mk
Hybrydowe napędy z wykorzystaniem silnika elektrycznego to przyszłość przemysłu jachtowego najbliższych lat. Zespół z Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa, pod kierunkiem dr. hab. inż. Wojciecha Litwina, opracował nowatorską koncepcję hybrydowego układu napędowego.
Prace nad rozwiązaniem prowadzone były przy użyciu utworzonego w tym celu laboratorium badawczego, które mieści się na terenie uczelni. Wyniki badań zostały zgłoszone do ochrony w polskim i europejskim urzędzie patentowym, w czym pomogło uczelniane Centrum Transferu Wiedzy i Technologii.
Politechnika Gdańska zaprosiła do projektu gdańską firmę Marine Works wyspecjalizowaną w projektowaniu, dostawie i montażu układów napędowych dla jednostek pływających. We współpracy z tą firmą PG będzie prowadzić badania nad usprawnieniem i wdrożeniem wynalazku. W tym celu 6 grudnia 2016 roku podpisana została umowa licencyjna, regulująca prawne i finansowe aspekty korzystania z własności intelektualnej dotyczącej wypracowanej na PG koncepcji hybrydowego układu napędowego.
Wspólny projekt jest kolejnym przykładem udanej współpracy na linii uczelnia wyższa – przemysł. PG zyska m.in. sprzęt, a dyplomaci z naszej uczelni będą zdobywać cenne doświadczenie praktyczne.
Niezwykłe zabytki odkryte podczas remontu Żurawia
Thales inauguruje nowe centrum testowe dla fregat typu F126
Konferencja poświęcona morskiej flocie handlowej pod narodową banderą w murach Wydziału Nawigacyjnego UMG
20-lecie Polski w UE. Zwiedzanie latarń morskich 1 maja za złotówkę
Jak przetrwać i ratować na morzu? Ćwiczenia i badania na Bałtyku z udziałem studentów i pracowników uczelni morskich
Historia kołem się toczy. XVII-wieczny festyn pod Gdańskim Żurawiem