• <

Wynik wyszukiwania - "viking grace" - Wiadomości

Biopaliwo na bilety (promowe). Innowacje na i pod pokładami promów

Pasażerowie fińscy korzystający z transportu morskiego po raz drugi z rzędu uznali Viking Line za najbardziej zrównoważoną firmę żeglugową obsługującą połączenia między Finlandią a Szwecją. Prawie połowa osób, które wypełniły ankietę, wybierze w przyszłości jeszcze bardziej przyjazne dla klimatu środki transportu, a dwie trzecie są gotowe dopłacić do biletu, aby zmniejszyć niekorzystny wpływ statku na środowisko – wynika z najnowszego badania EPSI linii promowych Passenger Transport Ferries 2023.
17.09.2023

Dopłać za bilet promowy żeby zredukować emisje

Pasażerowie fińskich linii Viking Line mają nie lada okazję – mogą (ale nie muszą) dopłacić do ceny biletu, by zmniejszyć emisje wyemitowane przez ich podróż.
07.09.2023

Bunkierki LNG a łańcuch dostaw. Optymalne projektowanie to konieczność

Transport morski stanowi dominujący element międzynarodowego łańcucha dostaw. Według raportu przedstawionego w tym roku przez Europejską Agencję Środowiskową wraz z Europejską Agencją ds. Bezpieczeństwa na Morzu, transport morski odpowiada za 77 proc. handlu zewnętrznego UE oraz 35 proc. handlu wewnętrznego państw unijnych. Z tego względu wywiera globalny wpływ nie tylko na gospodarkę, ale również (i być może przede wszystkim) na środowisko.
21.12.2021

Masowiec VLOC Sea Zhoushan największym statkiem z Rotor Sails

Norsepower z siedzibą w Finlandii ogłosił instalację pięciu pędników wiatrowych Rotor Sails na pokładzie nowo zbudowanego bardzo dużego statku typu VLOC, budowanego w Chinach.
14.05.2021

Sztokholm – raport z rynku portowego

Sztokholm wraz ze swoimi obszarami satelitarnymi jest szwedzkim portem zlokalizowanym na południowym wybrzeżu tego kraju. Jest to jeden z najistotniejszych elementów transportowo-logistycznych całej Szwecji, ponieważ w tym rejonie skupia się około 50 proc. całej krajowej konsumpcji. Rejon Sztokholmu słynie przede wszystkim z ruchu pasażerskiego i ro-ro a w dalszej kolejności kontenerowego, który obsługiwany jest za pomocą najnowocześniejszych przyjaznych środowisku technologii.
11.05.2021

Pomyślne zakończenie testów technologii Rotor Sail na promie MS Viking Grace

Fińska firma technologiczna Norsepower zakończyła testy żagli wirnikowych zainstalowanych na pokładzie Viking Grace w 2018 roku.
27.04.2021

Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in.: o kolejnych nowych promach, które pojawią się w Europie

W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o kolejnych nowoczesnych jednostkach, którymi dysponować będą wkrótce europejscy armatorzy.
24.11.2020

Prom Viking Grace osiadł na mieliźnie w pobliżu Wysp Alandzkich

Prom pasażerski Viking Line z 400 pasażerami i załogą na pokładzie osiadł na mieliźnie na fińskich Wyspach Alandzkich.
23.11.2020

Prom ze Szwecji, który wpłynął na mieliznę w Finlandii, powrócił na trasę [wideo]

Prom, który podczas sobotniego rejsu ze Sztokholmu do Turku wpłynął na mieliznę w rejonie Wysp Alandzkich, ruszył dziś po południu w dalszą drogę i zmierza do portu docelowego. To drugi wypadek tej jesieni, gdy prom kursujący między Finlandią a Szwecją znalazł się na mieliźnie.
22.11.2020

Transport frachtowy w Viking Line mocno się trzyma mimo kryzysu COVID-19

Fińska firma promowa Viking Line odnotowuje wzrost zapotrzebowania na transport towarowy na swoich statkach, utrzymując wysoki ruch pomimo kryzysu wywołanego pandemią COVID-19.
22.04.2020

W Nowy Rok z zieloną energią. Unia Europejska nie szczędzi grosza na proekologiczne projekty

Kolejny rok będzie obfitował w kolejne ekologiczne inwestycje. Znaczące środki na rozwój zielonych technologii przeznaczy znów Unia Europejska. Konkretne środki zostaną przekazane m.in. na rozwiązania wykorzystujące siłę wiatru do wspierania żeglugi.
03.01.2020

Norsepower zakończył projekt stworzenia energooszczędnego tankowca VLCC

Norsepower, fiński dostawca pomocniczych systemów napędu na wiatr dla statków, ukończył wspólny projekt z chińskim Szanghajskim Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) w celu opracowania energooszczędnego dwupaliwowego tankowca VLCC o nośności 300 000 dwt.
04.12.2019

W stoczni Remontowa zakończył się remont promu Copenhagen

Proekologiczne i pozwalające na oszczędności rozwiązanie na promie Copenhagen coraz bliżej. W zeszłym tygodniu, w Gdańskiej Stoczni Remontowa zakończył się remont jednostki niezbędny do przeprowadzenia modernizacji. Samo urządzenie (rotor) zostanie zamontowane na promie w II kwartale 2020 roku.
17.11.2019

Popularne wśród armatorów ekologiczne rozwiązanie ze wsparciem koncernów paliwowych

Coraz popularniejsze wśród przewoźników promowych rotory, produkowane przez fiński koncern Norsepower, będą rozwijane dzięki wsparciu koncernów paliwowych. Firmy reprezentujące tę branżę kładą coraz większy nacisk na rozwój zielonych technologii.
30.09.2019

Viking Line walczy z marnowaniem jedzenia. To, co zostaje, służy do produkcji biogazu

Pilotażowy program realizowany przez Viking Line przynosi pierwsze efekty. Armator pochwalił się, że dzięki prowadzonym działaniom w ciągu kilku miesięcy ocalono przez marnotrawstwem wiele ton żywności.
26.09.2019

Scandlines jeszcze bardziej ekologiczny. Prom Copenhagen z innowacyjnym systemem

Kolejny przewoźnik stawia na rotory. To proekologiczne i pozwalające na oszczędności rozwiązanie pojawi się teraz na jednostce należącej do firmy Scandlines.
15.08.2019

Testy żagla wirnikowego na promie Viking Grace

Viking Line weryfikuje opłacalność ubiegłorocznych inwestycji. Według danych fińskiego dziennika „Turun Sanomat” przedsiębiorstwo nie jest jeszcze pewne, czy instalacja nowoczesnego rotora na pokładzie jednego z promów przyczyni się do oszczędności paliwa.
30.05.2019

Viking Line miał twardy orzech do zgryzienia. O pomoc poprosił pasażerów

Viking Line już wkrótce ogłosi nazwę swojego nowego promu. Firma właśnie zamknęła głosowanie na jego imię, a w ciągu tygodnia ogłosi wyniki plebiscytu.
21.05.2019

Kolejny wycieczkowiec dla Viking Cruises opuścił stocznię Fincantieri

Włoska stocznia Fincantieri dostarczyła wycieczkowiec Viking Jupiter armatorowi Viking. Jednostka opuściła zakład w Ankonie 7 lutego.
07.02.2019

Strajki w Szwecji mogą spowodować zakłócenia w żegludze

Nadchodzący czwartek może upłynąć pod znakiem zakłóceń w porcie w Sztokholmie. Wszystko z uwagi na strajk zapowiedziany przez jedną z grup zawodowych. Nie jest to jedyny szwedzki port, w którym w nadchodzących dniach mogą mieć miejsce zakłócenia.
23.01.2019

Mniej pasażerów, ale sytuacja stabilna. Viking Line zaprezentował statystyki za 2018 r.

Firma Viking Line opublikowała dane za 2018 r. Jak poinformował przewoźnik, był to czas, w którym sytuacja utrzymywała się na stabilnym poziomie, choć nie udało się uniknąć spadków.
15.01.2019

Pierwszy prom z napędem wspomaganym siłą wiatru

Jak poinformował w oficjalnym komunikacie fiński operator promowy Viking Line - zakończyła się właśnie przebudowa Viking Grace, pierwszego w historii promu pasażersko - samochodowego ze wspomaganiem systemu napędowego przez aerodynamiczne wirniki napędzane siłą wiatru.
13.04.2018

Zmiany na promach Viking Grace i Amorella

Viking Line ruszyło z modernizacją dwóch popularnych jednostek, które obsługują połączenia do Turku. Prom Viking Grace po krótkiej przerwie powrócił już na trasę. Teraz zmianom poddawana jest Amorella.
29.01.2018

Viking Line z wzorowym serwisem. Armator triumfuje po raz czwarty

Viking Line znów został doceniony za najwyższą jakość świadczonych usług. Fiński przewoźnik otrzymał nagrodę Service Score po raz czwarty.
10.05.2017

Viking Line będzie miał nowy prom. Armator ogłosił podpisanie umowy

Viking Line jest kolejnym w ostatnim czasie przewoźnikiem, który zdecydował się na zamówienie nowego promu. Supernowoczesna jednostka będzie gotowa w 2020 r., a wartość inwestycji sięgnie prawie 200 milionów euro.
06.04.2017

Viking Line ma powody do świętowania

Przedstawiciele firmy Viking Line nie kryją zadowolenia. Wszystko za sprawą promu Viking Grace. Jeden z najnowocześniejszych promów, które pływają po Morzu Bałtyckim, przewiózł już 5 milionów pasażerów.
28.03.2017

Viking Grace będzie pierwszym na świecie promem napędzanym LNG oraz energią wiatrową

Należący do Viking Line prom Viking Grace przejdzie niezwykłą modernizację. Firma poinformowała właśnie o podpisaniu umowy, na mocy której flagowa jednostka należąca do operatora zostanie dostosowana do zasilania energią wiatrową.
26.01.2017

Viking Grace przeciera nowe szlaki

Należący do Viking Line prom Viking Grace przejdzie niezwykłą modernizację. Firma poinformowała właśnie o podpisaniu umowy, na mocy której flagowa jednostka należąca do operatora zostanie dostosowana do zasilania energią wiatrową.
26.01.2017

Viking Line podsumowuje miniony rok

Viking Line jest kolejnym przewoźnikiem, który zaprezentował dane dotyczące frekwencji na obsługiwanych przez siebie trasach. Jak przyznali przedstawiciele firmy, rok 2016 był okresem stabilnym.
16.01.2017

Tysięczne bunkrowanie promu Viking Grace

Należący do Viking Line prom Viking Grace, który napędzany jest gazem LNG, świętował właśnie tysięczne bunkrowanie. Otrzymał on 60 ton tego paliwa w pobliżu Sztokholmu.
26.08.2016

Viking Line jednym z najlepiej ocenianych przewoźników na Bałtyku

Viking Line spodziewa się bardzo dobrych wyników podczas tegorocznego sezonu. Operator przyznał, że jego oczekiwania są podyktowane m.in. bardzo wysokimi oceanami, jakie otrzymuje podczas badań opinii konsumenckiej.
06.07.2016

Ekologia najwyższym priorytetem dla Viking Line

Bałtycki operator promowy Viking Line poddał recyklingowi 15% więcej odpadów stałych i 10% więcej tychże w 2015 roku w porównaniu do roku 2014.
31.03.2016

LNG czy metanol, czyli różne podejścia szwedzkich armatorów do paliw alternatywnych

Dwóch szwedzkich operatorów promowych: Stena Line i Viking Line wybrało dwa różne rozwiązania paliwowe w związku z dostosowaniem statków do wymogów dyrektywy siarkowej obowiązującej w Północnej Europie.
12.10.2015

Nowy wymiar podróżowania. Viking Line jako pierwszy na Bałtyku udostępnił aplikację mobilną

Viking Line został pierwszym operatorem na Morzu Bałtyckim, który uruchomił swoją mobilną aplikację. Ma się ona stać nieocenionym narzędziem pomocy dla pasażerów, a jednocześnie spowodować, że rejs statkiem Viking Line stanie się jeszcze bardziej niezapomnianym doświadczeniem.
04.09.2015

Święta z Viking Line. Tradycja spotyka się z nowoczesnością

Specjalne dekoracje, znakomite dania serwowane przez uznanego szefa kuchni, nastrojowa muzyka i wyjątkowy klimat. Święta Bożego Narodzenia na promach należących do Viking Line mają być niezapomniane – zapowiada armator.
05.12.2014

Viking Line przedstawiło dotychczasowe dane za 2014 r. Więcej pasażerów i przewiezionych towarów

Viking Line opublikowało wyniki za pierwsze trzy kwartały 2014 r. Przedstawiciele firmy mają wiele powodów do zadowolenia. Od stycznia do września zwiększeniu uległ bowiem ruch pasażerki. Fiński armator przewiózł też więcej jednostek cargo. Spadły jednak obroty firmy.
17.11.2014

Przewoźnicy przed trudnym zadaniem. Wzrost kosztów paliwa nawet o 12-15 procent

Już tylko dwa miesiące pozostały do wejścia w życie dyrektywy siarkowej. Zmiany przepisów będą miały olbrzymi wpływ na branżę transportową w Europie.
28.10.2014

Viking Grace z prestiżowym wyróżnieniem. Prom, który ustanowił nowe standardy

Należący do Viking Line prom Viking Grace otrzymał prestiżową nagrodę Skål Award. Jednostka została uznana za najbardziej przyjazny środowisku statek na świecie.
27.10.2014

Paliwo promowe: Perspektywy bunkrowania LNG w europejskich portach

W ostatnich latach potwierdzono, że gaz ziemny jest ekologicznym paliwem. Jego zawartość siarki jest prawie zerowa, a stężenie tlenku azotu w gazach wydzielanych w procesie spalania może być zredukowane o 80%.
20.08.2014

GTT dostawcą zbiorników LNG dla Brittany Ferries

Przewoźnik Brittany Ferries podpisał umowę z Gaz Transport & Technigaz (GTT), określającą firmę GTT jako ich dostawcę zbiornika membranowego Mark III LNG, o pojemności 1,330m³. Zbiornik ten przeznaczony będzie dla nowego promu Pegasis, którego pierwszy rejs jest planowany na grudzień 2016.
02.04.2014

Zakupowy szał wśród armatorów

Armatorzy promowi przygotowują się do mającej wejść w życie nowej unijnej dyrektywy siarkowej. Z dniem 1 stycznia 2015 roku będą musieli ograniczyć zawartość siarki z obecnego 1 % do 0,1% w paliwach stosowanych na promach kursujących po Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym i Kanale La Manche. W związku z powyższym przewoźnicy promowi stanęli przed dylematem, czy bardziej opłacalna jest modernizacja istniejących czy budowa nowych jednostek spełniających wymagania dyrektywy. Wielu z nich decyduje się na zakup nowych statków.
01.04.2014

Viking Line: wzmocnienie na Tallinn-Helsinki i udany 2013 rok

Rok 2013 dla fińskiego armatora Viking Line był pełen pozytywnych wrażeń i sukcesów.
10.01.2014

Bunkrowanie statków LNG przyniesie portom miliony. Szwecja już zarabia, Polska zacznie w przyszłym roku

Sztokholmskie porty jako jedne z pierwszych na świecie i pierwsze na Bałtyku oferują tankowanie dużych statków pasażerskich paliwem LNG metodą vessel-to-vessel. Ta usługa będzie w portach północnej Europy żyłą złota, bo bałtyckie wody niedługo zapełnią statki napędzane LNG. Wszystko przez unijne przepisy środowiskowe. Polska może na tym najwięcej skorzystać.
03.04.2013

Pierwszy prom pasażerski na gaz LNG wyruszył w rejs po Bałtyku

Pierwszy na świecie duży statek pasażerski zasilany skroplonym gazem ziemnym LNG wyruszył w poniedziałek ze Sztokholmu w inauguracyjny rejs do fińskiego Turku.
15.01.2013

Dziękujemy za wysłane grafiki.