Dźwig o nośności 250 ton rozładował żelbetowe pontony na terenie rozbudowywanego i powiększanego Portu Jachtowego w Górkach Zachodnich w Gdańsku. Po zakończeniu tej inwestycji przy nowych pomostach będzie mogło cumować aż 180 żaglówek.
Dzięki rozbudowie Portu, której inwestorem jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, wkrótce do dyspozycji żeglarzy będą powiększone trzy nabrzeża i pirs. Generalny wykonawca, sopocka firma NDI, w zakresie prac miała też prace rozbiórkowe, wzmocnienie istniejących nabrzeży, pogłębianie akwenu do rzędnej -4 metra, wyczerpanie urobku z dna o kubaturze ok. 10,7 tys. m3 (powierzchnia ok. 14 tys. m2) oraz wykonanie oznakowania nawigacyjnego.
– Zakończyliśmy już pogłębianie dna. Wykonaliśmy wszelkie roboty
żelbetowe na nabrzeżach W i S. Do realizacji zostały tego typu prace na
nabrzeżach N i E. Obecnie dobiegają też końca roboty kafarowe związane z
pogrążaniem pali prowadzących pomosty pływające – relacjonuje Piotr
Gosch, kierownik robót z firmy NDI.
Generalny wykonawca
rozpoczął już także montaż żelbetowych pontonów, z których powstaną trzy
pomosty pływające, przy których będzie można cumować jachty oraz
falochron pływający, chroniący marinę od strony Wisły.
Łącznie
zamontowanych zostanie 19 pontonów. Każdy z nich ma około 20 metrów
długości, 3 metry szerokości i 1,06 metra wysokości. Wszystkie tego typu
elementy przyjechały do Gdańska ze szczecińskiego zakładu
prefabrykacji. Do ich rozładunku wykorzystano dźwig o nośności 250 ton.
–
Jeszcze w tym miesiącu rozpocznie się również montaż wyposażenia
hydrotechnicznego. Po zakończeniu robót branżowych i żelbetowych do
wykonania pozostaną jedynie prace brukarskie i roboty
porządkowo-wykończeniowe – mówi kierownik robót z firmy NDI.
Grupa
NDI musi też zadbać o wyposażenie nabrzeża: o pachoły cumownicze,
drabinki wyłazowe, odbojnice, stojaki na koło ratunkowe, postumenty
oświetleniowe zasilające wyposażone w gniazda elektryczne i zawory
wodne.
Koszt prac to ponad 18,5 miliona złotych. Na ich
realizację generalny wykonawca dostał 12 miesięcy, co z uwagi na
momentami niezwykle trudne warunki atmosferyczne (szczególnie w okresie
jesienno-zimowym) stanowiło nie lada wyzwanie. Wszelkie roboty mają się
zakończyć w tym roku.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?