• <
BOTA_TECHNIK_MEGA

Zabezpieczenie przeciwpowodziowe Krynicy Morskiej

Zabezpieczenie przeciwpowodziowe Krynicy Morskiej - GospodarkaMorska.pl
Fot. mat.prasowe

ac

14.05.2021 Źródło: inf.prasowa

W zeszłym tygodniu Urząd Morski w Gdyni dokonał technicznego odbioru zabezpieczenia przeciwpowodziowego w Krynicy Morskiej.

Celem całej inwestycji jest poprawa sprawności reagowania w sytuacji wystąpienia powodzi sztormowych, a mianowicie  zabezpieczenie Krynicy Morskiej przed powodziami od strony Zalewu Wiślanego, poprawa ochrony brzegu Morza Bałtyckiego oraz minimalizowanie strat, wynikających z erozji lądu i cofania się brzegu. Dzięki uniknięciu powodzi, oprócz ochrony infrastruktury, znajdującej się w tym obszarze, zachowane zostaną również istniejące walory przyrodnicze.

Zespół realizujący projekt ze strony Inwestora - Urzędu Morskiego w Gdyni, Inżyniera Kontraktu - SWECO Consulting Sp. z o.o. oraz Wykonawcy - Konsorcjum firm: WMW Marek Pestilenz i Wojciech Pestilenz Sp. j., Przedsiębiorstwo Budownictwa Melioracyjnego i Urządzeń Wodnych „INWESTMEL” Sp. z o.o, DABI SM Budny Sp. z o.o., Sp. komandytowa podczas odbioru technicznego

W ramach inwestycji wykonano:
    • budowę nowych wałów przeciwpowodziowych
    • przebudowę istniejących wałów przeciwpowodziowych poprzez podwyższenie korony wału
    • montaż mobilnych zapór przeciwpowodziowych w portach rybackim i pasażerskim. Zapory są proste w montażu, co jest niezwykle ważne z uwagi na krótki czas, jaki jest potrzebny do ich rozstawienia. Ten rodzaj zabezpieczenia przeciwpowodziowego, a mianowicie połączenie stałej konstrukcji wału z przesłonami mobilnymi, montowanymi w razie wystąpienia zagrożenia, jest bardzo korzystny i funkcjonalny m.in. z uwagi na możliwość zachowania walorów krajobrazu, który wyłącznie w sytuacji nadzwyczajnej zostanie zasłonięty przez zapory
    • budowę rowu wału wzdłuż skarpy w celu odprowadzenia wód opadowych
    • budowę drogi serwisowej na koronie wału

Droga serwisowa na koronie wału przeciwpowodziowego w Krynicy Morskiej

Droga na koronie wału, choć w zamierzeniu służy jego obsłudze technicznej,  jest również przepięknym ciągiem spacerowym, który niewątpliwie uatrakcyjni turystycznie fragment brzegu Zalewu Wiślanego, znajdujący się w Krynicy Morskiej.

W ramach projektu  zaplanowano również zakup specjalistycznego wyposażenia do obsługi wału: jest to quad wraz z przyczepą oraz zestaw do montażu przegród mobilnych oraz ładowarki czołowej.
Długość linii brzegowej, na której prowadzone były działania z zakresu ochrony brzegów morskich to 4,0 km.

Koszt projektu współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 35 000 000 zł.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32925,00 $ tona -0,77% 15 cze
 Cynk 2986,00 $ tona -1,87% 15 cze
 Aluminium 2458,00 $ tona -1,84% 15 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.