Logistyka dla branży beverage stoi dziś przed wyzwaniem, jakim jest optymalizacja kosztów. Jednym ze sposobów na ich obniżenie mogą być kontyngenty taryfowe. Jak z nich skorzystać i jakie mogą mieć znaczenie dla odpraw celnych w imporcie? Najważniejsze informacje zebrał Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage.
W organizacji dostaw morskich niewielkich ilości ładunków najczęściej wykorzystywane są usługi transportu drobnicowego (LCL). Jednak w przypadku towarów szczególnie wrażliwych na zniszczenie czy utratę jakości, np. napojów, soków czy wina, wymagane jest niestandardowe podejście i przygotowanie dedykowanych rozwiązań.
Przygotowanie poprawnie wypełnionych dokumentów przewozowych ma kluczowe znaczenie dla szybkiej organizacji dostaw i sprawnej obsługi celnej. Jest to szczególnie ważne dla firm z branży beverage, które obracają towarami wrażliwymi takimi jak soki, wina, komponenty do produkcji napojów, itp. Eksperci Hillebrand Gori, operatora logistycznego specjalizującego się w obsłudze tej branży, przygotowali krótki przewodnik na temat dokumentów przewozowych.
W globalnej wymianie handlowej kluczową rolę odgrywa transport morski, który obejmuje 80% globalnych dostaw towarów. Dostawy odbywają się wybranymi szlakami żeglugowymi, które mają swoje określone trasy, co wpływa na czas dostawy. Firmy zajmujące się produkcją wina i napojów alkoholowych, znając trasy morskie wykorzystywane do transportu towarów, mogą lepiej planować wysyłki, zarządzać łańcuchem dostaw, minimalizując koszty i czas dostawy.
Importerzy, przygotowując się do organizacji dostaw wina i innych napojów z różnych miejsc na świecie, stają przed wyborem odpowiedniej metody ich wysyłki. Kiedy ładunek nie wystarczy do wypełnienia całego kontenera, najlepszym rozwiązaniem w transporcie morskim jest LCL. Hillebrand Gori, specjalizujący się w organizacji globalnych łańcuchów dostaw dla beverage, przygotował krótki przewodnik na temat LCL - na czym polega i dlaczego może być idealnym wyborem dla firmy winiarskiej.
Niedobór kontenerów, wciąż wysokie stawki i opóźnienia w tranzycie - jak przygotować się na największe wyzwania globalnych łańcuchów dostaw?
Największymi wyzwaniami dla łańcuchów dostaw płynnych towarów masowych są dziś zakłócenia w transporcie morskim, niedobór kontenerów, zmiany w rozkładach rejsów i przydział przestrzeni ładunkowych. W odpowiedzi Hillebrand, globalny operator logistyczny dla branży beverage, opracował i wprowadził innowacyjne rozwiązanie, które pozwala na przetransportowanie w jednym kontenerze aż 27 tys. litrów płynów. To flexitank XL, jeden z największych elastycznych zbiorników typu flexitank dostępnych na rynku.
Hillebrand Poland, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, umacnia swoją pozycję lidera w morskim transporcie kontenerowym płynnych produktów masowych i zwiększa wolumeny przewożonych tą drogą ładunków. Firma osiąga dwucyfrowe wzrosty w tym segmencie usług i zamierza utrzymać tak dynamiczny rozwój do końca roku.
Grupa Deutsche Post DHL kupiła firmę spedycyjną J.F. Hillebrand Group AG i jej spółki zależne. W ten sposób grupa wzmocni swoją pozycję na rynku spedycji morskiej.
Wolumen transportu morskiego zamówionego do Stanów Zjednoczonych przez spedytorów Deutsche Post’s DHL Group, United Parcel Service Inc i FedEx Corp mocno spadł w lutym. Ten kluczowy barometr światowej gospodarki powinien być ostrzeżeniem także dla światowej żeglugi.
Port w Pucku będzie miał nowy falochron i nabrzeże. Jest przetarg
Należący do MSC port afrykański zyskuje przez chaos na Morzu Czerwonym
Pływająca pogłębiarka rozpocznie pracę na Mierzei Wiślanej
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków