Prawie jedna trzecia portów na całym świecie jest nieprzygotowana do wprowadzenia zalecenia IMO wprowadzenia obsługi informatycznej klientów w formie "Maritime Single Window 2024” – wynika z badania 200 portów przez New Kale.
W gdyńskim porcie rozpoczął się sezon wycieczkowców. We wtorek, 2 maja przy Nabrzeżu Francuskim zacumował MSC Fantasia. Dzisiaj, 4 maja do portu zawinął już kolejny statek - Aidadiva. Można go zobaczyć do godziny 18:00.
W środę zostanie podjęta decyzja o sposobie i czasie wyciągnięcie samochodu osobowego z kanału portowego w Gdyni. We wtorek wieczorem pojazd wjechał do kanału przy Nabrzeżu Belgijskim. Kierowca wydostał się z auta o własnych siłach.
Spółki zarządzające czterema portami morskimi o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej prawidłowo realizowały harmonogramy i plany finansowe w zakresie inwestycji i zarządzania – przekazała we wtorek Najwyższa Izba Kontroli. Plany inwestycyjne wykonane były jednak z opóźnieniami.
Autonomiczne cumowanie i pozycjonowanie statków to przyszłość branży morskiej, a armatorzy i operatorzy terminali cały czas śledzą innowacje, które usprawnią żeglugę i obsługę statków w portach – twierdzą eksperci australijskiej firma (Marine Autonomous Intelligent Docking (MAID)).
Norweski operator promowy Norled odebrał dostawę „pierwszego na świecie promu napędzanego ciekłym wodorem” MF Hydra. Niedawno grupa technologiczna Wärtsilä, wraz z RINA, ABB, Helbio – filią Metacon AB, Liberian Registry, oraz firmą specjalizującą się w produkcji ds. energii połączyły siły w celu opracowania rozwiązania wykorzystującego wodór jako paliwo. W Geteborgu, Kopenhadze. Oslo i innych miastach skandynawskich przygotowują się do obsługi statków z napędem wodorowym.
29 maja 1921 roku, rozpoczęła się budowa Portu Tymczasowego w Gdyni, upamiętniając to wydarzenie, odbędą się uroczystości związane z przybliżeniem sylwetki budowniczego Portu Gdynia.
Port Consultants w dniach 9-10 marca zrealizował w Porcie Gdynia skomplikowaną operację przetransportowania na statek 3-ch ciężkich generatorów. Dwa z nich ważyły po 280 ton, trzeci 453 tony.
9 marca przy Nabrzeżu Stanów Zjednoczonych odbył się skomplikowany załadunek dwóch generatorów na statek Tasmanic Winter.
Operator logistyczny Unifeeder uruchamia kolejne, regularne, cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a terminalem DB World London Gateway.
Rząd chce uporządkowania przepisów o materiałach niebezpiecznych zatopionych w Bałtyku
Wyraźne ożywienie w offshore, prawie 11 GW nowych mocy
Rząd przygotowuje zmiany, które mają poprawić konkurencyjność przedsiębiorstw żeglugowych
Największa inwestycja w historii Deutsche Marine? Bundestag zatwierdza zamówienie na dwie kolejne fregaty typu F126
W Gdyni powstanie pomnik psa Baltica
Damen wprowadza do oferty w pełni elektryczny statek do operacji offshore