Polski przemysł ma ogromny potencjał do tego, aby być istotnym graczem w globalnym łańcuchu dostaw dla morskiej energetyki wiatrowej. Jednak bez solidnej, strategicznej polityki przemysłowej skupionej na OZE, w tym w szczególności na sektorze offshore wind istnieje ryzyko, że pozostaniemy w tyle. Zegar tyka, a natychmiastowe działanie jest niezwykle istotne. Dlatego Polska pilnie potrzebuje polityki przemysłowej nakierowanej na wsparcie łańcucha dostaw morskiej energetyki wiatrowej.
Konsorcjum banków podpisało z Gdańską Stocznią „Remontowa” im. J. Piłsudskiego S.A. umowę linii na gwarancje i akredytywy, której celem jest wsparcie kluczowego projektu stoczni w najbliższych latach, związanego z budową promów typu Ro-Pax. Będą to jedne z najbardziej przyjaznych środowisku promów samochodowo - pasażerskich, zasilanych skroplonym gazem ziemnym w układzie hybrydowym, jakie mają pływać po Morzu Bałtyckim.
W rozwoju sektora morskiej energetyki wiatrowej ważną rolę odgrywają stowarzyszenia branżowe. To one niejednokrotnie są głosem sektora z rozważaniach na temat przyszłości morskiej energetyki wiatrowej, debatach na temat bieżących wyzwań, oraz w pracach nad regulacjami. W Polsce od wielu lat działa Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej (PTMEW). Czym się zajmuje? Jak ocenia zaangażowanie polskich firm w sektorze offshore wind? Jakie są plany PTMEW na 2022 roku? Pytamy Jakuba Budzyńskiego, wiceprezesa organizacji.
Polski łańcuch dostaw dla branży offshore obejmuje dziś ponad 400 przedsiębiorstw – podaje Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Branżowi eksperci oceniają, że udział krajowych firm w projektach pierwszej fazy rozwoju morskich farm wiatrowych będzie sięgał 20–25 proc., ale potencjał krajowego przemysłu w tym obszarze jest nawet dwukrotnie większy. Jak największe lokalne zaangażowanie ma zapewnić porozumienie sektorowe, które branża offshore podpisała z rządem w połowie września.
Kontrahenci zagraniczni, urzędy morskie i Marynarka Wojenna RP to główni odbiorcy polskiej produkcji stoczniowej – to najkrótsze podsumowanie sesji „Perspektywy i ograniczenia w przemyśle stoczniowym” w czasie Forum Wizja Rozwoju Gdynia 2021.
Polska gospodarka stoi na solidnym fundamencie, przemysł ma przewagi konkurencyjne i jest to zasługa Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju - oświadczył w poniedziałek w Gdańsku premier Mateusz Morawiecki.
Polski przemysł pozostanie jednym z najszybciej rosnących w Europie - poinformowali eksperci Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE), komentując poniedziałkowe dane dotyczące MI. Eksport będzie wciąż napędzać wzrost przemysłu - dodali.
Aby polskie produkty znajdowały nabywców na rynkach zagranicznych, co jest warunkiem wzrostu eksportu, polski przemysł musi być konkurencyjny - powiedziała Beata Daszyńska-Muzyczka prezes BGK podczas konferencji z okazji 30-lecia powstania ARP.
Polski przemysł nie wykazuje żadnych oznak słabości; we wrześniu produkcja sprzedana przemysłu wzrosła o 1,0 proc. r/r - napisali w piątek analitycy Banku Pekao, odnosząc się do danych GUS.
"Mimo globalnego kryzysu, polski przemysł morski radził sobie bardzo dobrze. W czerwcu, jako jedyny kraj w całej UE, mieliśmy wzrost produkcji przemysłowej. Dokładnie o 0,5 proc. To pokazuje, jak silna jest polska gospodarka. Również porty w Trójmieście i Szczecinie okazały się odporne na kryzys " - mówił dziś na antenie Radia Gdańsk Mateusz Kowalewski, wydawca portalu GospodarkaMorska.pl
Port w Pucku będzie miał nowy falochron i nabrzeże. Jest przetarg
Należący do MSC port afrykański zyskuje przez chaos na Morzu Czerwonym
Pływająca pogłębiarka rozpocznie pracę na Mierzei Wiślanej
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków