• <

Wynik wyszukiwania - "napęd elektryczny" - Wiadomości

Trzy firmy łączą siły z myślą o rozwoju zeroemisyjnej żeglugi śródlądowej w Holandii

Inland Terminals Group (ITG), Zero Emission Services (ZES) i Nedcargo rozpoczynają w pełni zeroemisyjny transport kontenerowy śródlądowymi drogami wodnymi. Statek śródlądowy MS Den Bosch Max Groen będzie pływał z wymiennymi kontenerami akumulatorowymi na pokładzie. Dzięki temu elektrycznemu systemowi napędowemu nie emituje się CO2, azotu ani cząstek stałych. Ma to stanowić krok naprzód w rozwoju zrównoważonej żeglugi śródlądowej.
18.09.2025

Wärtsilä dostarczy elektryczny układ napędowy dla pierwszych w USA zeroemisyjnych promów pasażerskich

Nowe silniki elektryczne od Wärtsilä zostaną zamontowane na trzech promach. Statki te mają stać się pierwszymi, w pełni elektrycznymi jednostkami, które powstaną w amerykańskiej stoczni i będą pływać w USA, w rejonie Zatoki San Francisco.
28.05.2025

Damen buduje elektryczne promy dla BC Ferries

W mieszczącej się w rumuńskim Gałaczu stoczni Damen Shipyards Galati odbyło się kilka wydarzeń związanych z budową promów dla kanadyjskiego przewoźnika BC Ferries. W ciągu tygodnia przeprowadzono cięcie blach, położenie stępki i wodowanie trzech z czterech zamówionych statków.
27.05.2025

AYK Energy instaluje na promach największe obecnie baterie morskie

Zespół inżynierów AYK Energy poinformował o zainstalowaniu największych baterii morskich na kolejnym statkku należącym do Brittany Ferries.
19.02.2025

Elektryfikacja norweskiej i fińskiej floty zaczęła się w Polsce. CRIST przeciera szlaki

Norwegia jest pierwszym krajem, który od 10 lat powodzeniem eksploatuje statki z napędem elektrycznym. Inne państwaprowadzą wciąż pilotażowe projekty promów elektrycznych. Zanim na wody Sognefjord wypłynął MF Ampere, w Elblągu pływał elektryczny statek pasażerski Nowa Hanza. W ciągu ostatnich 10 lat dla Norwegii, Finlandii oraz innych państw zbudowano statki elektryczne, które do dzisiaj sprawdzają się w każdych warunkach eksploatacyjnych.
19.02.2025

Pierwszy na świecie w pełni elektryczny prom kończy 10 lat

Od momentu rozpoczęcia działalności w 2015 roku, prom MF Ampere pokonał dystans równy 17-krotnemu okrążeniu równika, wykorzystując swój napęd bateryjny. W ten sposób mija dekada od przełomu w transporcie morskim, a kolejne lata eksploatacji jednostki mają umacniać ten pogląd.
18.02.2025

Pierwszy na Litwie ekologiczny statek napędzany wodorem i energią elektryczną zwodowany

Jak informuje Zarząd Portu Morskiego w Kłajpedzie, pierwszy w kraju ekologiczny statek napędzany wodorem i energią elektryczną, został zwodowany. Przeznaczony do odbioru odpadów z innych jednostek pływających ma wyróżniać się zeroemisyjnością, sprzyjając dekarbonizacji działalności portu.
23.01.2025

Damen rozpoczyna budowę elektrycznego promu dla kanadyjskiego odbiorcy

W rumuńskiej stoczni należącej do holenderskiej firmy, Damen Shipyards Galati odbyła się ceremonia cięcia blach pod trzeci z czterech zaplanowanych promów klasy Island dla kanadyjskiego armatora BC Ferries. Jednocześnie firma poinformowała o położeniu stępki pod wcześniej rozpoczętą jednostkę z tej serii.
17.01.2025

CMA CGM wdraża barki z napędem elektrycznym do żeglugi w Wietnamie

Francuska firma specjalizująca się w rozwiązaniach dla transportu lądowego, morskiego i powietrznego oraz logistyce zbuduje w 100% ekologiczną barkę elektryczną połączoną z dedykowaną infrastrukturą ładowania. Ma to zapewnić innowacyjne, przyjazne środowisku rozwiązanie dla transportu śródlądowego w Wietnamie.
17.12.2024

W Singapurze zaprezentowano pierwszy na tamtejszym rynku w pełni elektryczny wodolot

Firma Yinson GreenTech wprowadza na rynek pierwszy w Singapurze w pełni elektryczny wodolot, Hydroglyder. Prezentacja jednostki odbyła się podczas targów Offshore Energy Week 2024 (OSEA 2024), 19 listopada. Zaprojektowany z myślą o transporcie załogi szybki statek ma stanowić znaczący krok w kierunku zrównoważonych innowacji morskich, umożliwiając bardziej przyjazne dla środowiska podróże po singapurskich wodach i nie tylko.
21.11.2024

Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorowe dla 10 nowych holowników obsługujących Kanał Panamski

Zarząd Kanału Panamskiego zamówił dziesięć hybrydowych holowników ciągnikowych od europejskiego stoczniowca Astilleros Armón, z opcjami na kolejne 10 podobnych jednostek. Norweska firma Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorów dla statków hybrydowo-elektrycznych. Zawarty kontrakt dotyczy holowników o długości 30 metrów i uciągu 70 ton. Został podpisany w październiku 2023 roku i wyceniony na 150 mln dolarów.
24.05.2024

Sunreef Yachts. Młoda i dynamiczna marka

W ciągu zaledwie dwudziestu lat stocznia Sunreef Yachts stała się jednym z wiodących producentów jachtów na świecie, szybko wspinając się w rankingach Boat International Global Order Book. Z rosnącym portfelem zamówień obejmującym dwa 43-metrowe superjachty żaglowe z napędem elektrycznym, Sunreef Yachts jest najmłodszą marką, która osiągnęła taki status w branży.
22.12.2023

Poznaj innowacyjne rozwiązania dla zrównoważonej przyszłości przemysłu morskiego. Zbliża się międzynarodowa konferencja Marine Green Propulsion Solutions

Już w marcu w Szczecinie oraz w Gdańsku spotkają się przedstawiciele przedsiębiorstw opracowujących nowatorskie rozwiązania w zakresie ograniczania emisji z przemysłu morskiego. Gospodarzem konferencji jest spółka Phoenix Poland.
14.03.2023

Patent na technologię mocno zwiększa wartość firmy

Polscy przedsiębiorcy coraz częściej sięgają po możliwość ochrony własności intelektualnej. I choć dane z ostatnich miesięcy mogą napawać optymizmem, o tyle w ogólnym rozrachunku nasz kraj wciąż jest daleko za światową czołówką w ilości uzyskanych patentów. Tymczasem patent nie tylko chroni innowacyjny pomysł, ale daje też realne szanse na zwiększenie zysków w przyszłości.
06.02.2023

Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość

Dariusz Grzesiak - koordynator Działu Maszyn Elektrycznych w szczecińskiej spółce mPower prognozuje, że silniki spalinowe będą coraz bardziej wypierane przez napędy elektryczne. Takie są łatwiejsze do budowy konstrukcyjnie, są też mniej zawodne. Dotyczy to elektromobilności w szerokim zakresie, zarówno w pojazdach kołowych, jak również np. w branży jachtowej, w której ekologiczne napędy pojawiają się coraz częściej.
02.02.2023

Port Tallinn chce od 2050 roku przyjmować tylko statki z napędem elektrycznym lub na czyste paliwo

Aby osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050 roku, estoński port w Tallinie będzie musiał zapewnić, aby wszystkie statki zacumowane na jego terenie przestawiły się na zieloną energię elektryczną lub alternatywne, bardziej przyjazne dla środowiska paliwa - wynika z najnowszego raportu.
28.05.2021

Nelton Sp. z o.o.

M e m b e r o f G S M D e s I g n G r o u p
biuro projektowe,projektowe biura,projektowanie statków,napęd elektryczny,

Dziękujemy za wysłane grafiki.