Polferries znajdą informacje o jednej z ważniejszych atrakcji turystycznych Gdańska tuż za bramkami portu.

– 3 miliony zwiedzających to bardzo dobry wynik, który daje satysfakcję 130 pracownikom Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Myślę, że to jest też bardzo ważna wiadomość dla naszego partnera, firmy Polferries, z którą współpracujemy od 8 miesięcy, i dla wszystkich potencjalnych przyszłych partnerów, których zapraszamy do współpracy – komentował dyrektor muzeum Grzegorz Berendt. – Wzajemnie informujemy gości i osoby korzystające z usług Polferries o tym, jaka jest oferta obu  podmiotów. To, że możemy prowadzić zajęcia edukacyjne podczas rejsów, że możemy prezentować nasze publikacje na promach Polferries, to jest wartość dodana. Wychodzimy poza mury naszego muzeum do miejsca niestandardowego, jakim jest prom. Tam, turystom podróżującym przez 18 godzin w jedną stronę, mówimy o II Wojnie Światowej. Skala oddziaływania wymyka się też naszym możliwościom ujęcia statystycznego, ale jedno jest pewne: przez to poszerzamy nasze oddziaływanie – tłumaczył dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.

Polferries i muzeum podpisały porozumienie o współpracy w czerwcu 2023 roku. Na jego mocy pasażerowie linii, którzy okażą kartę pokładową w kasie muzeum, mogą kupić bilet na zestawie ze zniżką. Ma to zachęcić do odwiedzin w placówce szczególnie gości ze Skandynawii. Współpraca Muzeum II Wojny Światowej z Polferries ma także charakter edukacyjny, bowiem w wybranych rejsach na promach Nova Star i Wawel edukatorzy muzeum zapraszają do lepszego zrozumienia codzienności tamtych trudnych czasów. W grudniu odbyły się prezentacje dot. przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia w czasie II Wojny Światowej.



bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.