• <

Wynik wyszukiwania - "mv werften" - Wiadomości

Największy wycieczkowiec Disneya będzie bazował w Singapurze

Disney Cruise Line i Singapore Tourism Board zawarły umowę, na mocy której w 2025 roku linia wycieczkowa dostarczy jeden z największych statków wycieczkowych na świecie do Singapuru. Disney potwierdził wcześniejsze plotki, że firma planuje wysłanie do Azji statku Global Dream, który został przejęty w wyniku upadłości MV Werften.
30.03.2023

Disney kupił Global Dream od upadłej stoczni MV Werften

Disney Cruise Line potwierdza, że sfinalizowano zakup nieukończonego statku wycieczkowego Global Dream, który był budowany przez MV Werften dla firmy Genting Hong Kong's Dream Cruises, kiedy stocznia, a później jej spółka macierzysta, zbankrutowała w styczniu 2022 r. Gigant rozrywkowy pozyskał statek wycieczkowy po korzystnej cenie i zgodnie z wytycznymi dotyczącymi wydatków kapitałowych korporacji dla inwestorów.
17.11.2022

Rejs jak z bajki? Disney chce kupić wycieczkowiec Global Dream

W związku z postępującą likwidacją Genting Hong Kong gigant medialny Disney podobno zwrócił uwagę na jeden z wycieczkowców Genting, Global Dream. Budowa tej jednostki odbywała się w stoczni MV Werften, spółce zależnej Genting, zanim Genting zbankrutował na początku 2022 roku.
15.10.2022

Chińskie stocznie na najwyższym podium. Koreańscy stoczniowcy na drugim stopniu

Spełnia się czarny sen Niemieckiego Stowarzyszenia Stoczniowców. Stocznie Chin i Republiki Korei zdominowały rynek budowy statków i walczą jedynie o miejsce na podium. Stoczniowcy z Republiki Korei w sierpniu spadli z pierwszej pozycji, którą odzyskali po grudniu 2021 r. Nowe zamówienia sprawiły, że chińskim rywalom przypadło pierwsze miejsce pod względem portfela zamówień na nowe statki, według najnowszych danych Clarkson Research i sierpniowego raportu Vessel Value.
14.09.2022

Europejskie stocznie umierają pod presją chińskiej i koreańskiej konkurencji. Za 10 lat doki będą puste?

Przemysł budowy statków w Europie jeszcze pracuje. Za 10 lat europejski przemysł produkcji statków może być już tylko historią. Stocznie europejskie są bezbronne wobec praktyk dumpingowych oraz bezpośredniego wsparcia przemysłu stoczniowego przez państwa azjatyckie. Armatorzy europejscy działający pod ochronnym parasolem i często z istotnym wsparciem swoich państw zyski lokują w stoczniach azjatyckich.
07.09.2022

Niemiecki rząd chce kupić stocznię w Rostocku

Niemiecki rząd potwierdził, że stanął do przetargu na przejęcie stoczni w Rostocku. Niemiecka marynarka wojenna chce tam stworzyć bazę remontowo-obsługową.
26.06.2022

Niemiecka stocznia MV Werften ogłasza upadłość, zatrudnia 1900 osób

Stocznia MV Werften w Meklemburgii-Pomorzu Przednim złożyła w poniedziałek wniosek o ogłoszenie upadłości. Przyczyną niewypłacalności mają być problemy finansowe spółki-matki Genting Hong Kong, wynikające głównie z kryzysu związanego z pandemią koronawirusa. Stocznia zatrudniała 1900 osób.
10.01.2022

MV WERFTEN zwolni ponad 1000 osób?

Do zwolnienia nawet 1/3 pracowników grupy MV WERFTEN może dojść jeszcze w tym miesiącu. Niemiecka grupa stoczniowa z kapitałem azjatyckim (Genting Hongkong) zamierza zwiększyć swoją rentowność, redukując załogę z 3000 do nawet 1800 osób. Zwolnienia negocjowane są ze związkiem zawodowym IG Metall.
23.02.2021

Gróbarczyk: Ten rok musi przynieść zmiany w branży stoczniowej

O pandemii i jej skutkach mówi się wiele i pod każdym kątem, jednak nie wolno przy tej okazji zapomnieć także o przemyśle stoczniowym. Wszelkie dostępne dane wskazują bowiem, że ten rok będzie dla branży stoczniowej jednym najtrudniejszych od 2008. Nie tylko na świecie, ale przede wszystkim w Europie, a w tym także w Polsce.
08.01.2021

ISR: Sektor stoczniowy liczy na odbicie już w przyszłym roku

Sytuacja światowej branży stoczniowej jest złożona, ale istnieje w niej miejsce na nowe kontrakty, także dla firm z Polski.
14.09.2020

ISR: Genting na krawędzi, więc niemieckie stocznie wrócą do państwa?

W Meklemburgii – Pomorzu Przednim narasta niepokój wokół losów stoczni będących własnością koncernu z Hongkongu.
26.08.2020

ISR: MV Werften - renowacja poprzez redukcję zatrudnienia?

MV Werften – stoczniowy konkurent polskich zakładów – ogłosił program restrukturyzacji. W Meklemburgii – Pomorzu Przednim trwają spekulacje, czy będzie to oznaczało redukcję zatrudnienia.
14.08.2020

Europejskie stocznie wracają do pracy. Jak będzie wyglądać stoczniowa rzeczywistość po szczycie epidemii?

Kilka wiodących europejskich stoczni ogłosiło plany powolnego wznowienia działalności po ponad miesiącu przerwy. Podczas szczytu koronawirusa stoczniowcy we Włoszech, Francji, Hiszpanii i Niemczech zostali zmuszeni do zawieszenia działalności.
28.04.2020

Niemiecka stocznia zawiesza działalność na kolejne 2 tygodnie

Niemiecka stocznia MV Werften, część Genting Hongkong, postanowiła przedłużyć wstrzymanie produkcji o kolejne dwa tygodnie w związku z pandemią koronawirusa.
19.04.2020

Wpływ kryzysu COVID-19 na polski przemysł stoczniowy. Stan obecny i perspektywy [raport GospodarkaMorska.pl]

Szok, bezradność i wielka niewiadoma odnośnie przyszłości to dzisiejsze nastroje w firmach w Polsce, Europie i na Świecie. Szybkość rozprzestrzeniania się epidemii koronawirusa oraz coraz bardziej drastyczne środki wprowadzane przez rządy, z jednej strony, wydają się być konieczne, z drugiej, z dnia na dzień, powiększają obawy o przyszłość gospodarki i biznesu. „Przedłużanie kwarantanny zabije więcej ludzi niż koronawirus” te słowa Donalda Trumpa doskonale obrazują dzisiejsze odczucia w gospodarce, również w firmach z sekt
06.04.2020

Epidemia Covid-19: kolejne niemieckie stocznie zamknięte

Stocznia Nobiskrug w Rendsburgu oraz stocznia GNYK w Kilonii należące do German Naval Yards poinformowały o czasowym zamknięciu zakładów, od 1 kwietnia do odwołania, w związku epidemią koronawirusa.
02.04.2020

COVID-19 to koń trojański dla całego sektora wielkich wycieczkowców

W następstwie rozwoju epidemii koronawirusa sektor rejsów turystycznych stanął przed kryzysem, z jakim dotychczas się nie mierzył. Praktycznie wszystkie wielkie wycieczkowce stoją obecnie na szurku w portach na całym świecie. Rejsy są odwołane na 1 - 2 miesiące i nikt nie jest pewien, kiedy statki wrócą na szlaki. Niespodziewana zapaść znajdzie swoje odzwierciedlenie również na rynku stoczniowym.
28.03.2020

Epidemia koronawirusa wywołała spowolnienie gospodarcze w Europie

Według prognoz grupy Allianz w recesji znajdzie się większość państw strefy euro. Analitycy firmy przewidują, że gospodarka całej strefy skurczy się o 1,8 proc. Prognoza dotyczy między innymi największej europejskiej gospodarki - Niemiec.
26.03.2020

Niemiecki potentat stoczniowy MV WERFTEN zamyka wszystkie zakłady na 4 tygodnie

Niemiecka grupa stoczniowa MV WERFTEN podjęła decyzję o zamknięciu wszystkich swoich zakładów w Niemczech na okres 4 tygodni, w związku z epidemią koronawirusa. To zła informacja dla polskich koopernatów i podwykonawców. Informacja jest nieoficjalna ale potwierdzona przez naszych informatorów.
21.03.2020

Wypadek w niemieckiej stoczni. Zginął Polak

Tragiczny wypadek w stoczni MV Werften w Stralsund (Meklemburgia-Pomorze Przednie). W ostatnią sobotę, około godziny 12, 48-letni mężczyzna obsługiwał zdalnie sterowany dźwig. Według dostępnych obecnie informacji, miał umieścić na dźwigarze ważącą 1,5 tony płytę stalową, która z nieznanej przyczyny odczepiła się i spadła na pracownika.
03.02.2020

MV Werften położyła stępkę pod drugi wycieczkowiec klasy Global dla Dream Cruises

9 grudnia w niemieckiej stoczni MV Werften odbyła się ceremonia położenia stępki pod wycieczkowiec klasy Global dla Dream Cruises. W tym samym czasie ogłoszono początek budowy nowej klasy statków dla armatora Genting Hong Kong.
10.12.2019

Wycieczkowiec Global Dream zawinął do Wismar (wideo)

Po prawie 50-kilometrowym holowaniu wycieczkowiec Global Dream dotarł do zakładu Wismar w MV Werften, gdzie zostanie wyposażony.
01.12.2019

MV Werften położyła stępkę pod pierwszy statek „klasy globalnej” dla armatora Dream Cruises

W zeszłym tygodniu w niemieckiej stoczni MV Werften odbyła się ceremonia położenia stępki pod przyszły okręt flagowy armatora Dream Cruises. Jednostka o tonażu 204 tys. ton i 2,5 tys. kabinach będzie największym wycieczkowcem kiedykolwiek wybudowanym w Niemczech.
14.09.2018

Stoczniowe tygrysy nie tracą kłów - felieton Marka Błusia

Są już pierwsze dane dotyczące światowej produkcji stoczniowej w 2017 roku. Można je podsumować tak – nic się nie zmieniło w międzykontynentalnej konkurencji. Daleki Wschód jest wciąż na czele, tuż za nim znajduje się wschodnia Azja i jeszcze raz ta sama Azja…
22.05.2018

To był szczególny rok dla firmy PAŁASZ MARINE PROJEKT. Rozmowa z Arkadiuszem Pałaszem, dyrektorem zarządzającym

Firma PAŁASZ MARINE PROJEKT jest niezależnym biurem projektowym, działającym na rynku okrętowym od 2002 roku. Specjalizuje się w projektowaniu kadłubów statków. Firma posiada bogate doświadczenie oraz tradycje rodzinne związane z Gdynią i gospodarką morską, które kultywuje już od trzech pokoleń. Właściciel, Arkadiusz Pałasz jest absolwentem Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej. Augustyn Pałasz – dziadek, zatrudnił się w Porcie Gdynia w 1928 roku i przepracował tam ponad czterdzieści lat. Podobnie Wacław
27.12.2017

Jachty ekspedycyjne ponownie pływają przez Arktykę

Po pomyślnym zakończeniu rejsu szlakiem arktycznym przez jacht Crystal Serenity, armator jednostki - Crystal Cruises – ponownie oferuje ten rejs swoim klientom. Firma ponadto planuje budowę dwóch kolejnych statków ekspedycyjnych dla turystów szukających przygody na mroźnych wodach Arktyki.
28.11.2017

Ani tak dobrze, ani tak źle

SEA Europe, organizacja zrzeszająca większość europejskich stoczni oraz producentów wyposażenia okrętowego, wydała niedawno druk pod tytułem „Głos cywilnych i wojskowych przemysłów morskich w Europie”. Ten wspólny, cywilno-zbrojeniowy „głos” jest skierowany – najprawdopodobniej – do polityków, bo inne gremia wolą, gdy informacje z obu tych branż nie mieszają się ze sobą, tak jak nie mieszają się ich rynki.
30.10.2017

Fiński „ordnung” za Odrą

Wydaje się, że trzy sierpniowe wydarzenia zza naszej zachodniej granicy zostały powszechnie przeoczone, chociaż są ważne. Wszystkie dotyczą firmy MV Werften, czyli zjednoczonych pod malezyjsko-chińskim berłem stoczni w Rostocku, Stralsundzie i Wismarze.
06.09.2017

W Niemczech powstają trzy największe na świecie wycieczkowce z klasą lodową 6

Artktyka, Antarktyda i tropiki. W takich rejonach będą mogły pływać mega jachty budowane w niemieckiej stoczni MV Werften dla przewoźnika Crystal Yacht Expedition Cruises. Obecnie towarzystwo Det Norske Veritas ma dokonać ich klasyfikacji.
13.12.2016

Rośnie moda na podróż jachtami ekspedycyjnymi

Po pomyślnym zakończeniu rejsu szlakiem arktycznym przez jacht Crystal Serenity, armator jednostki - Crystal Cruises - planuje budowę dwóch kolejnych statków ekspedycyjnych dla turystów szukających przygody na mroźnych wodach Arktyki.
02.11.2016

Dziękujemy za wysłane grafiki.